1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Niekończący się wyciek z filtra paliwa

Dyskusja w 'Układ paliwowy' rozpoczęta przez użytkownika beube, 21-12 13.

  1. beube

    beube Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-09 13
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Pierwszy wyciek nastąpił samoistnie.Pan mechanik stwierdził ,że konieczna jest wymiana wkładu filtra i wymiana nowej uszczelki.Po 3 tygodniach wyciek się pojawił, kolejny mechanik użył czarów i wyciek ustąpił na półtora miesiąca a teraz znów się pojawił. Samochód to opel vectra 1.9 CDTI.
     
  2. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Nie wiem co u ciebie może być za problem z tym wyciekiem ?
    W najgorszym przypadku jest uszkodzona obudowa filtra paliwa .
    Inna przyczyna to uszkodzona uszczelka lub zbyt słabo dokręcana nakrętka obudowy filtra .
    WAŻNE : Nie wkręcaj obudowy filtra tylko w imadło !!!
     
  3. mathiass

    mathiass Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    870
    Docenione treści:
    93
    a kazdy i tak wkreca w imadlo i dlatego czesto pekaja obudowy
     
  4. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Nie każdy , ja nie wkręcam :p:p:p
    Po wkręceniu nie zawsze pęka obudowa .
    Problem jest w tym , że obudowa i nakrętka jest z tworzywa .
    Po wkręceniu w imadło te elementy się wichrują i odkształcają .
    Przyczyną tego są później przecieki bo nie można już dokręcić tej nakrętki .
     
  5. racon

    racon Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-12 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    wytrzyj cały filtr i patrz czy wycieka spod nakrętki czy gdzieś bokiem z obudowy , jeśli bokiem to musisz wymienić cała obódowe bo czarowanie klejenie to tylko na chwile tam jednak jest ciśnienie , jak zobaczysz palcem z tyłu okiem z przodu ze cieknie z obudowy to kup nowa lub używkę na szrocie jak trafisz dobrze to będziesz miał spokój.
     
  6. beube

    beube Nowy

    Offline
    Dołączył:
    28-09 13
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Wycieka spod nakrętki ;)
     
  7. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 518
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Tylko nowa obudowa filtra ratuje sytuacje.Moja hipoteza jest taka-pierwszy wyciek był spowodowany uszkodzeniem samej uszczelki,pierwszy mechanik wkrecil obudowe w imadło,uszkodzil ja,zalozyl nowa uszczelke która jakiś czas wytrzymała,drugi mechanik jak sam napisałeś uzył czarów (pewnie pod postacią silikonu,teflonu itp) a teraz znów masz efekty widoczne :)
     
  8. Bartek-diesel

    Bartek-diesel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-12 13
    Postów:
    440
    Docenione treści:
    79
    Miasto:
    Mojsławice
    Kolego jest rozwiazanie, dopasuj pod uszczelke jeszcze jeden O-ring lub drugą uszczelke i tak podwujnie skreć.
    Temat opatentowałem i sprawdza sie.
    poprostu tam jest za duze cisnienie ze strony zasilania elektrycznej pompy a rozwiazanie jak to w oplu.....

    A powod jest jak koledzy wyzej pisali, zwichrowana obudowa i ori uszczelka jest zbyt cienka
     
  9. racon

    racon Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-12 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    to może lepiej ściągnąć obudowę ja zwichrowana obrócić gwintem na jakiś papier ścierny szyba czy cus coby równo było i trochę dotrzeć może się trochę podrówna zamiast kombinować dodatkowe podkładki , raz tak zrobiłem dotarłem równo i było dobrze . już nie wspomnę ze jak stwierdzisz po przyłożeniu do czegoś płaskiego np. do szyby że faktycznie jest krzywy to do znajomego tokarza i ci lekko liźnie i będzie jeszcze lepiej. pozdrawiam
     
  10. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 518
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Tej obudowy w ten sposób nie uratujesz.Myśle,że pomysł kolegi wyżej z 2-ma oringami moze być skuteczny,albo może jeszcze lepiej-moze by poszukać grubszego oringu o tej samej średnicy?;) W Protransie maja tego dośc spory wybór ;)
     
  11. Bartek-diesel

    Bartek-diesel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-12 13
    Postów:
    440
    Docenione treści:
    79
    Miasto:
    Mojsławice
    grubszego kiedys szukalem i nie mogłem znalesc, dlatego zastosowalem dodatkowy :p
     
  12. ur3an

    ur3an Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    23-09 11
    Postów:
    684
    Docenione treści:
    200
    Miasto:
    Zdzieszowice
    Najłatwiej to kup nową obudowę i będzie po problemie. Chyba że chcesz pokombinować z dodatkowym oringiem
     
  13. Anton:-)

    Anton:-) Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    7-10 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    włodawa
    ja jeszcze inaczej to robiłem bo z racji tego ze obudowa i nakrętka są z plastiku to występują duze siły tarcia podczas dokrecania nakrętki wiec zawsze smaruje gwint na obudowie smarem i gwint w nakrętce też smarem raz ze damy rade mocniej to dokręcić a dwa że dużo lżej odkręcić całość
     
  14. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 838
    Docenione treści:
    715
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    [​IMG][​IMG]
    Ja do tych filtrów używam tych narzędzi
     
  15. Adam_ntp

    Adam_ntp Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Pruszków
    ja zakładam (zazwyczaj 27) skokowe odkrecanie. a jak wam sie lamie to kombinujcie
     
  16. racon

    racon Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-12 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    nie wiem czy dałeś sobie radę ale wiem co nieraz mi się zdarzyło że inni dają pod uszczelki silikon a w miedzy czasie on puszcza jeszcze złapie trochę brudu to musi , odkręcam ręcznie lub jeśli muszę czymś co da rade czyszczę miejsca gdzie wchodzi i styka uszczelka dokładnie patrz by nic nie wpadło . dobrze załóż uszczelkę żadnych cudów czy silikonów dokładnie dokręć dekiel nakrętką ile masz siły w rękach nie w imadle jeśli dojdzie do końca musi trzymać. już wymieniałem tak nawet chińskie i też dobrze trzymały . nie każdy się stara i czyści dokładnie . a inna sprawa może faktycznie któryś się tak postarał ze pękła gdzieś obudowa , jeśli nie to tylko dobrze wyczyść przedmuchaj zakładaj i ma być.

    najpierw dociśnij do uszczelki środek a później dokręcaj nakrętkę . będziesz miał pewność że jest przy uszczelce a dokręcanie je usztywni nie możesz środka ruszyć prawo lewo jeśli będzie luźny będzie ciekł jak ręką nie przestawisz środka jedną z całej siły to musi być
     
  17. Marcinglasgow

    Marcinglasgow Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 15
    Postów:
    65
    Docenione treści:
    8
  18. racon

    racon Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-12 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    szczerze mam trochę w łapie i jak ktoś dokręci filtr tak że dwoma nie odkręcę to już wiem ze będzie lipa , odrazu przykładam płaskownik i szukam krzywizn ewentualnie pęknięć. właśnie o tym pisze żeby każdy się przykładał to by tak nie był a to jeden ręcznie . drugi w imadle a 3 to poprawi jeszcze żabą dla pewności , ja mam w citroen c5 podobny filtr ale zawsze go demontuje ręcznie montuje ręcznie , zmieniałem już z 10 razy i nigdy nie cieknie ale obudowa była prosta nieprzeciągnięta i po serwisie jak kupiłem też odkręciłem ręcznie. jak dokręca ktoś nie wiadomo czym a później myślącym do dokręcić bo przecież za każdym razem coraz mocniej to w końcu popęka.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wyciek paliwa z filtra

    ,
  2. uszczelka filtra paliwa

    ,
  3. cieknie z filtra paliwa vectra c

    ,
  4. czym uszczelnić filtr paliwa,
  5. peugeot 307 wyciek z filtra paliwa,
  6. citroen c5 cieknaca obudowa filtra paliwa 2 hdi 109 km,
  7. czy obudowa filtra paliwa moze cieknac,
  8. vivaro leje z filtra paliwa,
  9. wycieka ropa z filtra paliwa fiat croma,
  10. wyciek paliwa z filtra paliwa citroen c5 2 hdi,
  11. uszczelka do filtra paliwa,
  12. cieknace przewody filtra paliwa peugeot 206,
  13. saab 9-3 kapiacy filt plaiwa,
  14. citroen c5 wyciek z filtra paliwa,
  15. mokra obudowa filtr paliwa octavia ii 1.9 tdi,
  16. filtr paliwa sharan przecika,
  17. peugeot 206 2.0 hdi cieknie paliwo z filtra po wymianie,
  18. cieknący filtr paliwa punto 1