1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Peugeot 206,1.1, strzela w ssący,kaszle

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika Tala03, 2-02 17.

  1. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Siemka, mam taki problem, auto jeździło nie robiło problemów, później było małe uderzenie w prawy przód ,ale wydawałoby się powierzchowne, po jakimś czasie zaczęły się problemy ,nie chciał odpaliać ,nawet na pych, pierwsza diagnoza świece, po wymianie troszke lepiej ,ale w końcu wysiadł na amen, kręci, odpala, dusi się strzela w ssący, aż dziś było widać iskrę. Chodził tak jakby na 3 cylindry i cały czas zalewa tylko jedną świecę ,a pozostałe są okopcone. Komp podpięty, jeden błąd od krokowego, krokowy wymieniony dalej nic, szukamy dalej, sprawdzone zostały:
    -świece (wymienione),
    -wtryski,
    -cewka sprawdzona(kiloomomoerzem, na kżdym ok.18)
    -kable wszystkie posprawdzane,
    -MAP niby wstępnie też ok,
    -ciśnienie paliwa git.
    Jedynie przekaźnik zespolony, wyciągnięty dopiero dziś, bo wyczytałam na forum, że były podobne objawy i wyszło, że to lrzez niego. Obudowa była zalana silikonem, czyli ktoś tam już grzebał i w jednym miejscu silkonu już nie było ,a w środku widać,że jest przytopiony i zardzewiały. Okaże się jutro jak go sprawdzimy. Dodam jeszcze, że ktoś kiedyś robił w tym syfie głowiece, ale to raczej w tym wypadku ma małe znaczenie.
    Kończąc ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ,jeżeli to nie przekaźnik ?
    A przekaźnik sprawdzony i była w nim sprężynka odczepiona, ale elektryk powiedział, że to nie miało nic do tego, więc jest dobry. Po dzisiejszym dniu jeszcze dochodzi:
    -na odpiętych wtryskach benzyny nie dostawia silnika i nie strzela w ssący,
    -paląc na plaku jest identyczna sytuacja jak na benzynie,
    -nowe świece sprawdzone na zew. działają git.
    Wychodzi na to, że jest problem z zapłonem.. Pytanie co steruje zapłonem i czy czujnik położenia wału ma na to wpływ ?
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 097
    Docenione treści:
    1 208
    Miasto:
    Wysoka
    Zapłonem sterownik na podstawie sygnałów w kilku czujników ale ten ma wpływ zasadniczy.
     
  3. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Zdejm pokrywkę i sprawdź luz zaworowy . Z resztą tam są chyba ręcznie strojone ?
     
  4. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Tak

    Zawory są wyregulowane
     
  5. ŚNIADY

    ŚNIADY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    chełm
    Sprawdz rozrząd.
    Ciśnienie sprężania.
    Wysypany katalizator.
     
  6. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Ciśnienie, rozrząd, kat ok
     
  7. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Czujnik halla w aparacie do sprawdzenia
     
  8. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Tu niema aparatu tylko moduł w sterowniku


    Tu niema aparatu tylko moduł w sterowniku
     
  9. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Ok pomyliłem silniki ze 106ką, tu jest cewka z 4ma pinami a nie rozdzielacz
     
  10. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    216
    Docenione treści:
    16
    Miasto:
    Kraków
    A rozrzad jak sprawdzałaś. Blokowales kolo zamachowe oraz kolo na walku.
    W tych nowszych z cewka zesolona lubial rozrzad przeskoczyc .
     
  11. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Tak właśnie był sprawdzany i wszystko tam ok, zaczarowany ten samochód

    Jest jeszcze opcja ,że jak odpalali go na kable to podpieli odwrotnie, wszystkiego można się spodziewać i uszkodziło sterownik, tylko jak to sprawdzić manualnie
     
  12. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Przygiety zawor, lejace wtryski benzynowe, zdechnieta pompa benzyny. Sam ECU magnetti tez lubil sie wysypac.
     
  13. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów

    Zawór nie bo cisnienie ma, wtryski nie bo nawet na plaku nie robi, pompa tez nie. Ewentualnie właśnie ecu. A da się go sprawdzić manualnie, nie zawożąc go do elektryka ?
     
  14. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Raczej nie, mozesz ewentualnie sprawdzic oscyloskopem syngal sterujacy wtrysk.
     
  15. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Wszystko jest też dobrze..
     
  16. Tala03

    Tala03 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    W sterowniku silnika, po rozebraniu znalazłam kondenstator zalany silikonem, może być to przyczyna tego wszystkiego ? Jeżeli tak ,to sterownik do wymiany czy da się coś pokombinować ?
     

    Załączone pliki:

  17. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 052
    Docenione treści:
    158
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    To, że jest ciśnienie, nie znaczy, że zawory są ok. Miałem tak w Audi. Ciśnienie miał, a jak przerobiłem świece żeby wytworzyć ciśnienie w cylindrze to słychać było w ssącym powietrze. Tak też strzelał w wydech
     
    Tala03 lubi to.
  18. Paweł 1973

    Paweł 1973 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-01 17
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Piaseczno
    Cześć , mam też 206 tylko 1,4 benzynka po kolizji i też nie odpala. U Ciebie może być już tylko czujnik położenia wału lub wałka ewentualnie sterownik ( sprawdź wiązkę oraz połączenie) u mnie raczej na pewno strzelił sterownik:( . Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrowionka.
     
    Tala03 lubi to.
  19. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    zostaw ten ster w spokoju zweryfikuj najpierw mechanike
     
  20. Arnie67

    Arnie67 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-01 17
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Świdnica
    Dupa mechanika, zacząć należy od impedancji czujników wału korbowego i rozrzadu oraz połączenia ich do ECU. One się muszą widzieć t.j jeden obrót wału równa się dwoma obrotami walka rozrzadu.
     
    Tala03 lubi to.