1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

peugeot 508 1.6 hdi 2011 pompa wpomagania do wymiany?

Dyskusja w 'Zawieszenie i układ kierowniczy' rozpoczęta przez użytkownika seebeeck, 10-10 16.

  1. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Witam,
    Wymieniałem płyn w pompie wspomagania elektryczno - hydraulicznej. Pompa głośniej chodziła, przynajmniej tak mi się wydawało. Jeździłem na minimum płynu, może to było powodem, innych objawów nie było. Stwierdziłem, że wymienię płyn. Po zalaniu i odpowietrzeniu okazało się, że z 1 litr płynu to mało, brakło ok 100ml. Płyn było widać w zbiorniczku na dnie. Przejechałem, może z kilometr bez stanu, były drgania kierownicy delikatne miejscami, pienił się. Płyn na zamówienie, więc samochód stał. Po dwóch dniach uzupełniłem. Teraz przy skręcie kierownicą pompa buczy, czego wcześniej nie było. Nie słychać tego w środku. Innych objawów nie ma. Wydaje mi się nawet, że ciszej chodzi niż poprzednio, przynajmniej gdy nie kręcę kierownicą. Płyn się nie pieni oraz go nie ubywa. Opaskę gdzie spuszczałem płyn wymieniłem na nową. Pompa do wymiany? Jest sens lania uszczelniacza układu kierownicy typu np. Wynn's?

    Podglądowy film, dźwięk przypomina ten sam.

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie
     
  2. JerryG1

    JerryG1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 102
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Londyn
    Chcesz zalatwic dokumentnie to lej uszczelnacz typu motodoktor do wspomagania i szykuj kase na nowa pompe.
    Skoro sie pienil to lapal gdzies powietrze mimo jak piszesz nowej opaski, a po dolaniu tej brakujacej ilosci chociaz z 5 minut pokreciles kiera w lewo/prawo ?? zeby sie odpowietrzyla.
    Jesli po takim zabiegu zobaczysz chociaz lekkie pienienie sie plynu szukaj gdzie go lapie bo wtedy nastepuje buczenie.

    Jako ze nowy jestes w ilosci postow to 5zl sie nalezy :D moi koledzy nie sa materialistami i im wystarczy klinac 'Lubie" :D
     
  3. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Panie tak już uczyniłem kilka razy i nie widać żeby go ubywało, nie pieni się. Ponad 2000km i żadnej poprawy.
     
  4. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Panowie doradźcie. Mam oznaczenia pompy: HPI A5100672+F, podejdzie HPI A5101675+E? Wygląd ten sam, nie wiem jak z elektroniką.
     
  5. Maciej Bieleń

    Maciej Bieleń Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-09 16
    Postów:
    63
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    KtoToWie
    A gdyby tak przed wymiana, moze raz jeszcze sprobowac inny plyn ?
     
  6. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Ja bym polubil to buczenia jak działa poprawnie i poczekał az padnie
     
  7. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 520
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    pytanie czy olej taki sam zalałeś jak miałeś, czy taki co zaleca producent?
    auto masz od nowości?

    Jak taki zalałeś to ok.
    a jak nie, to lipa....
     

    Załączone pliki:

  8. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Taki właśnie zalałem, samochód sprowadzony, więc nie wiem czy taki był zalany (kolor ten sam). Jeździłbym do końca ale boję się, że padnie w dłuższej trasie.
     
  9. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Masz słabe łapki ? to będziesz kręcił
     
  10. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    ;d prędzej czy później i tak będę musiał to zrobić, wolę wcześniej niż później na szybko kombinować pompę itd liczyłem jeszcze, że może faktycznie się odpowietrzy ale po takim czasie już by to się stało. Panowie lepiej doradźcie czy ta pompa podejdzie?
     
  11. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Pompa wymieniona. Jest identycznie to samo co było. Teraz się zastanawiam czy to faktycznie nie ten płyn: zalałem TOTAL FLUIDE DA specyfikacja - PSA B71 2710? To to samo?
     
    Ostatnio edytowano: 11-11 16
  12. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Mówiłem jeździj ....
     
  13. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Teraz już nie mam wyjścia. Wymienić płyn? Szumek72 podał, że to musi być Total DA z specyfikacją PSA S71 2710, zalałem Totalem DA ale ze specyfikacją PSA B71 2710, w sklepie chcieli mi zamawiać LIQUI MOLY.
     
  14. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Plyn może pomoc a masz drugą w zapasie ;)
     
  15. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, zamawiam dwa litry, żeby przepłukać układ bo ostatnio brakło ;d pomp nigdy mało :)
     
  16. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Zalej i jeździj masz lekka histerie samochodową ... bywa .
     
  17. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 520
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    TOTAL FLUIDE DA specyfikacja - PSA B71 2710? To to samo?

    To jest olej dedykowany przez producenta auta, więc w czym problem?
    Odkręć głośniej radio i śmigaj...:D
     
  18. seebeeck

    seebeeck Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 12
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Wewnątrz tego nie słychać. Chodzi o to, że nie zdawałem sobie z tego sprawy, że Total Fluide DA różni się specyfikacją. Zalałem tym PSA B71 2710a powinien być PSA S71 2710.
     
  19. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 873
    Docenione treści:
    1 755
    Miasto:
    Sląsk
    Rany , to zawsze słychać
     
  20. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 520
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    to ty zalałeś LDS-em a powinieneś DA