1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z ładowaniem akumulatora w audi a3 8l 1.9tdi

Dyskusja w 'Alternatory i rozruszniki' rozpoczęta przez użytkownika solo20001, 9-04 14.

  1. solo20001

    solo20001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Witam
    Mam problem z ładowaniem, mianowicie przy odpalaniu pojawia sie kontrolka akumulatora w sumie jest to normalne jednak ona nie znika sama . Kontrolka gasnie dopiero po przegazowaniu silnika do oko. 2000 obrotów i własnie w tym jest kłopot poniewaz na zimnym silniku to problem:( . Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i problem się nie rozwiązał :( Mierząc napięcie prezed gazowaniem jest w okolicy 12v natomiast po przegazowaniu jest od 14.2 do 14.47 v . Prosze o pomoc.
     
  2. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 154
    Docenione treści:
    497
    Miasto:
    NS
    A jaki masz alternator i jaki regulator zakładasz?
     
  3. solo20001

    solo20001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Mam alternator boscha i taki regulator założyłem orginalny kosztował 153 zł .
     
  4. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 154
    Docenione treści:
    497
    Miasto:
    NS
    Sprawdzałeś diody? Jaki masz opór wirnika?
     
  5. solo20001

    solo20001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    nie nie sprawdziłem tego a myślisz że w tym własnie może tkwić problem?
     
  6. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 154
    Docenione treści:
    497
    Miasto:
    NS
    Możesz jeszcze podłączyć żarówkę(5W) do alternatora zamiast wtyczki i zobaczysz czy tak samo gaśnie późno.Zobaczysz wtedy czy problemem jest alternator czy licznik.
     
    solo20001 lubi to.
  7. edek85

    edek85 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    350
    Docenione treści:
    27
    komutator albo szczotki
     
    solo20001 lubi to.
  8. solo20001

    solo20001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Sprawdzę najpierw tą żarówką. Dzięki za odzew
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 320
    Docenione treści:
    1 481
    Miasto:
    PZ
    Komutator do przetoczenia
     
    ur3an lubi to.
  10. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 154
    Docenione treści:
    497
    Miasto:
    NS
    arni, ja Ci dam "komutator" ;)
     
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 320
    Docenione treści:
    1 481
    Miasto:
    PZ
    :D przepraszam pierscienie slizgowe
     
  12. www.MOTOBAJ.pl

    www.MOTOBAJ.pl Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-06 13
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Mrągowo
    Adres strony:
    Witam

    w wiekszosci przypadków jakie znam, a zajmuje się profesjonalnie akumulatorami i mowa jest o braku ładowania,
    KLIENCI pierwsze co robią to wymieniaja regulator napięcia. Ponieważ w ogromnej większości to alt.BOSCH, odkęca się dwie śrubki ,
    wkłada nowy i...... i tak jak koledzy wyżej pisali.. NIC. Bo zużyty jest komutator, lub pierścień ślizgowy:)) i szczotka pracuje po plastiku, zamiast po
    miedzi i nie ma styku.
     
    edek85 lubi to.
  13. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 154
    Docenione treści:
    497
    Miasto:
    NS
    Jakby tak było to nawet po zwiększeniu obrotów by nie było ładowania(14.4V) tak jak pisze autor a prawda jest taka że w 80% winny jest regulator a reszta to pierścienie zdarte,diody,łożyska itd.
     
  14. solo20001

    solo20001 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-02 12
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Witam wszystkich i dziękuje za liczne odpowiedzi. Problem rozwiązany. Mianowicie rozebrałem znów alternator i wyjąłem regulator i wydawało się wszystko ok ale drobnym papierem ściernym przeczyściłem miejsca styku szczotek czyli pierścienie ślizgowe i myślałem że nic się nie zmieni, ale po złożeniu gdy odpaliłem samochód praktycznie po chwili bez gazowania kontrolka zgasła :) i tak już zostało i jest dobrze nie musze już gazować by ładował :) Temat uważam za zakończony.
     
  15. Fornax

    Fornax Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-12 14
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    9
    Witam,
    Chciałbym wyciągnąć alternator ponieważ brak ładowania..
    Jak się do tego zabrać? W jaki sposób poluzować pasek?
    http://imgur.com/a/WwGI5
     
  16. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 621
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    czasem nie rozumiem bo wymieniają regulator za 153 zł a tu można zregenerować pierścienie , sprawdzić łożyska i inne , cena regeneracji u elektryka nie jest powalająca a ma sie zrobiony a regulator zostaje ten sam i może nawet taniej byc
     
  17. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 592
    Docenione treści:
    368
    Miasto:
    Pałac Kultury
    po pierwsze to odłącz aku, poluzuj kluczem napinacz(rolka napinająca) paska i go zdejmij.
    Odkręć przewód prądowy i wypnij wtyczkę.
    Śrubki od altka i na stół...
    miłej zabawy.
     
    Fornax lubi to.
  18. Fornax

    Fornax Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-12 14
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    9
    Wymontowałem drania - musiałem wymontować również ramię napinające bo inaczej nie było dostępu do śrub.
    Objawy: Po włączeniu stacyjki standardowo zaświeciła się kontrolka od akumulatora i zgasła - zapłon - świeci się cały czas. Miernik pokazuje 12.40 przy wyłączonym samochodzie - przy uruchomionym silniku - taka sama wartość 12.40 - brak jakiegokolwiek skoku napięcia.
    Co mogło paść? Regulator napięcia?
     
    Ostatnio edytowano: 13-08 16
  19. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 592
    Docenione treści:
    368
    Miasto:
    Pałac Kultury
    oczywiście że mógł, ale jak masz rozebrany to sprawdź : jeżeli po za modułem -mostek(diody) czy mają przejście w jedną stronę.
    miałem takie przypadki że ładowania nie było a kontrolka gasła i odwrotnie, kontrolka się świeciła a ładowanie było i przyczyną kontrolki była spalona dioda.
    Ty możesz mieć wszystko w module regulatora.
     
    Fornax lubi to.
  20. Fornax

    Fornax Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-12 14
    Postów:
    439
    Docenione treści:
    9
    Ostatnio edytowano: 13-08 16

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. pomaranczowa kontrolka akumulatora audi a3

    ,
  2. jak sprawdzić ładowanie w audi a3 1.9 tdi

    ,
  3. audi a3 alternator regulator

    ,
  4. zmienne napiecie w akumulatorze audi a3,
  5. Brak ladowania audi a 3,
  6. kontrolka akumulatora przy odpalaniu