1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Micra 2003 1.4 P1111 Regulacja zaworów ssących

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Mariusz n8, 3-01 17.

  1. Mariusz n8

    Mariusz n8 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-01 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Pomorze
    Witam wszystkich, problem z Micrą zaczą się gdy klient ją kupił :) a mianowicie już w drodze powrotnej zaświecił się 'check' , facet to zignorował. Po paru miesiącach samochód czasem gasł podczas przyspieszania- 2 min postoju -zapala i jedzie dalej. Diag. komp. wykazała P1111 - Regulacja zaworów ssących, P0340 Czujnik położenia wałka rozrządu i P0011 regulacja położenia wałka rozrządu po stronie dolotu-za mocno wyprzedzony, do tego w wartościach mierzonych wychylenie wałka to ok -15*. Diagnoza- rozciągnięty łańcuch, klient mówił, że poprzedni właściciel zmieniał, a stary zostawił w bagażniku. No i rzeczywiście, gdyby nie niewymieniony fazator i rozciągnięty łańcuszek powiedziałbym że wszystko cacy. Zamontowałem nowy rozrząd i po długiej jeździe próbnej samochód nie gaśnie, brak błędów. Kolejnego dnia po odpaleniu check i błąd P1111, więc zabrałem się za sprawdzanie elektrozaworu faz rozrządu; opór ok 3 ohm (ESI podaje, że ma być 5-10 ohm), na kostce + po stacyjce jest, zaworek jest sterowany minusem ze sterownika i ten kabel też jest ok. Na odpalonym w wartościach mierzonych wysterowanie zaworka wynosi 0% a kąt wychylenia wałka 0* , po dodaniu gazu wysterowanie wzrasta do ok 80% a kąt się nie zmienia. Po podaniu masy na kabelek sterujący zaworkiem kąt zmienia się prawie o 40% czyli zaworek i fazator są ok. Czy ktoś z kolegów przerabiał podobny temat? Dodam, że błąd pojawia się tylko po odpaleniu po dłuższym postoju, po skasowaniu można odpalać-jeździć-gasić cały dzień i nie zapisze błędu.