1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opel Frontera 1992r 2,3 TD grzeje się...

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika Karolsasi, 11-11 16.

  1. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    Koledzy koleżanki mam mega problem z autem. Kupiłem wczoraj Opla Frontera 1992r 2,3td pasował mi jak i cena jazda próbna była ok żadnych większych problemów czy usterek. Dziś rano ruszyłem nią w trasę 300km w jedna stronę i nagle pojawił się problem... brak ogrzewania i auto zaczęło się grzać aż do czerwonego pola, zagotowało się i wywaliło płyn chłodniczy ze zbiornika. Postanowiłem wrócić do domu i jadąc mniejsza prędkością do 100km/h auto już się tak nie grzało tz( temperatura nie wchodziła na czerwone pole, jednak się wahała raz pod czerwone i raz niżej. Pomyślałem że termostat się zaciął to go wymontowałem i było jeszcze gorzej bo po paru km auto zaraz się gotowało po włożeniu go spowrotem znowu było lepiej tak jak prędzej tz (wahała sie temperatura raz pod czerwone pole raz dwie kreski niżej) i było to zależne od obrotów (prędkości auta) tz czym prędzej jechałem ponad 110 to szybko wzrastała a jak mniej około 90 to sie wahała, 70 była cały czas dobra. Ku mojemu zdziwieniu termostat był zmodyfikowany tz( był tam włożony gruby przód z instalacji elektrycznej który służył do minimalnego jego otwarcia na stałe( już tam ktoś grzebał). W korku i do prekosci około 70km/h nie ma żadnych problemów z temperatura, auto się nie grzeje. Zauważyłem też że dwa przewody które wychodzą z pompy wody i zasilając nagrzewnice były zimne nawet gdy auto się gotowało, może to byc pompa wody która nie daje odpowiedniego obiegu już?
    Podsumowanie, auto grzeje sie przy prędkości powyżej 100Km/h, przy mniejszej nie ma problemu, przewody zasilające nagrzewnice zimne nawet przy zagotowanym silniku, brak ogrzewania w aucie, termostat zmodyfikowany (szybka naprawa, sabotaż). Proszę Was o pomoc i serdecznie pozdrawiam.
     
  2. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 555
    Docenione treści:
    363
    Miasto:
    Pałac Kultury
    zacznij od zaworu który otwiera doplyw płynu do nagrzewnicy, jak zamknięty to i węże zimne, więc to po pierwsze,
    po drugie odpowietrzyć dobrze układ chłodzenia, można po sprawdzeniu czy zawór działa otworzyć na ciepłe i zdjąć przewód powrotny z nagrzewnicy ale ten wąż zatkać i poczekać jak z krućca nagrzewnicy zacznie lecieć gorący płyn(jak auto nagrzane) lepiej to zrobić na zimnym żeby się nie poparzyć.
    W przypadku kiedy będzie odpowietrzony sprawdzić grzanie, być może potrzebne będzie płukanie układu, wymiana pompy to na samym końcu.
    Rozumiem że wentylatory na chłodnicy działają i się włączają.
    Możesz jeszcze wymyć soty w chłodnicy bo mogą być zabite kurzem a jeszcze szczególnie jak jest osłona na chłodnicy wokół wentylatora...ale to lepiej wyjąć chłodnicę do tego zabiegu...
     
    shrek i Karolsasi lubią to.
  3. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 244
    Docenione treści:
    1 222
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Hmmm. można napisać prace doktorską na temat tego auta i silnika
    Nie wiem czy chce mi się pisać... ;)
    wywalony termostat , drożność chłodnicy i nagrzewnicy ,sprawdzenie korka na zbiorniczku
    nalać płynu nie wody ,odpowietrzyć układ ,sprawdzić węże nie jechać stać i grzać
    obserwować węże poziom płynu
    auto ciepłe płyn rośnie węże twarde -jest źle ....:eek:
    drut w termostacie mówi mi ,że jest źle
     
    Karolsasi lubi to.
  4. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    Dziekuję Kolego za odp, jutro biorę się za nią i będę postępował według twoich wskazówek i napisze jakie wnioski. Mam tylko jeszcze jedno pytanie gdzie ten zawór jest? Tak wentylator chodzi cały czas jest na pasku. Tak jest osłona wokół niej.
     
  5. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 555
    Docenione treści:
    363
    Miasto:
    Pałac Kultury
    zobacz po przewodach do nagrzewnicy w komorze silnika, jak nie ma to jest przy nagrzewnicy, niestety pod deską...czyli nurkowanie...
     
  6. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 244
    Docenione treści:
    1 222
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    zakładasz ,że jeszcze jest ;)
     
  7. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    ok dziękuje koledzy, dam jutro znać
    co i jak. pozdrawiam
     
  8. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 555
    Docenione treści:
    363
    Miasto:
    Pałac Kultury
    przerabiałem podobną sytuację w Patrolu po ostrym off-roadzie...:D też się gotował a ma 2 chłodnice jedna na drugiej jedna płynu a druga skrzyni automat, wystarczyło wyjąć i wymyć soty i gra...
     
  9. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    a i jeszcze jedno, Przewód chłodniczy zaznaczony na czerwono był gorący a ten na niebiesko letni (zimny). Zdjęcie podglądowe z internetu,
     

    Załączone pliki:

  10. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 555
    Docenione treści:
    363
    Miasto:
    Pałac Kultury
    to ty masz problem z zapowietrzonym układem, a chłodnica na górze gorąca a na dole zimna?
    Skoro masz wentylator na pasku to znaczy że masz wiskozę lub elektromagnes, na gorącym silniku wyłącz auto i spróbuj pokręcić wentylatorem, jeżeli obrócisz wentylatorem swobodnie to masz problem z chłodzeniem-w przypadku wiskozy a w przypadku elektromagnesu włącz kluczyk na zapłon...
     
    Karolsasi lubi to.
  11. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    Nie sprawdzałem czy dół zimny, jutro to zobaczę. Tak wiskoza. ok
     
  12. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    Witam ponownie. Dziś spędziłem dużo czasu przy samochodzie i takie są wyniki: głównym powodem grzania się silnika była dodatkowa pompa układu chłodniczego tz, nie chodziła i nie było takiego obiegu plus mocno zapowietrzony układ. Pompa chodzi tylko po podpięciu na krótko (auto się nie przegrzewa) Tz że z oryginalnej instalacji nie dociera do niej prąd, szukałem tego przyczyn ale nic nie znalazłem. Bezpieczniki wszystkie ok. Czy ona jest zasilana z jakiegoś przekaźnika? Termostat wymieniony na nowy. Jedynie został problem tej nieszczęsnej nagrzewnicy, chyba dalej jest zapowietrzona lub zatkana, po długich wysiłkach grzeje minimalnie. Zdjęcie tej dodatkowej pompki na dole, zdjęcie podglądowe z internetu.
     

    Załączone pliki:

  13. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 904
    Docenione treści:
    1 168
    Miasto:
    Wysoka
    Dobrze, że są postępy ale wiedz, że posiadając taki samochód który ma swoje lata i wielu mechaników widział musisz sam się doktoryzować co do jego budowy, działania i usterek zarówno samoistnych jak i zainspirowanych radosną nieraz twórczością poprzednich właścicieli.
    Dodatkowa pompa wody na pewno nie może być przeznaczona do lepszego chłodzenia silnika, prędzej do lepszego grzania kabiny...
     
  14. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 267
    Docenione treści:
    1 782
    Miasto:
    Sląsk
    Pewnie tak , możliwe ze to skojarzone z regulatorem ciepła , jeszcze zobacz czy weze są ciepłe do nagrzewnicy może jeszcze zapowietrzona ?
     
  15. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze
    Jasne rozumiem i masz też racje bo widać że nie jedna ręka magika tam już grzebała.
    Co do pompy to hmm ja nie wiem naprawde, lecz tak jak pisałem uruchomiłem ją na krótko plus wymiana tego tuningowanego termostatu i auto się nie przegrzewa a grzanie środka prawie bez zmian, bardzo słabo.

    To ta pompa to regulator jakiś tak? własnie że raz ciepłe a raz chłodne i cholera wie jak mam ja odpowietrzyć.
     
  16. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 267
    Docenione treści:
    1 782
    Miasto:
    Sląsk
    jak odpowietrznika nie ma to na wezu . masz tam plyn czy wode ? a to po prawej to co to jest ? taka pompka jakby i wydaje mi sie że to moze pompować do parownika, bo widze że tam LPG jest parownik jest gorący ?
     
  17. Karolsasi

    Karolsasi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-11 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Orzesze

    Nie ma odpowietrznika, na wezu też brak zaworów itp. Zalany płynem.nie sugeruj się zdjęciem bo to nie moja tylko foto poglądowe z netu.
     
  18. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 267
    Docenione treści:
    1 782
    Miasto:
    Sląsk
    to narysuj sobie jak płyn krąży w obiegu nagrzewnicy i zrób swoje fotki
     
  19. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 615
    Docenione treści:
    624
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  20. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 265
    Docenione treści:
    1 464
    Miasto:
    PZ
    Tam po prawej ja widzę webasto z pompką ale nie tą którą zaznaczył