1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Nożycówka - ku przestrodze

Dyskusja w 'Narzędzia i sprzęt warsztatowy' rozpoczęta przez użytkownika selim, 10-03 17.

  1. koksiu621

    koksiu621 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-08 12
    Postów:
    2 158
    Docenione treści:
    252
    Miasto:
    Kudowa-Zdrój
    ja kpiłem nożycowy podprogowy , więc chyba zostawie trochę starego kanału :)
     
  2. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 772
    Docenione treści:
    409
    Miasto:
    Pajac Kultury
    ja nie muszę się starać bo mam podnośnik łapowy i kanał w jednym:)
     
  3. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Sląsk
    pokaz fotkę
     
  4. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 772
    Docenione treści:
    409
    Miasto:
    Pajac Kultury
    pokazywałem wielokrotnie, ale dla ciebie proszę...:)

    oczywiście kanał też jest pod podnośnikiem tylko zakryty, otwarty tyle ile mi potrzeba.
     

    Załączone pliki:

  5. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Sląsk
    Dobra ...Szumek
    Dzisiaj nikt tak nie odebrał by Ci kanału
    niby obowiązuje tylko dla SKP i nie dotyczy zwykłych warsztatów
    ale inspektorzy się tego trzymają ...wiem, bo byłem przy projektowaniu
    i odbiorze jednego warsztatu
    U mnie za dużą powierzchnie zejście by zajmowało

    Jaką szerokość ma ten ostrów pomiędzy kolumnami ?
    terenówki i małe busy tym podnosisz ?

    widzę krzesełko jest , kanapka jest
    to, idzie robić
     
  6. kilex

    kilex Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-08 16
    Postów:
    188
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Lublin - Oslo
    Nie ma problemu. Musisz wyciąć tą bułę z betonu co ją zostawiłeś po środku
    zrobiłeś pewnie tak
    maxresdefault.jpg
    moim zdaniem lepiej jest tak
    PODNOSNIK_nozycowy_SKP_001.jpg
    nie trzeba auta dźwigać tak wysoko.
     
  7. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Sląsk
    jedyna zaleta to zwiększenie wysokości
    co wynika po czasie

    reszta , to same minusy
    problemy wjechać wózkiem , wysysarką , wyjazd ze skrzynią itd.

    w serwisie tak robi za diagnostyczny ....wejść pod niego i klientowi pokazać

    znajomy tak utopił 4-kolumnówke
    - narzeka z wyżej wymienionych powodów

    topik ...był założony tylko w celu
    pokazania innym na co są skazani robiąc tak jak , ja
    i żeby wiedzieli ,że maksymalna wysokość podana w katalogach
    to, jest całkowita wysokość podnoszenia ....od tego musimy odjąć zagłębienie w fosie
    i nie ma się co sugerować zdjęciami ( zrobionymi tak ja zrobiłem)
     
  8. kilex

    kilex Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-08 16
    Postów:
    188
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Lublin - Oslo
    To nie jest podnośnik do codziennych napraw. Dla mnie to drugie rozwiązanie ma więcej plusów. Jest to idealny podnośnik do diagnostyki i szukania usterek.
    Jest stabilny nie to co cztero-kolumnówka.
    Podnosisz auto na 1-1.2 od wysokości podłogi. Pod spodem działasz na stołeczku z kółkami w każdej chwili wychodzisz i możesz wł lub wył zapłon.
    Co do spuszczania oleju to jak od czasu do czasu musisz zmienić olej to na przesównym podnośniku stawiasz coś takiego.
    http://www.majsterkownia.pl/product-pol-411-Pojemnik-do-spuszczania-oleju-i-plynow-8l-KS-Tools.html
     
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 772
    Docenione treści:
    409
    Miasto:
    Pajac Kultury
    tym swoim podnoszę Ducato, to 3 tonówka, kanał miałem wcześniej a teraz stawiałem podnośnik, oczywiście z odwiertami kontrolnymi co jest pod spodem. A kanał był diagnostyczny, są miejsca na płyty, są jeszcze rolki do sprawdzania hamulców zakryte blachą. Hala wysoka, jak trzeba było to wjeżdżałem MAN-em swoim holownikiem(oczywiście nie było podnośnika).

    Myślę że @kilex ma rację, wyciąć ten beton, piła diamentowa i młot, dwa dni zabawy ale będzie wygoda.
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 099
    Docenione treści:
    162
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Ile cie kosztował ten podnośnik? jak z ustawieniem geometrii tylnej osi? Planuje utworzenie linii diagnostyczno naprawczo regulacyjnej do zawieszeń. Jedna opcja to kanał z szarpakami i płytami do geometrii a naprawy na normalnym podnośniku. W takim układzie można by zastosować nawet tańsze urządzenie do geometrii, choćby laserowe choć to już zabytek. Przy takim podnośniku jak masz jakie musi być urządzenie do geometrii? Nie znam się na tym bo dopiero planuje zakup i zbieram informacje. Podnośnik byłby lepszy choćby dlatego , że zajmie mniej miejsca . Nie chce wydac na wszystko więcej jak 40-50 tys ( rolek nie planuje na razie)
    Same płyty szarpiące to 12-15 tys. Kanał to jakies 2-3 tysiące plus geometria i dużo sprzętu- ściągacze, wybijaki i inne specjalistyczne ułatwiające pracę przy zawieszeniach.
     
  11. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    474
    Docenione treści:
    19
    Miasto:
    Sląsk
    za podnośnik musisz liczyć ok.45-50 z szarpakami

    nic na nim nie robiłem jeszcze ...rozbebeszyłem tam swoje auto
    i tak utknąłem:D

    kusiło mnie sprawdzić geometrię , ale w tym modelu trzeba mieć sprawny silnik
    i tester diagnostyki sdd

    geometrie docelowo planuję 3D
    póki co kupiłem używkę

    jest stabilny , płyty rozprężne ma , szarpaki ...to,tyle

    tu masz jeden z tanszych - http://www.launch.pl/oferta/podnosniki/nozycowe/tlt-830-wa
    tylko 4m długości

    jest jeszcze jeden aspekt podnosnik kontra kanał ....UDT
    ok.600zł odbior ..plus monter 250
    potem co 3 mies. 140
    i co jakiś czas musisz udet robić
    przy kanale masz to w dupie
    - jedynie jak spieprzysz izolacje , to będziesz miał wodę
    w sam raz na karpie ....na świeta ;)