1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nissan primera p11 grzejące się tylne koła

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Arkom, 19-04 17.

  1. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    na wstępie chcę powiedzieć, że nie jestem mechanikiem - zajmuję się tym hobbystycznie. Problem z jakim pisze to ciągłe zaciśnięcie tylnych zacisków hamulcowych. Generalnie zaczęło się od tego, że na przeglądzie okazało się, że tyla oś słabo hamuje (zarówno hamulec awaryjny jak i zasadniczy). Ponieważ auto zostało świeżo kupione a sprzedający twierdził, że auto długo stało nieużywane to stwierdziłem, że na pewno tyle zaciski stoją.

    Wyciągnąłem oba zaciski wyczyściłem, poskładałem od nowa na nowych częściach i ..... i tutaj pojawia się problem po założeniu zacisków na auto i ich odpowietrzeniu tłoczki nie odbijają - szczególnie w kole prawym, z lewym jest trochę lepiej. Tłoczki po zdjęciu zacisków chodzą płynnie tzn płynnie dają się wkręcać i wykręcać, pociągając za dźwigienkę od ręcznego przy zacisku tłoczek się wysuwa i chowa. Ponadto z tym prawym kołem jest też taki problem, że koło nie daje się dobrze odpowietrzyć - po poluzowaniu odpowietrznika słabo leci płyn.

    Przednia oś hamuje ok - kola się nie grzeją oraz siła hamowania jest ok. Dodam, że niejeden podobny zacisk regenerowałem i było ok ale tutaj trochę jest zaniepokojony. Ponieważ nie jestem mechanikiem założyłem początkowo, że źle poskładałem zaciski - założyłem na chwilę używany zacisk ale sprawny - problem nie ustał, jak było tak jest. Przełożyłem też korektor siły hamowania (choć bardziej to rozdzielacz bo nie jest założony na belkę tylko na ścianę grodziową) też nie pomogło, dodam, że przednie koła też odpowietrzałem i tam płyn leci raczej ok.

    Kolejnym problemem jest dziwny pedał hamulca - raz jest kapeć i wpada w podłogę a raz twardy jak skała. Nie chcę mi się wierzyć że zbiegiem okoliczności padłą pompa hamulcowa ale ....
     
  2. B.A.S.

    B.A.S. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    LKR
    Sprawdz przewody elastyczne czy mają swobodny przepływ
     
  3. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 150
    Docenione treści:
    170
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Linki? Przewody hamulcowe?
     
  4. kwiatekmaciek20

    kwiatekmaciek20 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 15
    Postów:
    175
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Biała Piska
    Z tym pedalem to objawy serwa lub coś z podciśnieniem ...
     
  5. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Przewody elastyczne ok - jeden nawet przełożyłem na nowy bo wydawał mi się właśnie trefny - tzn spuchnięty wewnątrz ale nie pomogło... linki ręcznego chodzą swobodnie. przewody hamulcowe (miedziane) idące na tylne koła są niedawno zmieniane z tego co widzę.

    Co do serwa mogę zaryzykować i kupić używaną pompę z serwem koszt nie jest jakiś zabójczy ale pytanie jest czemu przednie koła działają ok tylko tylne źle, z naciskiem na prawe tylne ? Chodzi mi o to jak to wytłumaczyć awarią serwa?
     
  6. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    943
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Pogorzela
    Źle zrobione zaciski. A przed montażem sprawdziles czy zaciski pracują? Cofaja się?
     
  7. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Też tak myślałem, że ja coś źle zrobiłem ale po zdjęciu zacisków tłoczki chodzą ok - dają się wkręcić i wykręcić bez problemów, tak samo jest jak poruszam dźwignią od ręcznego przy zacisku. Ponadto założyłem drugi zacisk - używany co prawda ale sprawy i dalej jest to samo.

    Poza tym zaciski robiłem w ten sposób, że po wykręceniu tłoczka wszystko dokładnie oczyściłem, założyłem nowe gumki nasmarowałem tłoczek i wkręciłem go - jeżeli coś tutaj źle zrobiłem to ok przyznam się do błędu tylko co miałbym tutaj zrobić źle ?

    Co do sprawdzenia to nie sprawdzałem tego to fakt ale same zaciski raczej pracowały bo po pierwsze hamulce nie trzymały a po drugie z ich zdjęciem nie miałem jakiegoś większego problemu. Dodam, że przed naprawą na rolkach wyszło, że oba koła osi tylnej słabo hamują.
     
  8. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    943
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Pogorzela
    Popusc odpowietrznik i zobacz czy luzniej koło będzie się kręcić. Możliwe że syf ze zbiorniczka dostał się do pompy lub przewodu i blokuje cofnięcie się płynu
     
  9. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Tego nie sprawdzałem - jutro dam znać - dodam, że po odkręceniu przewodu elastycznego od miedzianego tylnego koła płyn leci słabo wg mnie - nie raz robiłem podobne zaciski i z reguły płyn leciał bardziej a tutaj wg mnie słabo. Ciekawi mnie jedno czemu po zaciągnięciu ręcznego i spuszczeniu koło też się blokuje?

    A co do syfu w pompie zgodzę się z Tb bo przy odpowietrzaniu płyn wylatujący brudny się mi wydawał tylko czy przypadkiem pompa hamulcowa nie działa na skos ? tzn skoro oba tylne koła źle hamują, przy czym prawe tylne najgorzej to czy przednie lewe nie powinno również źle hamować?
     
  10. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    943
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Pogorzela
    Nie zawsze...
     
  11. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    I tutaj właśnie wychodzi doświadczenie :) ok czyli sugeruje kolega sprawdzić czy po poluzowaniu odpowietrznika koło chodzi lżej - mam rozumieć że jeżeli będzie chodziło lżej to coś blokuje przepływ płynu a jak nie będzie zmiany to zaciski ?
     
  12. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    943
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Pogorzela
    Dokładnie
     
  13. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Dodam, że zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak puknę z wyczuciem młotkiem (nie dużym) w zacisk z 2 - 3 razy koło chodzi lżej ale jeszcze nie tak jak powinno
     
  14. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Dodam, że zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak puknę z wyczuciem młotkiem (nie dużym) w zacisk z 2 - 3 razy koło chodzi lżej ale jeszcze nie tak jak powinno
     
  15. adolfone

    adolfone Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-05 15
    Postów:
    312
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Krk
    Prowadnice zacisku w jakim stanie? Nasmarowane?
     
  16. Arkom

    Arkom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-12 14
    Postów:
    283
    Docenione treści:
    0
    Tłoczki jak i prowadnice są nasmarowane - wszystko chodzi płynnie. Generalnie najprawdopodobniej auto jest zrobione. Przełożyłem pompę hamulcową i na chwilę obecną hamulce tylnej osi działają poprawnie, koła się nie grzeją a auto da się ręką przepchnąć. Jutro się okaże jak to wyjdzie w dłuższej trasie ale jestem dobrej myśli. Generalnie w zbiorniczku starej pompy było dużo syfu na dnie po wybraniu płynu strzykawką. Jeżeli jutro okaże się że wsio jest ok to dla pewności zregeneruje starą pompę (bo narazie wsadziłem używkę) i założę z powrotem na nowych częściach.