1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z silnikiem 1.9dci scenic 2

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika Fighter8888, 11-12 16.

  1. Fighter8888

    Fighter8888 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Wymieniłem silnik na drugi
    Wszystko złożone wymyte nowe uszczelki ,
    W nowym silniku f9q były wymieniane panewki i robiona glowica , nwm bo jest misa w nim że 130km ,ale krociec z misy zatkalem , Turbo ,świece,egr wyczyszczona ,Clip pokazuje obwód przepływomierz i obwód egr ,korekcja wtryskow 01-05 , ciśnienie na listwie ok i ciśnienie Turbo ok ,z odmy leci para i powietrze ,auto nie ma mocy Turbo zrobione na krótko i to samo ,po 3tys leci szaro czarny dym nie mam już pomysłów ?
     
  2. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    daj komuś kumatemu , my tu z fusów nie wróżymy...
     
  3. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 867
    Docenione treści:
    1 754
    Miasto:
    Sląsk
    i nic nie rozumiem z opisu jaka misa ?
     
  4. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Opis masakra. To ten sam temat juz dzisaj byl. Jakiej pomocy oczekujesz?
     
  5. Fighter8888

    Fighter8888 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Jak przywrócić moc , brak mocy i przyśpieszenia , dokładnie cały osprzęt podłączony i wcześniej wyczyszczony,t urbo nowe ,nowe świece i przekaźnik .
    Clip wykazał bardzo dobre korekcję i ciśnienie Turbo ....
    Dwa błędy które wracają obwód przepływomierza i obwod Egr ,kable sprawdzane ,
    Od 3 tys kopci na szaro czarno na 4 biegu brakuje mu całkowicie mocy ,spalanie po 10km 16l/100 jezdzone na krótkich biegach
    Zaprowadzę do mechanika wymieni przeplywke i bd to samo....
    Więc co poradzicie
     
  6. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jaki przeplyw powietrza ? Jest zmienny po odlaczeniu egr lub zaslepieniu?
     
  7. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Idz do mechanika, albo wpadnij tym trupem. Silnik jest prosty jak budowa cepa, osprzet tez. Ale z Twojej diagnostyki wynika KUPA. I jedyne co ja osobiscie moge Ci poradzic to zagadnac z autem kogos kumatego, ogarnie Ci to w 15 min.
     
  8. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    robiłeś panewki i głowicę a nie zrobiłeś pierścieni? z Tego co zrozumiałem to masz miskę od wersji 130KM ? tam jest króciec do odmy ale jak zaślepiony to bez znaczenia. Skup się na usunięciu usterek , które zgłasza sterownik.
     
  9. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    IMG_20161203_221506.jpg IMG_20161203_221516.jpg IMG_20161203_221535.jpg Kupiłem silnik tak naprawiony...
    Chetnie odwiedze dobrego mechaniora w poblizu bialegostoku ,ktory przynajmniej ma Clipa ?
    Przeplywke czyscilem zmywaczem do hamulcow ,mozna to tym uszkodzic?
     
  10. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Na moje oko to suszarka nie chodzi lub masz mega dziurę w dolocie. Jakim cudem masz ciśnienie doładowania nizsze od atmosferycznego? Wyglada ze z torbo diesla zrobil sie wolnossacy i wytwarza podcisnienie w kolektorze. Jak ty oceniasz ze turbo jest ok?

    Ogolnie te pierwsze dwa zdjęcia nie bardzo czytelne
     
    Moriss lubi to.
  11. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    regenerowalem 2msc temu ,na starym silniku culalo idealnie
    obroty mi nie faluja , przeplywke czyscilem zmywaczem do hamulcow moze sie uszkodzila
     
  12. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    To jest malo ważne czy regenerowales czy nie. Nawet nowa turbina bez odpowiedniego sterowania jest do du... . Nie sztuka miec clipa. Trzeba umiec czytac parametry. Brak pokrycia sie cisnienia doladowania rzeczywistego z zadanym to problem nr 1 twojego silnika. W takim ukladzie nawet parametry Maf nie sa wiarygodne. Prawdopodobnie egr jest zaciety i spaliny nie napedzaja turbiny = zbyt male ciśnienie doladowania oraz zbyt duzo powietrza wzgledem paliwa bo paliwo jest dawkowane po wskazaniu Maf a jesli dodatkowo z egr ida spaliny w dolot a nie powinny to tym bardziej silnik jest dlawiony.
     
  13. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Co w takim wypadku muszę zrobic ?
     
  14. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Zablokuj egr ( do testu) i sprawdz jakie masz cisnienie doladowania oraz wartosc maf. Na zdjeciu nr 2 masz wskazania egr. Powiekszylem troche i cos tam widac- ewidentnie egr nie pracuje właściwie.
     
  15. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Czy wystarczy odłączyć kostkę?EGR przeczyscilem bardzo dokladnie,nwm dlaczego mogl sie zablokowac
    Mam dodatkowo dwa błedy obwod egr i obwod przepływomierza ktore powracają
     
  16. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Zablokuj bo odpiecie wtyczki nic nie zmienia poza wywaleniem bledu. Jakie bledy- kod i opis
     
  17. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Błedy :DF301 Obwód wlotu powietrza
    Obwodu Czujnika pozycji elektrozaworu EGR


    Zamowilem nową suszarke moze to jej wina
    A zatkany katalizator ? w sumie dmuchalem go
    aha jeszcze gdy czyscilem intercooler ,woda z plynem wydostawala sie w postaci kropel na zewnatrz po złączeniach hmmm
     
  18. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    898
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Blad to nic innego jak informacja o roznicy rzeczywstej pozycji egr do zadanej co oznacza ze przeplyw moze byc wiekszy lub mniejszy a dokladnie widac to na zdjeciu 2 parametrow. Nie ma tam zadnej wzmianki o przeplywce. Zanim zabierzesz sie za turbine sprawdz czy ma sterowanie i jakie jest podcisnienie za zaworem.
     
  19. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Turbine sprawdziłem poprzez zlaczenie przewodow podcisnieniowych ,byla zalaczona non stop i tak samo brak mocy

    Zwrocilem uwage gdyz zawor podcisnieniowy ktory jest podlaczony do turbo burczy caly czas i jest gorący?

    W czasie czyszczenia kolektora ssacego mogla dostac sie chemia do zbiornika podcisnieniowego ale to tylko gdybam...
     
  20. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Wiec dzis odłączylem przeplywke , wrazenia : lepiej sie zbiera , dymi masakrycznie, przy dodawaniu gazu slychac skrzyp wtryskow a obroty nie ida do gory?