1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Osiąganie 5 tys. obrotów na każdym biegu

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika ShadesOfBlue, 13-02 17.

  1. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Witam. Dzisiaj spotkała mnie bardzo dziwna sutuacja. Jadąc prostą droga, wrzuciłam drugi bieg, następnie wrzuciłam trójkę i nagle skrzynia biegów zaczęła wariować, a obroty silnika mimo dostosowanej prędkości do biegu, osiągnęły 5 tysięcy...Puściłam gaz, przyhamowałam i wrzuciłam nizszy bieg, ale obroty dalej były bardzo wysokie, więc żeby nie spalić silnika, włączyłam auto. Po ponownym odpaleniu samochodu obroty - mimo jałowego biegu -znowu osiągnęły 5 tysięcy...
    Pytanie brzmi, co to moze być za usterka? Czy skrzynia biegów jest do wymiany? Jaki byłby koszt naprawienia usterki, w zależności od zdiagnozowanego problemu?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi!
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 393
    Docenione treści:
    1 156
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Skrzynie zostaw w spokoju.
    Co prawda kula mi troche zmatowiała ale czy czasem nie piszemy tutaj o aucie marki Renault?
     
  3. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Nie, auto mam Fiat Punto, rocznik '98, więc już trochę wiekowy...
    Nie znam się za bardzo na autach. Co masz na myśli z tą kulą? :p
     
  4. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 903
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    Że my tutaj czarodzieje i wróżbity jesteśmy. Sprzęgło Ci się ślizga...
     
  5. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    181
    Miasto:
    Lubliniec
    Nagraj filmika z jazdy
     
  6. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Ja tak nie twierdzę, ale skoro tutaj są ludzie, którzy się bardziej znają to myślałam, że ktos da zarys sprawy...
    Ja nie prosiłam o specjalistyczną poradę, tylko o naprowadzenie mnie na właściwy tor, bo ja się konpletnie nie znam...

    Tak, to dobry pomysł. Jutro go tutaj wrzucę, bo będę go holować, dzięki za radę.
     
  7. pawel2296

    pawel2296 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-08 12
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    8
    A powiedz po czym to stwierdzasz, skoro autorka pisze że na jałowym też ma wysokie obroty?
     
  8. B.A.S.

    B.A.S. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    LKR
    Dla mnie to jest coś ze sterowaniem przepustnicy. Tam to chyba jest to jeszcze na lince to może się postrzępiła i nie odbija.
     
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 781
    Docenione treści:
    411
    Miasto:
    Pajac Kultury
    oczywiście że sterowanie silnikiem a nie skrzynia, to po pierwsze, po drugie przespustnica i krokowiec do zbadania...
     
    komar200 lubi to.
  10. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Tak, jak napisałam - nie znam się, dlatego myślałam, że może skrzynia zablokowała się na jakimś z biegów i nie chcę z niego zejść.
     
  11. B.A.S.

    B.A.S. Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-02 17
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    LKR
    Sprawdz czy przepustnica się zamyka
     
  12. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Właśnie trochę o tym czytałam, rzeczywiście może mieć to jakis związek, dziękuję za odpowiedź :)

    No właśnie, Panie wróżbito? :) Co jak, co ale slizganie się sprzęgła to, to nie jest, bo auto narmalnie przyspiesza, a na obrotomierzu miernik rośnie...
     
    Ostatnio edytowano: 13-02 17
  13. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    675
    Docenione treści:
    65
    Miasto:
    Maszewo
    Jak się nie zna to po co te pytanie? Zaprowadzić do warsztatu i zająć się czymś na czym się szanowna pani zna.
     
  14. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 903
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    AD blue pewnie zabrakło... Trza dolać.
     
    Tom_ i Mattii lubią to.
  15. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Jezu, ludzi to już o nic zapytać nie wolno :D A może chciałam się coś trochę dowiedzieć na temat owej usterki, przed wizytą u mechanika? Jeśli nie masz nic do powiedzenia w sprawie, to idź się głupio wypowiadać, gdzie indziej :)
     
    lukeboss lubi to.
  16. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 903
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    Jedź dziewczyno do warsztatu. My naprawdę nie wróżymy z kuli, fusów, dłoni, wskazówek obrotomierza, powietrza czy wkurwów wujka Putina.
    Bez diagnostyki komputerowej nie powiemy Ci co się zepsuło, i dlaczego masz w kołach mniej powietrza na dole niż u góry...

    I postów ze sprzęgłem czy adblue nie bierz na poważnie bo palce połamiesz w googlach szukając...
     
  17. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań
    Ale ja wiem, że nikt mi tu nic nie wywróży, chciałam mieć tylko rozeznanie...Chyba po coś to forum i ten dział jest, czy nie? A do mechanika logiczne, że pojadę. Kto pyta, nie błądzi :) A bycie miłym nie boli ;)

    P. S. Sprzęgła, ani tymbardziej Ad blue, nie wzięłam na poważnie, kobiety też mają jakiekolwiek pojęcie o mechanice, jakby co :)

    Ogólnie rzecz biorąc - pomoc, choćby poprzez odpowiedź na tym forum nic nie kosztuje, także kto nie chce, niech nie odpowiada :)
     
  18. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 903
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    Sama i tak pewnie nic nie zrobisz. A takie pytania, gdzie nie ma podstawowych danych - parametry pracy silnika, błędy etc... To Nas po prostu męczy... A jak by nie było od rana do wieczora użeramy się z klientami, więc będąc tutaj chcieli byśmy kawę na ławę.
     
  19. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 781
    Docenione treści:
    411
    Miasto:
    Pajac Kultury
    jednak myślę żebyś w szpilkach nie jeździła, bo "pedała ciśniesz na dechę aż miejsca brak wskazówce na blacie...":D
     
  20. ShadesOfBlue

    ShadesOfBlue Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Poznań

    Idź wez browara, usiądź na kanapie i odpal sobie mecz, a nie się tu bez sensu wypowiadasz.