1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Passat b5

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Dawidek, 25-04 12.

  1. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    ale do srodka interkulera mam nalac wody z płynem ? jak go wyjąłem i zajrzałem do środka to dosłownie sie przerazilem . wyplywa z niego taka czarna maz jak stary brudny olej gesty jak kisiel .
  2. troll

    troll Uczestnik

    Dołączył:
    2-05 12
    Postów:
    257
    Docenione treści:
    30
    nie daj sie przede wszystkim skusic niską cena regeneracji turbiny,sa firmy po których turbina po dwóch dniach się rozpada(miałem takie coś,i silnik załatwiła w moment).do śruby wału będzie się trochę cięzko dobrać,morde mu rozbierz,wtedy intercooler wyjmiesz,i porządnie go wyczyścisz,a przy okazji bedziesz mógł sobie wałem pokręcić.

    aha,może warto pomysleć o wymianie intercoolera w takiej sytuacji?
  3. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    chyba bedzie to konieczne wymiana interkulera bo sadze ze nie jest mozliwe dokladne wyczyszczenie inetkulera :(juz rozebrałem przod bo musialem wyjac interkuler
  4. troll

    troll Uczestnik

    Dołączył:
    2-05 12
    Postów:
    257
    Docenione treści:
    30
    pozostaje zysczyć powodzenia w pozostałych działaniach....nie daj się tylko skusić ceną turbiny...powtarzam to po raz kolejny...niestety trzeba unikać pewnych firm,wydawałoby by sie dobrych bo duzych
  5. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Icka najpierw myjesz ogolnie karcherem az nie rwie syfu ze srodka. Nastepnie go moczysz we wrzatku z plynem do naczyn. Plukasz ponownie wrzatkiem az leci czysta woda i ponownie karcherem. Teraz ostatnie szlify zalewajac go plynem do hebli i sprzegla czyli eterem;)
    Kazdego icka sie tak na blysk da ogarnac.

    A po rozmowie prywatnej sie dogadalismy.

    Panowie koledze nie chodzi o VP i pompe rotacyjna, ale 115km PD i pompe wysokiego cisnienia ta za glowica. Tej pompy sie nie regeneruje.

    Kolego te pompy maja jeszcze jedna wade, kruciec od podcisnienia sie obluzowauje i wiekszosc paskow i audi cierpi na brak hebli;) Po roku 2003 ta pompa zostala przeprojektowana i kruciec jest jednolitym odlewem razem z obudowa a nie wprasowywany badziew.

    Postaram sie znalezc nr czesci tej poprawionej pompy dla ciebie.

    Jesli chodzi o turbine to (nie wiem jakie masz podejscie do tematu) mozesz kupic GT1749VA od 131km awx lub avf albo np turbine od BRD czy nawet (ja na takiej latam swoim 1.9TDI) BV od silnika 2.0TDI caha 170km. Oczywiscie BRD i CAHA beda potrzebowaly strojenia, ale sie oplaca bo mozna wtedy przekroczyc 200km i zachowac niskie spalanie przy spokojnej jezdzie. Przy pociskaniu wiadomo bedzie wir w baku.

    Jesli poszedl ci olej w dolot to zastanowil bym sie nad wyczyszczeniem zaworow dolotowych odpowiednim preparatem, co by si pozniej nie dymil przez pol roku zanim to obcieknie.
  6. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    A jesli chcesz turbine to moge ci zaproponowac sprawdzony zamiennik (nowa) za cene 350F. Wstawilem te turbinki juz do 4 aut i jedna 3 lata, jedna okolo 2,5 i 2 ponizej roku maja sie swietnie, a auta po remapie i niezbyt szanowane.
  7. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    bede wdzieczny za wszelka pomoc jesli chodzi o turbine . niestety moja wiedza na temat parametrów ,strojenia czy oznaczen turbiny czy silnikow :(
  8. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Strojenie czyli tak zwany chip tuning.
    Kod silnika masz na naklejce na deklu zaworow a jest to u ciebie AJM czyli 115km PD Turbina jaka jest u ciebie to GT1749V czyli zlacze nasowane zas GT1749VA ma zlacze na spinke. Ta sama turbawka, mozesz jedynie wklad do swojej zapodac i bedzie smigac jak zyletka.

    Wklad czyli czesc na ktora zaklada sie muszle cieplej i zimnej strony. Na ebay mozesz kupic np sam wklad juz zlozony i wywazony wiec nawet przedszkolak to zlozy do kupy lub daj mechanikowi on ci to zlozy za moze 50-100zl i zamontujesz sobie turbawke w stanie fabrycznym.

    Jesli chodzi o pompe podcisniania/wysokiego cisnienia paliwa to tez jedynie nowka. Albo duze ryzyko ze kupisz uzywana zdechla.....

    A za 800 to ja watpie w jakosc tej turbinki.

    Ja ostatnio swoja uzywke GT1749VA (bo zamienilem na wieksza) w stanie idealnym z czyszczeniem przed sprzedaza wzielem ponad 1000zl (230F) i to poszla natychmiastowo. Dasz 800zl i pozniej w razie reklamacji uzlyszysz :
    ''ale czego sie pan spodziwal, jest tania bo jest uzywana i ma najechane duzo, ale wciaz dziala jak nalezy i daje takie doladowanie jak trzeba''

    Ale to ze pluje olejem juz sie przy sprzedazy pomija;)
  9. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    Teraz to juz zupełnie zbaraniałem z tym wszystkim :) pisales kolego ze z mojej moge do tej z 130 km trzeba by przełozyc muszle zeby pasowaly przewody powietrza chodzi o to podłaczenie (trzeba zakladac opaske zaciskową zeby sie wszystko trzymalo ) ?

    Mógłbys mi moze link podeslac zeby zobaczyc ten wklad ?

    Jeszcze chciałem zapytac o to strojenie jesli bym zalozy turbo od 130 km zmieniajac tylko połączenie jak to sie robi ? .

    A moze bardziej sensowne by bylo naprawde załozyc jakas wieksza turbinke jesli to pózniej by mi silnika w jakis sposób nie zamordoowało :)

    Pisales kolego tez o tych zaworach dolotowych ze nalezało by je wyczyscic jakims praparatem ( jakim cos konkretnego trzeba uzyc ? )
  10. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Z TUNAP'a maja cos do czyszczenia zaworow z tego co wiem lub tez jest http://www.ebay.co.uk/itm/220936705071?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

    Tak turbiny 115(dokladnie 116) i 131 to te same turbiny jedynie mocowaniem weza sie roznia.

    Tyl turbiny http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-P...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cc5c8c985

    Przod czyli mocowanie weza http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Golf-M...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ab7000130

    A tu taka muszla jak twoja http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c5d61b5ff

    A tu masz nowy wklad do obu turbin gt 1749v oraz gt1749va http://www.ebay.co.uk/itm/VOLKSWAGE...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a1cd0d6ba


    A mam pytanko, co zrobiles ze swoja turbawka i co dokladnie sie stalo, czy rozwalilo wirnik lub oske, czy tylko halapnela porzadnie olejem? Ile za nia bys chcial? Potrzebuje taka zarznieta zeby hybryde zrobic.
  11. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    mam ja caly czas pod poduszką :) puscila olej ma luz na wirniku widac jakby łopatki wydarły troche obudowe , jesli kupie ta turbinke ze 130 km to jak radziłes bym zamienił z mojej mocowanie tylko jesli ta czesc z mojej jest wydarta w srodku przez wirnik jak zaloze nowy wkład to moze byc z tego wszystkiego dno :(

    I jeszcze na ebayu nigdy nie robiłem zakupów nie mam zadnego konta czy cos :( mam szukac kogos ?
    Szczerze jesli byłbys zainteresowany to bym szprzedał ta turbine moja tylko nie wiem ile moze byc taka warta , ona była juz niby regenerowana ale z tego wyszło wielkie g.. a teraz tylko z tego została mi turbina która niby cis tam daje ale puszcza olej wali w tłoki i interkuler
  12. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    A to jak byla regenerowana to pewnie juz jakiegos szlifa miala pod lozyskowanie. Myslalem ze ona jeszcze nie ruszana nigdy.
  13. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    no własnie byla juz robiona nietety
  14. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    dzieki koledzy za pomoc okazalo sie ze zawór egr padl i walił cały czas spaliny spowrotem w turbo , zaslepiłem go, narazie jest wszystko dobrze tylko jakos mocy mu brak jak by to był zwykły diesel :( moze ma ktos jakies pomysły co z tym zrobic ?
  15. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 187
    Docenione treści:
    686
    Miasto:
    PZ
    wymienić zawór na sprawny
  16. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Jak EGR mogl ci walic spaliny caly czas w turbo??? On pompowal cisnienie z kolektora do turbiny zamiast do silnika;)

    A to ze ci zdechl to wina na 99% zaworu N75 czyli od sterowania turbina. Jest on z przodu pod turbina, ja u siebie mialem taki problem ze ktoregos razu ruszam ze skrzyzowania a on jak SDI normalnie. Odepnij sterowanie od gruszki i sie rpzejedz, jak sie nic nie zmieni to N75 zepsuty, jak oslabnie mocniej to znaczy ze tylko do czyszczenia.
  17. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    mam odłaczyc ten zawór N75 ? jestem jeszcze nowicjuszem w tym temacie :(
    jesli bedzie ten N75 to mam kupic nowy i załozyc ?

    prosze jeszcze o podpowiedz czy turbinie lub silnikowi nie zaszkodzi kiedy zaslepilem to dopalanie spalin ?
  18. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Powiem ci tak. Jezdze starym passatem 1.9tdi bo to moja mala milosc i duzo w nim przerobilem. Miedzy innymi nie mam wogole EGR i ODMY i KATALIZATORA, a auto wciaz ma sie dobrze. Bez obaw to tylko badziewia wstawione przez ekologow zby nie podduszac przechodniow na miescie za cene podduszania tymi smrodami naszego silnika.

    Jesli nie masz VAG na stanie to najprosciej jest odlaczyc dana rzec i oserwowac zmiany. Tu akurat nalezy odlaczyc n75 czyli sterowanie turbo. Ale.....Zeby nie bylo bledow w kompie niepotrzebnych to nalezy odpiac nie caly zawor ale jego wyjscie ktorym jest kruciec od napisu OUT odaz idacy od niego do gruszki przy turbinie wezyk. Tak wiec odepnij sam wezyk przy gruszce turbo.

    Nie nic sie nie stanie dla silnika i turo bo poprostu efekt jest taki ze nie dziala wtedy zmienna geometria turbiny i efekt jest taki ze turbo kreci sie ledwo ledwo i auto zaczyna troche przyspieszac dopiero od 3,500 do 3,800 i to wszystko na co je stac.

    Zawor N75 da sie wyczyscic samemu jesli masz pre narzedzi typu ''majsterkowicz''. Ale ja polecam kupic nowy bo to najwazniejsza czesc sterowania w TDI po za pompa podcisnienia ktora tez w twoim przypadku moze zawodzic, ale jesli nie czujesz oslabienia hebli to jest ona ok. Zostaje N75.
  19. 25pawel25

    25pawel25 Początkujący

    Dołączył:
    1-05 12
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    pulawy
    dzieki.
    odłacze N75 i zobacze jak sie bedzie zachowywał a jesli nie bedzie lepiej to kupie ten N75 .
    jesli kupie nowy zawór to bede musial odślepic to dopalanie spalin ?
    Szczerze mówiąc to sam bym tez chetnie powyrzucał wiele rzeczy z tego samochodu :(
  20. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Nie nie musisz podlaczac zpowrotem egru, on jest zbedny. Tylko trzeba zobaczyc czy on jest zamkniety czy jest padnieta sprezyna i sie niedomknol, bo to tez moze byc przyczyna. A co do N75 zanim kupisz to w obecnym wuciagnij i wluz kilkakrotnie wtyczke pryskajac w nia chocby wd40. Jesli styki zasniedzialy to efekt bedzie jak w przypadku uszkodzenia. Jesli to nic nie da to wtedy zakup nowego.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. intercooler passat b5

    ,
  2. zawór egr passat b5 czyszczenie

    ,
  3. intercooler vw passat b5 fl

    ,
  4. passat b5 zawór egr,
  5. egr passat b5,
  6. jak wyczyścić intercooler passat b5,
  7. jak wyczyścić zawór egr passat b5,
  8. wymiana turbosprezarki na wieksza passat b5,
  9. czyszczenie turbiny passat b5 forum,
  10. wymiana intercoolera vw passat b5 fl,
  11. passat b5 ajm zawór egr czyszczenie ,
  12. czyszczenie zaowruegr vw passat,
  13. gt1749va jakie doładowanie,
  14. brd n75,
  15. passat b5 tdi pd czyszczenie egr,
  16. passat b5 fl tuning intercooler,
  17. intercooler passat b5 od czego,
  18. passat b5 fl zawor egr jak odlaczyc,
  19. 1.9 tdi 115 czyszczenie intercoolera,
  20. jak wymienic turbine w passacie b5