1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Problem z turbiną - Golf IV 1.9 TDi

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika igorw15, 17-02 11.

  1. mathiass

    mathiass Uczestnik

    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    468
    Docenione treści:
    42
    zacina sie geometria, mozna tylko wyczyscic ja ale jesli ma duzy przebieg to lepiej zrobic pewna regenracje raz wyciagniesz i masz spokoj na jakis czas zalezy jak kto jezdzi:)
  2. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Regeneracje geometrii? Przeciez ja tylko wyczyscic trzeba i ot cala regeneracja. Oczywiscie przeczyscic profesjonalnie w ultradzwiekach nie jakimis plynami;)
  3. igorw15

    igorw15 Początkujący

    Dołączył:
    17-02 11
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    1
    Na 99% to kierowniczka turbo. Wyczyszczenie jej powinno zlikwidować problem. Jak kierowniczka turbo się zapiecze, to zacina się, co powoduje przeładowanie turbiny i automatyczne przejście w tryb awaryjny i brak mocy. Wyłączenie i ponowne włączenie silnika likwiduje problem, aż do następnego zacięcia kierowniczki. Jeśli komputer pokazuje, że turbo przeładowane, to musi być kierowniczka. Czasem może być to przepływka, ale tak jak w moim przypadku, niewłaściwy przepływomierz powodował miarowe i przerywane dawkowanie mocy. Za czyszczenie kierowniczki turbo, mechanicy w mojej okolicy biorą 150-200 zł. To jednak ważny zabieg, warty wykonania. Lepsze to niż wymiana turbiny ;) Nie jestem w stanie opisowo wytłumaczyć jak sprawdzić czy dany element jest zapieczony czy nie. Jeśli pojedziesz do porządnego mechanika, on odczyta błąd z VAG, to powinien od razu sprawdzić czy wszystko w porządku ze sterowaniem ciśnienia turbo.
    Pirat lubi to.
  4. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Wystarczy zrobic test turbiny lub manualnie sprawdzic jak sztanga chodzi.
    Taki objaw moze ez powodowac czujnik doladowania;) Ale na poczatek tez zalecilbym profilaktyczne czyszczenie dolotu i turbiny.
  5. Pirat

    Pirat Nowy

    Dołączył:
    25-11 12
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    dzięki chłopaki za podpowiedzi, mówią mi tez niektórzy ze to może być chory zawór podciśnienia turbiny,czy to prawda?jak myślicie?
  6. S-LINE

    S-LINE Gość

    n75 jak najbardziej moze byc przyczyna zlego dzialania turbiny :)
  7. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Watpie zeby to w tym przypadku mialo miejsce bo jak N75 czy N18 nie dzialaja to nie dzialaja w calym zakresie 24/7 w tygodniu a nie tylko przy okreslonych obrotach. Ale rozne coda sie zdazajawokresie zimowym.
  8. piotrek228

    piotrek228 Początkujący

    Dołączył:
    16-08 12
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    dokładnie miałem podobny przypadek i wystarczyło wymienić czujnik podciśnienia
  9. dawidek6

    dawidek6 Nowy

    Dołączył:
    17-02 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Można zobaczyć na żywo w praktyce jak wygląda rozbiórka turbiny. W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą spalin, stały się odpowiedzią na potrzeby konstruktorów silników Diesel’a związane z szybką reakcją turbosprężarki, a co za tym idzie wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wyeliminowano efekt „turbo-dziury” występujący w starszych konstrukcjach silników, ale znacznie poprawiono osiągi jednostek napędowych przy zachowaniu coraz ostrzejszych norm toksyczności spalin. Przez ostatnich 15 lat na świecie
    [​IMG]
    zamontowano ponad 20 milionów turbosprężarek w samochodach osobowych, z tego większą część w Europie, gdzie silniki Diesel’a stanowią obecnie blisko 50% produkcji.
    Obecnie Honeywell dostarcza już trzecią generację turbosprężarek VNT do producentów silników. Coraz częściej turbosprężarki te znajdują zastosowanie także w silnikach z zapłonem iskrowym (benzynowych).
    Edytowano przez moderatora: 29-10 13
  10. Adammmo1992

    Adammmo1992 Początkujący

    Dołączył:
    21-12 11
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bychawa
    Mam to samo, znajomy tez mial. Trzeba wymienic turbo, ew. jakies czyszczenie jego ale wątpie zeby pomoglo. Zawor podcisnienia czy cos w tym stylu tez wymienialem i nie pomoglo
    Ostatnio edytowano: 21-10 13
  11. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    457
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Szczecin
    To już stare auto można testerem sprawdzić doładowanie ,ale bez małego remontu się nie obędzie.
  12. igltokz

    igltokz Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-04 12
    Postów:
    392
    Docenione treści:
    27
    Po czym wnosisz że EGR i przepływka działa poprawnie ?
  13. shakalek

    shakalek Nowy

    Dołączył:
    9-05 13
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    trzeba robic geometrje turbiny koszt ok 300zl i wszystko dziala jak nalezy napiszcie skad jestescie
  14. dawidek6

    dawidek6 Nowy

    Dołączył:
    17-02 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Problemy z turbosprężarkami dotykają coraz większej liczby aut. Choć teoretycznie turbina powinna starczyć na całe „życie” silnika, z wielu powodów jej żywotność okazuje się znacznie krótsza. W dieslach trwałość turbiny szacuje się na około 150-200 tys. km. W jednostkach benzynowych wytrzymują one nieco dłużej, co wynika m.in. z prostszej konstrukcji, a także z innych warunków pracy. W przypadku silników Diesla zdecydowana większość turbosprężarek ma konstrukcję ze zmienną geometrią, przez co wzrasta ich cena, a naprawa jest niemożliwa bądź nie przynosi spodziewanych efektów. W benzyniakach jak na razie stosuje się niemal wyłącznie turbosprężarki ze stałą geometrią, które się regeneruje, i to z dobrym skutkiem. Jest to możliwe ze względu na łatwy dostęp do oryginalnych części zamiennych. Jeśli do tego warsztat wykonujący regeneracja turbosprężarek ma odpowiednie wyważarki (również do wyważania dynamicznego), zregenerowana turbina pod względem jakości powinna dorównywać nowej, a koszt naprawy to 600-1200 zł. Naprawa nie zawsze możliwa Naprawa turbiny ze zmienną geometrią budzi dużo kontrowersji. Producenci nie dostarczają do nich oryginalnych części, poza tym warsztaty nie dysponują specjalistycznymi urządzeniami do pomiaru natężenia przepływu powietrza. Z tych powodów teoretycznie nie ma możliwości wykonania profesjonalnej naprawy takiej turbosprężarki, dającej gwarancję, że będzie miała ona odpowiednią wydajność przy konkretnych obrotach silnika.
    Edytowano przez moderatora: 29-10 13
  15. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Diesel-EGT okolo 700
    Benzyna-EGT okolo 1200
    Diesel-zaklejanie sie sadzami geometrii
    Benzyna-brak efektow spalania w postaci sadzy
    Diesel-zmienna geometria
    Benzyna-rowniez obecnie zmienna geometria

    Suma sumarum wynika z tego ze w dieslu bedzie sie zaklejac geometria sadzami a w benzynie beda siadac od EGT uszczelniacze.

    Ale powod jest jednak inny I prostrzy;)

    KIEROWNIK....I tego nie zmieni nic....
  16. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 171
    Docenione treści:
    277
    Miasto:
    Holmes Chappel UK

    A dlaczego zacytowales czyjas wypowiedz? Nie ty ja w zasadzie przekopiowales? Wlasnie ja widzialem na FB na profile wlasciciela serwisu Bosch.
  17. LAGO

    LAGO Nowy

    Dołączył:
    21-06 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    To samo miałem u siebie!
    Problem nadal jest nieokreślony!
    Dałem namówić się na czyszczenie turbiny...straciłem tylko kasę....
  18. Michalak5

    Michalak5 Nowy

    Dołączył:
    28-10 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Pojedź po prostu do dobrego mechaniora i wszystko powinno się wyjaśnić. Kombinowanie na własną rękę raczej się nie sprawdza, bo się na tym wychodzi jeszcze gorzej.
  19. shakalek

    shakalek Nowy

    Dołączył:
    9-05 13
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    napisz skad jestes da sie zrobic
  20. RoMo

    RoMo Uczestnik

    Dołączył:
    25-11 12
    Postów:
    176
    Docenione treści:
    12
    Mogłeś oddać autko i powiedzieć żeby gość naprawił usterke a nie mówić mu co ma zrobić, wtedy faktycznie pieniadze idą w błoto. a z brakiem mocy wiąże się dużo przyczyn, sugerując komuś co ma zrobić bedziesz płać a gość bedzie zacierał ręce i robił bo mu kazałeś;p

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. przeładowanie turbiny 1.9 tdi

    ,
  2. zawór turbiny 1.9 tdi

    ,
  3. turbinegolf4tdi

    ,
  4. jak sprawdzić turbinę tdi,
  5. 1.9 tdi wyłącza się turbina,
  6. przeladowuje turbo golf 3 1.9 tdi,
  7. objaw turbiny golf 4,
  8. czujnik turbiny golf 4,
  9. brak mocy golf 4,
  10. golf 4 tryb awaryjny brak bledow,
  11. turbina nie działa golf 3 przyczyny,
  12. przeładowanie turbo,
  13. przeladowanie turbiny tdi przyczyny,
  14. przeladowanie turbiny tdi,
  15. golf IV 1.9tdi turbina sie zacina,
  16. przeładowanie turbo 1.9tdi,
  17. czyszczenie turbiny ze stala geometria golf 4,
  18. wymiana turbiny golf 4 koszt,
  19. golf 4 tdi brak mocy,
  20. czyszczenie turbiny golf 3 1.9 tdi