1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Passat B6 2.0TDI 2005r. 136 KM BMA pompa oleju - chyba.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika krzygrom, 4-08 17.

  1. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Nakrętka odkręciła się z wałka wirnika turbiny.
     
  2. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    251
    Miasto:
    Olsztyn
    Widziałem wirnik uszkodzony przez nagar z odmy, takie skwarki się urywały. Oszczędności na oliwie.
     
  3. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    Więc ciało własne na ścisłość, więc albo celowo lub partactwo niecelowe.
     
  4. Blekitny24

    Blekitny24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-05 13
    Postów:
    75
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Nowy Tomysl
    Turbo do regeneracji układ dolotowy wyczyścić intercooler również i śmigać.2.0tdi warto kupić po 2008r.są bardziej dopracowane poprostu poprawili to co zawodziło sam widzisz.Alternatywą jest montaż silnika 1.9 TDI
     
  5. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Regenerowane turbo dzisiaj założone. Dolot OK. Samochód jeździ aż miło.

    Dziękuję Panowie/Panie za pomoc.
     
  6. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Chyba nie wszystko OK.

    Jak się go rano odpala to chwilę nim telepie, proszę o podpowiedź w którym kierunku podążyć?
     
  7. Blekitny24

    Blekitny24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-05 13
    Postów:
    75
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Nowy Tomysl
    Jeśli po gaszeniu takie same objawy to może dwumasa się powoli kończyć
     
  8. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    Można gdybać, świece , wtrysk. Podłącz parametry, może jakiś błąd wyrzuci i jest punkt zaczepienia.
     
  9. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Zastanawiam się czy np wałki wyrównoważające przestawione + - jeden ząbek na trybie w miejscu łączenia z silnikiem mogą dawać takie np objawy?

    Składając to do razu starałem się ustawić tak jak było, ale...
     
  10. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    Ale trzeba więc jeszcze raz sprawdzić
     
  11. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Czy jakoś da się VAGiem sprawdzić kondycję pompowtrysków?

    No jasne ze tak w VAG CAN PRO jest nawet procedura, to zaćmienie nie zwracajcie na to uwagi że sam sobie odpowiadam.

    Pytanie tylko czy te pompki sprawdzać na zimnym czy na ciepłym?
     
  12. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    I tak i tak. Zobacz jak wyglądają jak zapalasz potem obserwować jak się rozgrzewa, co się zmieniło.
     
  13. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    kraków
    Panowie nakrętka z turbiny odkręciła sie ponieważ z braku oleju wałek zatarł się . Na wałku jest lewy gwint w czasie normalnej pracy nakrętka dokręca sie. Jak nagle staje wirnik popuszcza nakrętkę. Typowa usterka braku smarowania.
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    Może nie dokładnie czytałem jego posty, ale nie bardzo ta logika trafia do mnie.
     
  15. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    kraków
    100 % tak było. Jak brakuje smarowania turbina pierwsza dostaje po dupie. Jak masz jeszcze turbinę starą zobacz na wałek. W miejscu gdzie pracuje na łożyskach będą na nim odłożone łożyska (złote przetarcia ). Po co ktoś miałby odkręcać nakrętkę z wirnika turbiny? na aucie bardzo trudne a niekiedy nie możliwe ( zależy od typu wirnika) Nakrętka sama w sobie nie ma żadnego zabezpieczenia. Jeżeli masz stary wałek od turbiny lub turbine (w co wątpie) wrzucaj zdjęcie zobaczysz ze jest jak mówie.
     
  16. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Nie ma została, została wymieniona na regenerowaną.
     
  17. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    kraków
    a z ciekawości ile zapłaciłes za turbinke?
     
  18. krzygrom

    krzygrom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-09 16
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    600 PLN 12 m-cy gwarancji.
     
  19. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    To nie cena przy zatartej turbawce koszty większe.
     
  20. kamil03

    kamil03 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-01 13
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    kraków
    Cena dobra. Uwierz mi są warsztaty co rąbią turbiny a cenach tragicznych. Nie mają maszyn do wyważania tylko ładują najtańsze środki wyważone i piaskują. Jakby wywalili 120 tyś na wyważarkę i do tego dodatkowe koszty na osprzęt nie robili by w tych cenach. Kto zna rynek regeneracji i kosztów z tym związanych wie o czym mówie.