1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Polo 6N 1.4 APQ spaw czy turbo ?

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika waluś GSi, 5-12 14.

  1. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    Na wstępie napiszę, że zakładam w tym dziale temat bo jest on nie śpieszny, luźny i ma na celu tylko wprowadzić mnie na dobrą myśl ;)
    A więc, w moim polo jest silnik 1.4 o oznaczeniu APQ, jest on na wielopunkcie. I mam pytanie czy lepiej zrobić swap ? czy pchać się w uturbienie ? myślę że po odprężeniu motoru mógłbym ładować jakieś 0.8 bar. ale do tego wtryski, od czego, komp to wiadomo strojenie. kolektory też trzeba by zrobic o lepszym przepływie. a najważniejsze jakie turbo ? myslałem nad jakims garettem albo kkk np. k03 I troche innej zabawy. Zawsze kręcił mnie dźwięk turba i tego pssssssttt z blow offa. Myślałem też o 1.8t np AGU z golfa 4. wiec chce sie was poradzic :)
    temacik powtarzam luźny, wszelskie sugestie pozytywne i negatywne mile widziane
     
  2. leon 1.8t

    leon 1.8t Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    68
    moim zdanie szybciej i w miare rozsadne to wrzucenie 1.8t od golfa albo leona 180km z kompem i calym osprzetem
     
  3. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    też tak rozważam + program i blow off i ładnie by było. a z drugiej satysfakcja z uturbienia. tylko ze pomimo uturbienia to nadal bedzie 1.4
     
  4. leon 1.8t

    leon 1.8t Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    68
    ubezpieczenie bedzie tanie a bedzie zap........
     
  5. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    mówisz nadal o 1.8 T czy 1.4 T ?
     
  6. leon 1.8t

    leon 1.8t Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    68
    1.8t
     
  7. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    a powiedz mi jaka jest mozliwoc rozwojowa tego silnika ? i o jakim oznaczeniu najbardziej polecasz motor ?
     
  8. leon 1.8t

    leon 1.8t Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    68
    mozesz kupic od leona cupry 225 w orginale to jest oznaczenie bam te silniki kreca pod 300

    ja mam app i nie nazekam
     
    Ostatnio edytowano: 5-12 14
  9. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    a orientujesz sie cenowo w tych motorach ? jak z osprzetem do tego ?
     
  10. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    485
    1,4 nie rozwojowa jednostka,albo tak jak kolega wyżej pisze 1.8 t albo 2.0 jeśli budżet okrojony to 8v i uturbiać jeśli portfel grubszy to 2.0 16v i uturbiać osobiście bardzo lubię silniki 2E(8v) dość podatne na modyfikacje ja osobiście będę coś aby do mojego golfa mkII włożyć 2E i odchudzić koło zamachowe do tego ITB,przelotowy wydech i może jakiś ostrzejszy wałek i ecu mastera
     
  11. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    a ten 2E to w jakich autach był montowany prócz golfa 3 ? on jest na tym samym bloku co agg czy już inna konstrukcja ? i co sądzicie o silniku agg ? bo znajomy ma tanio na handel taki kompletny ze skrzynia, zawiasem, komp wiązka. czyli komplet na swap.
     
    Ostatnio edytowano: 6-12 14
  12. leon 1.8t

    leon 1.8t Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    491
    Docenione treści:
    68
    tanie nie sa
     
  13. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    no już pogrzebałęm trochę i się dowiedziałem co nieco cenowo. a co myślicie o silniku KR ten 2.0 16V ??
     
  14. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    Koledzy prawie postanowione, wpadnie na 80% silnik agg z golfa 3, tylko teraz do Was kilka pytań. Czy motor pasuje p&p czy jakaś rzeźba ? co z zawiasem, hamulce?
    Mam okazje kupić on kumpla na prawdę za grosze silnik + skrzynia + komp z wiązką + półosie, i jeszcze mogę mieć tylną belkę z tarczami. co jeszcze mi potrzeba ?
     
  15. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    Panowie odgrzewam kotleta. Dalej chodzi o Polo i swap. Mam rozbitego passata b3 z 2.8 VR6. I czy ktoś to "wrzucił" kiedyś do takiego auta ? Widziałem kilka tematów na necie Ale konkretnych informacji nie znalazłem poza tym ze się da i jest rzeźba w golfach mk3 był to montowany silnik fabrycznie więc do polo 6N1 też nie powinno być "większych" kłopotów z włożeniem. ktoś z Was to robił i podzieli się informacjami? ;)
     
  16. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 230
    Docenione treści:
    1 218
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    nie czuje nie czuje ... mało miejsca kruca fix
    tam w tym passku ciasno a tu ..?
    Ale ... był by odlot :D
     
  17. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 876
    Docenione treści:
    1 161
    Miasto:
    Wysoka
    Jak jest Corsa 2,5 v6 to i Polo musi wydać... :p
     
  18. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 194
    Docenione treści:
    1 451
    Miasto:
    PZ
     
  19. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    No miejsca mało Ale jak w golfie mk3 też wlazlo to i tu powinno ?.;)
     
  20. waluś GSi

    waluś GSi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-02 13
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ogrodzieniec
    Witam ponownie. Na dniach zaczynam przygodę z przeszczepem VR'a polo ;) i pytanie o wydech, jako że polo mniejsze i wgl bede robił cały wydech od postaw, nie zdecydowałem jeszcze czy przelot czy na fabrycznych tlumukach. Pytanie jaką użyć średnicę rur ? Zostawić fabryczna średnicę ? Czy robić jakieś 2.75 " ? I jeszcze czy jest tu jakich fachura od elektryki ? ;)