1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Problem z silnikiem 1.9dci scenic 2

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika Fighter8888, 11-12 16.

  1. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    550
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Odpiecie przeplywki powoduje zamkniecie egr i moc powinna wrocic bo ecu ustala stala wartosc wedlug zapisanych map. Jesli faktycznie dostal mocy to winny moze byc przeplywomierz, co nie zmienia faktu ze na parametrach widac jak egr nie osiaga zadanych wartosci.
     
  2. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    tak ale nie do konca moc byla jaka powinna ?
    Po dodaniu gazu pod gorke na wyzszym biegu byl odczuwalny terkot jakby wtryskow ? aczkolwiek obroty nie rosly?
     
  3. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Temu panu juz napisalem kiedyS;
    "2600pln, silnik na wymiane. Pełny nominał zadnych szlifów, panewki KS, oryginalna pompa oleju, nowe uszczelniacze, pierscienie, obrobka gniazd zaworowych i regulacja luzu zaworowego na nominalny"

    To już błąd , nominał jedynie nowy , używany nominał to se można odpuścić
    Lepiej już po szlifie ...
    Dziękuję znalazłem identyczną propozycję za 1 tys mniej pozdrawiam.

    Fighter jak nie masz pojecia jak działa silnik, szkoda Ci 330pln na przepłwke to pod białym macie swietna firme złomujaca auta.
    POLECAM.
     
  4. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Zauwazyle pekniecie na tym malutkim baniaczku zaworu podcisnienia ktory jest od sterowania przepustinca , no ale powietrze zasysa?
    Czy on moze miec cos wspolnego
     
  5. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Dzis przyjechal trafic na turbo, po 100tys km postanowil wciagac olej, stracic moc i tym podobne. Turbo prosto z ryzu, zdaje sie turbotec wytrzymalo te 100tys i niestety oberwalo. A jutro wrzuce tu ładne foto ktore usterke wyjasni;)
     
  6. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    550
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Skoro masz braki w podcisnieniu to i turbina inaczej chodzi.
     
  7. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Czy to mozliwe ,ze jak jest mniejsza dawka powietrza lub wieksza wtryski zaczyna trekotac?

    Czy objaw zatkanego katalizatora ?
     
    Ostatnio edytowano: 13-12 16
  8. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Mechanika pojazdowa miala racje EGR zablokowany tzn wyjeta cewka EGR ,i auto otrzymalo moc moze nie do konca ,bledy pozostaly nadal jak byly
    Mam pytanie EGR -cewka, ten w srodku walec czasem jest twardy czasem miekki , czyzyby cewka uszkodzona ?Czy jest sprawna
    Gdzie szukac problemu
     
  9. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    KUPIC NOWY.
     
  10. Fighter8888

    Fighter8888 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Cewkę ?Egr wyczyszczony dokładnie
    Może problem leży nie po stronie Egr jak zmienia się siła pchania walca w stronę zaworu ?
     
  11. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    550
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Polecam kupic nowy i dobrze go zalozyc . Jesli chodzi o montaż w tym wynalazku to smaruje pasta ceramiczną. Lepiej wyjac później.
     
  12. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    EGR kupuje sie jako calosc, nie ma samego aktuatora albo samego mechanizmu przepustncy. Jak nie wiesz jak go sprawdzic to kup nowy po sprawie.
     
  13. Fighter8888

    Fighter8888 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    A przyuczenie Egr ?
     
  14. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    550
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Trzeba zrobic jak bedzie nowy.
     
  15. Fighter8888

    Fighter8888 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-11 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Białystok
    Jak działa u mnie cewka zamyka i otwiera to co jest w nim nie tak , skąd sterownik wie że jest inny kąt otwarcia egru , przecież cewka tym steruje ?
     
  16. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    550
    Docenione treści:
    76
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jest jeszcze tzw czujnik kopiowania egr. To on podaje informację o polozeniu zaworu.
     
  17. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Dokladnie tak, jak zauwazyles ta cewka ma 5 pinow. 2 do zasilania cewki i 3 do pomiaru jej połozenia.
     
  18. fighter88881

    fighter88881 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    łąpy
    Ok , jesli cewka bylaby zalozona nawet bez tej metalowej uszczelki , pomiar otwarcia w cewce bylby taki sam , lecz w obudowie <zaworze> roznica bylaby kilka mm , Skad sterownik ma informacje o tym ,ze ten mechanizm w srodku obudowy otworzyl sie tyle stopni co powinnien ?