1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Opinie na temat warsztatów w internecie

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika Papandreu, 19-02 17.

  1. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    129
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Gliwice
    Mam pytanie do właścicieli warsztatów dotyczące wystawianych w internecie opinii przez klientów. Zasadniczo interesują mnie te negatywne. Jak do tego podchodzicie? Nie ukrywam, że w czasach "wszechobecnego" hejtu na wszystko i na wszystkich, te często krzywdzące "opinie" mogą być dla nas-mechaników źródłem frustracji, co do celowości świadczenia usług na rynku, skoro są "niezadowoleni", zwłaszcza bez powodu. Czasami nie wszystko spłynie po człowieku, jak "po kaczce" . Jakaś tam zadra zostaje.
     
  2. Kloit777

    Kloit777 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-09 16
    Postów:
    371
    Docenione treści:
    45
    Miasto:
    PCT-landia
    Nie można za bardzo brać do siebie opiniami negatywnych.Każdy klient jest inny i inaczej podchodzi do "sprawy".
    Jak wiemy większość jest niezadowolona bo za drogo :p:D.Następnemu naprawili auto a po dwóch dniach się popsuło ale,że klient żałował na dobre części to winien kto ? Mechanik.... itd.
    Wychodzę z założenia nawet jeżeli mówią negatywnie (nie każdemu dogodzisz :p:D ) a nie narzekasz na brak klientów to nie masz co się frustrować.Robić swoje i tyle ;) Takie to moje osobiste zdanie :)
     
  3. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    129
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Gliwice
    Ale wiecie. Pisać można wszystko. Zdarzyło mi się nawet przeczytać taki wpis (nie mówię o swoim warsztacie ;)), że podmieniają klientom części. A to już bez uzasadnienia zalatuje zgłoszeniem takiej opinii do sądu. Przecież inni klienci to czytają i potem wyrabiają sobie opinię o warsztacie na podstawie często bzdurnych wpisów. Wolność słowa wolnością, ale chyba na to też są jakieś paragrafy? Chyba nikogo w Polsce nie można tak o nazwać "złodziejem", dopóki mu się tego nie udowodni? :confused: Chociaż ostatnio fala "złodziejstwa" przeszła przez instytucję, która powinna ferować wyroki :mad:
     
  4. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 381
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Olsztyn
    ja jeszcze nie zarobiłem negatywnej, ale pewnie do czasu... :D
     
  5. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 048
    Docenione treści:
    362
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Nikomu nie dogogisz i zebys miodem smarowal jak to mówią to i tak będzie gorzko
    Robic swoje,kroić swoje,mieć ubezpieczenie,mieć kamery we warsztacie i nikim się nie przejmować,zlodziej zawsze i tak będziesz w oczach klientów bo legalnie zarabiasz i chcesz od nich pieniądze za usługę wiec niczym się nie przejmuj.Widocznie za krotko działasz i zachodzisz w glowę.Na pocieszenie mam dobre wiadomości,m.in.ludziska kupują coraz nowsze wozy i coraz bardziej sa utrudnione naprawy we własnym zakresie wiec powoli zbliza się czas taki jak na zachodzie ze wszyscy jada do warsztatu,płaczą i płacą i wszyscy sa zadowoleni.
     
  6. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 381
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Olsztyn
    W tamtym roku 20lat działalności strzelił0 ,tyle że jestem sam , nie mam pracowników... ;)
     
  7. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    129
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Gliwice
    ;) I tu widzę światełko w tunelu :D
     
  8. damiann87

    damiann87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Z negatywnymi jest tak, że bardzo często nie są wystawiane w prawdzie. Czasami ktoś sobie wymyśla coś co nie jest zgodne z rzeczywistością :/
     
  9. Papandreu

    Papandreu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-09 12
    Postów:
    129
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Gliwice
    Tak. Tylko potem jeden z drugim "wyrabiają" sobie opinie o warsztacie głównie na podstawie "negatywów", które niejednokrotnie są wyssane z palca. Przyjeżdża "nowy" klient i oznajmia, że "no, ma Pan dobre opinie w internecie". A jak by były też złe? To co? Warsztat do d....? Jest to jednak wyraźnie niesprawiedliwe, bo warsztat w zasadzie nie może obronić się przed internetowym hejtem.
     
  10. damiann87

    damiann87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Można starać się odpisywać na opinie, jeśli rzetelnie się odpowiada, a druga strona już dalej nie odpisuje (a często dostaje powiadomienie, że wpłynęła odpowiedź) to o czymś to wtedy świadczy ;)
     
  11. Katje

    Katje Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    128
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Warszawa
    Oczywiście, że są paragrafy i możesz iść do sądu. Ile to trwa czasu wiadomo, z efektami też różnie bywa. Ale czytałam o jakiejś babce, która pozwała do sądu za negatywną opinię, która była niezgodna z prawdą - osoba, która ją wystawiła chyba w ogóle nawet nie korzystała z usług tej firmy. I zostało to usunięte.

    Co do tego, czy ludzie wyrabiają sobie opinie na podstawie negatywów - o dziwo ludzie często wcale tak nie robią. Często myślą sobie, że te negatywy to pewnie przesadzone, że coś tam, że ta opinia dawno wystawiona, może coś się zmieniło... a sprawdzę sam... itp itd. Widziałam np. w internecie restauracje, które miały mnóstwo negatywów i wszystkie z podobnymi zarzutami (powinno to dać do myślenia), a ludzie wystawiali kolejne negatywy, pisząc, że wprawdzie widzieli te wcześniejsze, ale i tak poszli, bo pewnie ludzie przesadzają, bo coś tam. Ale co tam restauracje - kiedyś na Allegro kupiłam zestaw car audio za 800 zł, koleś miał jeden neutralny komentarz, który mnie zastanowił i nie kupiłabym od niego, gdyby to nie było dla znajomego zza granicy, który mimo wszystko chciał zaryzykować. No i skończyło się tak, że po kilku miesiącach wystawiłam soczystego negatywa, że koleś mnie oszukał na 800 zł i sprawia trafiła na policję. Byłam przekonana, że po takim komentarzu nikt więcej od niego nie kupi. Jakież było moje zaskoczenie, gdy kilka miesięcy później zobaczyłam, że ludzie dalej kupowali, z czasem pojawiło się też więcej negatywów od ludzi, którzy musieli iśc na policję. Wniosek: ludzie nie zwracają na to uwagi, pewnie też z lenistwa częściowo. Spojrzą, jaką macie ogólną średnią komentarzy i nawet nie będą czytać co kto napisał (nie mówię, że każdy tak zrobi, ale większość).

    Osobiście uważam, że przede wszystkim powinno się zawsze odpisywać na negatywne opinie (nic tak nie zastanawia, jak negatyw z poważnymi zarzutami, który pozostał kompletnie bez odzewu). No i sam odzew - absolutny strzał w kolano to odpisać w niemiłym tonie, obrazić klienta, wpleść w swoją odpowiedź jakąś drwinę, docinek, złośliwość - kompletny brak profesjonalizmu, dziecinada i mnie osobiście mocno zniechęca do korzystania z usług takiej firmy. Nawet jeśli klient jest burakiem i sam was obraża, nawet jeśli wam zaraz żyłka strzeli, to pomyślcie o tym, że na podstawie tego, jak mu odpiszecie, inni potencjalni klienci was ocenią - i będą patrzyli przez pryzmat tego, jak traktujecie klienta - bo mimo wszystko oni też są (potencjalnym) klientem, tak samo jak ten burak. I w sumie nie wiedzą, czy tamten słusznie wystawił opinię czy nie, ale doceniają to, że odpisaliście takiemu delikwentowi kulturalnie, profesjonalnie, przeprosiliście, przyznaliście się do błędu (jeśli faktycznie takowy miał miejsce), zaproponowaliście rozwiązanie (jeśli się da), itp itd, tu już zależy od sytuacji, ale trzeba zachować zimną krew i profesjonalizm.

    Wygrzebałam taki warsztat na fejsbuku pierwszy lepszy https://www.facebook.com/pg/motoer.zabrze/reviews/?ref=page_internal - dostali trzy negatywy, odpowiedzieli na nie, zobaczcie, ile lajków dostali... Klienci stanęli po ich stronie. Na pewno bym się nie sugerowała takimi negatywami, tylko jechała do takiego warsztatu.
     
    kilex lubi to.
  12. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 734
    Docenione treści:
    1 740
    Miasto:
    Sląsk
    Negatywa zawsze mozna zarobić bo ... sami wiecie jacy sa klienci ale moim zdaniem należy rzetelnie i zgodnie z prawdą odpisać.
     
  13. damiann87

    damiann87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    Właśnie, rzetelnie :) Klienci są bardzo różni i obawiam się, że wielu sugeruje się opiniami
     
  14. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 352
    Docenione treści:
    537
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  15. damiann87

    damiann87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    mechanik.k ... no ba! Ale jeśli masz firmę i ktoś na potęgę zajmuje się szemraniem, bo jest np. z konkurencji, to już nie można tak po prostu przejść obok tego ;) No nie wiem... może przesadzam, ale wychodzę własnie z tego założenia ;)
     
  16. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    560
    Docenione treści:
    33
    Ja teraz właśnie jestem w sytuacji gdzie będę się sądził z klientem o to co wypisywal w internecie na mój temat.Gdyby to była tylko jakas tam negatywna opinia to był to miał w d.. ale była dość długa lektora pełna kłamstwa w dodatku oskarżając mnie o kradzież części i pieniędzy.Za tydzień będzie pierwsze spotkanie z prawnikiem a potem zobaczymy co dalej.
    Swoją działalność otwarlem niecały rok temu i przez ten czas już miałem dwa włamania,próbowano wyłudzić pieniądze i grozono mi a teraz bezpodstawnie oskarżono. Mimo to się nie poddaje a zadowolonych klientów przybywa
     
  17. damiann87

    damiann87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdańsk
    david- super determinacja! Dasz radę, powodzenia :) Brakuje czasem nam zacięcia żeby powalczyć o swoje...