1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Passat błąd czujnika abs

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika colin578, 4-11 16.

  1. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Witam, jako, że to mój pierwszy post przedstawie się, mam na imię Sebasian. Dzisiaj zgłosił się pacjent passat kombi 2.5 diesel z 2001r, przyjechał z palącą się kontrolką abs-u i esp, komputer pokazał błąd P0290 (czujnik lewy tył nie prawidłowe wskazanie), kręcąc lekko kołem pokazuje rzeczywiście dziwne wartości, powolne kręcenie i prędkości rzędu 14-30km/h czujnik standardowo wyjęty wyczyszczone gniazdo w piaście, ale nic to nie dało, dzisiaj klient kupił jakiś nowy czujnik za 40zł, wszystko ponownie wyczyszczone i po poskładaniu, błąd ten sam, jednak teraz komputer pokazuje ciągle wartość 1km/h (ponownie założony stary czujnik i pokazuje tak jak pokazywał wcześniej) ma ktoś może jakieś pomysły co jest z nim nie tak, uszkodzony nowy czujnik? Pytam bo nie chcę narażać znajomego na kolejny koszt, a takich pierdół nie chcą przyjmować do zwrotu... Czytałem o uszkodzonych ścieżkach w sterowniku, ale skoro tutaj coś pokazuje to wydaje mi się, że to nie powinno być to
     
  2. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 865
    Docenione treści:
    1 754
    Miasto:
    Sląsk
    ekran czujnika moze byc , cuda generuje
     
  3. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 865
    Docenione treści:
    1 157
    Miasto:
    Wysoka
    Sebasian a próbowałeś odczytać wskazania przy kręceniu drugim tylnym kołem?
     
  4. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 099
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Czujnik za 4 dychy,dzis zamowilem cewke zaplonowa za kilka stow renomowanej firmy do opla,zapinam do wozu a fura ani nie beknie.
    Pojechal nazie na starej.
     
  5. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 865
    Docenione treści:
    1 157
    Miasto:
    Wysoka
    To jeszcze nic, zerwał się pasek w lagunie, klient kupił za kilka tysi następną i za dwa dni też się mu zerwał...
    Nie jeździ niczym...
     
  6. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Ekran, w sensie metalowa tulejka w piaście? Na drugim kole z tyłu wartości są w miarę realne, powolne kręcenie 2-4km/h.
     
  7. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 865
    Docenione treści:
    1 157
    Miasto:
    Wysoka
    Pewnie chodziło o ekran przewodu...
    Sprawdź odległość czujnika...
     
  8. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Czujnik wchodzi tak samo jak drugi, do samego końca, zapięty zapinką,
     
  9. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 865
    Docenione treści:
    1 157
    Miasto:
    Wysoka
    Przednie lubiały się wysuwać, a tylne to nie pamiętam jak są mocowane i czy pierścień nie może się odsunąć ani czy da się łatwo sprawdzić szczelinę...
     
  10. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Szczeliny nie sprawdzi się bez ściągania tarczy, mocowane są na wcisk w metalową tulejkę, zapinane taką plastikową zapinką od tyłu. Zazwyczaj nie miałem problemu z nowymi czujnikami aż do dzisiaj, jak go znowu ściągnę do siebie to spróbuje jeszcze zamienić czujniki stronami i czy czujnik z prawej strony będzie dobrze pokazywał na lewej stronie, to powinno wykluczyć usterkę sterownika.
     
  11. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 865
    Docenione treści:
    1 157
    Miasto:
    Wysoka
    Dobry trop jeśli czujniki da się zamienić- w sensie są takie same. Sprawdź stan pierścienia piasty.
     
  12. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Nowe wg. katalogi delphi są takie same L=P więc powinny być ok, pierścień wyglądał dobrze, bez rdzy, jedynie trochę kurzu, ale umyłem go, wytarłem wydmuchałem powietrzem, tak profilaktycznie i żeby lepiej wszedł nowy.
     
  13. Dżodżo

    Dżodżo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-10 15
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Shannon/Ennis/Limerick
    Adres strony:
    Tak jak pisałeś zamień stronami i będzie wszystko wiadomo. Ja zawsze przed wymiana jak jest możliwość to zamieniam stronami dla pewności.
     
  14. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 865
    Docenione treści:
    1 754
    Miasto:
    Sląsk
    ekran przewodu to czujniki indukcyjne moze byc pognity wszedzie przedzwon mase
     
  15. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 519
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    a on czyta obroty z koronki czy łożyska piasty?
     
  16. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Obroty z "zębatki" w piaście. Jak gościu skompletuje resztę części to najpierw zamienię je stronami i zobaczę co się będzie działo. Dzięki wielkie na tą chwile :)
     
  17. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Witam ponownie, problem z czujnikiem abs rozwiązany, klient załatwił używany oryginał wraz z piastą, przełożone i jest ok. Natomiast jest problem jest z hamulcami tzn. dzień po wymianie piasty (w nocy był mróz) dzwoni, że zablokowało mu koła, po obejrzeniu stwierdziłem, że blokuje prawy przód i lewy tył, po popuszczeniu odpowietrzników z przodu wystrzelił płyn, a z tyłu ani kropelki płynu, ale oba zaciski puścił. Samochód dotarł do mnie przedni hamulec chodzi już dobrze, wraca na miejsce itd... a tylni wymieniłem uszczelniania w zacisku, nowa guma przeciw kurzowa, bo tłoczek stał nie dało się go wkręcić, w środku było sporo brudu. Po poskładaniu tłoczek chodzi ładnie lekko, da się go wkręcić ręką. Po włożeniu do samochodu, wymienione klocki (lewy tył bardzo mocno starty względem prawego) zacisk nie hamuje wgl, po odpowietrzeniu nie leci wgl. płyn, udrożniłem przewody od pompy abs do zacisku przedmuchałem, wyleciało trochę płynu bardzo brudnego, po poskładaniu wgl. nie da się odpowietrzyć, płyn nie dochodzi do zacisku, wpompowałem płyn strzykawką do układu tego koła, udało się odpowietrzyć, jednak tłoczek nadal się nie wysuwa, zachowuje się tak jakby pompa ABS nie dawała ciśnienia na tą sekcje... Czy poza pompą to może być coś jeszcze? bo już siedzę przy nim pół wieczora i już skończyły się pomysły, serwo nie zamarza, próbowałem odessać wysysarką do oleju wodę, ale jej nie ma.
     
  18. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 814
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Szczecin
    Masz chyba za mało doświadczenia żeby to naprawić.
     
  19. colin578

    colin578 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-10 15
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    0
    Ale od czegoś trzeba zacząć, tylko potrzebuje jakiejś porady co to może jeszcze być, pompy ABS nie będę sam rozbierał, tylko chce jakiś punkt zaczepienia co to może być
     
  20. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 814
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Szczecin
    Należy fachowo odpowietrzyć układ hamulcowy.