1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Peugeot 308 sw 2009r. 2.0hdi 140KM, brak wysokich obrotów wiatraka chłodnicy

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika przemol1987, 30-03 15.

  1. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    Witam.Problem dotyczy wysokich obrotów wentylatora chłodnicy.Do tej pory sprawdziłem instalacje pod kątem zaśniedziałych wtyczek,przerwanych przewodów i jest wszystko w porządku.Kupiłem nowy rezystor wiatraka ale okazało się że dalej jest brak wysokich obrotów. Jedyny błąd jaki się pojawia w kalkulatorze silnika i nie da skasować to P0691 błąd GMV Brak wysokich obrotów,przerwa w obwodzie lub zwarcie .Szczerze mówiąc to nie wiem juz gdzie szukać a klientowi potrzebne auto.byłbym wdzięczny za kazdą podpowiedź bo może coś przeoczyłem.może jakiś przekaźnik jest?który się nie zwiera.robiłem test przez pp2000 w opcji gmv i jak włacze wysoki bieg to wiatrak się kręci ale wyskakuje komunikat aktywacja zakończona obwód rozwarty,test niskich obrotów przechodzi pozytywnie.dodam że rezystor kupiłem nowy z oryginału i o tych samych numerach co poprzedni.klimatyzacja też nie działa ale pewnie dlatego że wiatrak się nie kreci na wysokich bo o ile dobrze kojarzę to przy włączonej klimie w tym modelu wiatrak co jakiś czeas się załącza aby tylko schłodzić.
     
  2. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 167
    Docenione treści:
    485
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Uszkodzony przekaźnik wentylatora chłodnicy - Uszkodzony FCM
     
  3. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    A wiesz może jak wygląda ten przekaźnik(kolor,parametry) i gdzie się dokładnie znajduje?bo za cholere nie moge go namierzyć.
     
  4. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 167
    Docenione treści:
    485
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Zawsze był zielony ale w 2009 r nie pamietam musze poszukać
     
  5. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    zielony znalazłem w skrzynce z bsm ale jak go odłączyłem to światła dzienne zgasły.nazwa przekażnika G.CARTIER 12v-25A-03601.innego zielonego nie widziałem.reszta czarne ale od świec żarowych i elektrozaworów pompy abs,esp
     
  6. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 167
    Docenione treści:
    485
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    [​IMG]
    A czasem przy wiatraku nie ma takiego modułu na dwie śróbki?

    śrubki

    A jak odepniesz czujnik płynu to co sie dzieje wtedy z wiatrakiem?
     
  7. BrayanLDZ

    BrayanLDZ Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-04 12
    Postów:
    470
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łódź
    no tak jak kolega mechanik.k mówi przy wiatraku jest i powinien byc przykryty czarną klapka ;)
     
  8. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    nie ma w tym modelu tego. z wiatraka wychodzi tylko 2grube przewody zasilające i wchodzą w rezystor który jest przy wiatraku a dodatkowo do rezystora dochodzi jeszcze jedna wiązka sterująca z kalkulatora silnika.i to wszystko.czujnika nie wypinałem.ale temperaturę pokazuje dobrą.
     
  9. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 167
    Docenione treści:
    485
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Odepnij czujnik temp płynu i zobacz czy wiatrak bedzie sie krecił na max

    Odepnij czujnik temp płynu i zobacz czy wiatrak bedzie sie krecił na max
     
  10. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    a jeżeli bedzie sie krecił to czujnik trafiony?jutro sprawdze.mi sie wydaje że gdzieś musi być obwód otwarty bo nawet jak robie test niskich obrotów to defektu nie znajduje a po zakończeniu testu wysokich obr. napisane jest obwód rozwarty.zastanawiałem się jeszcze nad tym że może ten rezystor/opornik nowy trafił sie kiepski.
     
  11. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    witam, mam podobny problem.. bezpiecznik termiczny sprawdzony, przejście jest. Bezpieczniki, wtyczki w porządku. Nie wiem co może być.
    Rozwiązałeś swój problem?
     
  12. przemol1987

    przemol1987 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 14
    Postów:
    84
    Docenione treści:
    6
    Tak problem został rozwiązany. wiązka przewodów była uszkodzona.
     
  13. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 323
    Docenione treści:
    317
    Miasto:
    Pałac Kultury
    czyli prawdę powiedział że obieg rozwarty...