1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mondeo mk3 alternator przeladowuje

Dyskusja w 'Alternatory i rozruszniki' rozpoczęta przez użytkownika mis_jogi, 17-12 16.

  1. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    mondeo mk3 1.8 benzyna. Brak ładowania, spalony alternator. Wymieniłem na nowy i ładuje 18V. Alternator po chwili pracy robi się gorący. Gdzie przyczyna?
     
  2. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 544
    Docenione treści:
    496
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    uszkodzony przewód b+ lub sterowanie z ecm.
     
    arni_poznań lubi to.
  3. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    902
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Aku do d... albo altek na chińczyku zrobiony

    EDIT: racja, przecież tam z ecu idzie jego sterowanie...
     
  4. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 869
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    Wysoka
    ecu nie steruje altkiem
     
  5. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    902
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Tam jest na jednym z pinów PWM tak?
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 826
    Docenione treści:
    356
    Miasto:
    Szczecin
    Tak z ECM.
     
  7. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    902
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    No to sygnał PWM nie jest do sterowania altka?
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 826
    Docenione treści:
    356
    Miasto:
    Szczecin
    Mądrej głowie dość dwie słowie. Staropolskie.
     
  9. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    Odłączyłem 3pin przewód z alternatora i ładowanie spadło do 14,60. Sprawdzę pozostałe przewody do ecu, pewnie tam coś siedzi
     
  10. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 544
    Docenione treści:
    496
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Ostatnio edytowano: 18-12 16
    arni_poznań, szachu41 oraz shrek lubią to.
  11. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    f you disconnect the 3 pin PCM plug from the alternator and it is charging again, this will show the alternator is
    being controlled by the PCM. This will check if the alternator is still functioning. The 3 pin plug will need to be
    reconnected immediately after the test to avoid any damage to the vehicle. This test is a temporary check only
    and is not a resolution to the fault. Disconnection and reconnection of the 3 pin plug should be done when
    the engine is switched off. Www.valeoservice.co.uk
     
  12. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 869
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    Wysoka
    Fructon ma rację, mój błąd.
     
  13. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 544
    Docenione treści:
    496
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Nikt nie ma patentu na nieomylnosc:happy::happy:
     
  14. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    Nowy alternator okazał się być dziadem
     
  15. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 826
    Docenione treści:
    356
    Miasto:
    Szczecin
    A po polsku ?
     
  16. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    Regulator napięcia w nowym alternatorze był uszkodzony i ładował jak chciał. Odesłałem do sklepu wymienili na inny nowy i ten działa poprawnie.
     
  17. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 869
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    Wysoka
    Ale jak to? To nie ecu steruje prądem wzbudzenia? :eek:
     
  18. mis_jogi

    mis_jogi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-10 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Glasgow
    Sterować steruje, ale sam regulator jest w alternatorze i to tam był problem
     
  19. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 826
    Docenione treści:
    356
    Miasto:
    Szczecin
    No niemożliwe że nie wiedziałaś o tym.:(.:wacky:.
     
  20. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 869
    Docenione treści:
    1 159
    Miasto:
    Wysoka
    O połączeniu z ECU oczywiście że tak, ale że tę komunikację można nazwać sterowaniem to nie.
    Chodziło mi o to, że w przypadku ładowania 18V to nie może być wina niewłaściwej korekty przez ECU tylko usterka alternatora, w tym przypadku pewnie regulatora napięcia bo on jednak odpowiada za zasadniczy poziom napięcia ładowania. Nieprawdaż?
    Oczywiście przerwa w głównym przewodzie prądowym B+ jak słusznie zauważył kolega @fructon może mieć wpływ na takie podniesienie napięcia, ale wtedy alternator raczej by się nie grzał a napięcie na akumulatorze było około 12,5 V...
    Natomiast moja lakoniczna wypowiedź:
    była podpowiedzią w Twoim stylu czyli:
    sugerującą by nie iść tą drogą lecz sensu stricto była błędna.
    A co się okazało to wiemy.
     
    Stanisław 1946 lubi to.