1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Astra G 2.0 VP44

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika pdabro, 9-01 17.

  1. pdabro

    pdabro Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-01 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Pacjent Opel Astra G 2.0 DTI na VP44. Opis usterki:
    Brak paliwa na powrocie do pompy wtryskowej.
    Nie wchodzi na obroty powyżej 1500-1600.
    Brak błędów zarejestrowanych na ECU.
    Czujnik przepustnicy działa w zakresie 0-100%
    Czujnik obrotów pokazuje prawidłowe wartości.
    Wymieniłem filtr paliwa odpowietrzyłem też nic to nie dało. Do pompy paliwo dochodzi.

    Co może być przyczyną? Mechanika pompy (zatarta) czy bardziej szukać przyczyny w sterowniku pompy?
     
  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 658
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Sterownik jest wbudowany w pompę ?
     
  3. pdabro

    pdabro Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-01 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Sterownik jest przykręcony do górnej części pompy. Sterownik na jedną wtyczkę (PSG5).
     
  4. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 658
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Generalnie są słynne z padania tych sterowników oraz dość wrażliwe na zapowietrzenie, nie lubią zbyt długiego kręcenia bez paliwa.
     
  5. darecji1234567

    darecji1234567 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    957
    Docenione treści:
    138
    Miasto:
    Olsztyn
    kąt wtrysku żądany i rzeczywisty porównaj
     
  6. Vlad24

    Vlad24 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-11 16
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Ani sterownik, ani żadne kąty nie mają na to wpływu. Tam jest mechaniczna pompa niskiego ciśnienia i musi być w bardzo złym stanie skoro nie ma nadmiaru paliwa na powrocie, abo gdzieś coś jest zatkane. Węże, zaworek zwrotny, lub powietrze.
    Sprubuj rozgrzać pompę z czajnika, lub opalarką. Być może parafina lub woda przyblokowała płytki w kole pompy i przez to straciła wydajność.