1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

prosa o przetłumaczenie błędów Citroen C5

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika duken, 12-03 17.

  1. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    Robiłem skanowanie błędów Citroena C5 2.0 HDI 163 km (2011r) automat i trochę błędów pokazało:
    Użyłem skanera DS150e
    1. Skrzynia biegów AM6 AT
    - kod U1208, informacja wysłana przez ECU silnika na CAN
    - wartość nieprawidłowa
    - nieciągły
    2. Air suspensio Valeo
    - kod U2005 - Uruchamianie (nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)
    - stały
    3. Monitorowanie ciśnienia powietrza w ogumieniu, Siemens
    - Kod U1213 - CAN: Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu otrzymany z ABS, lub ESP
    - stały
    4. ABS układ przeciwpoślizgowy Bosch 8.1 ESP
    - Kod U1219 - Zwolnienie automatyczne (elektryczny hamulec postojowy
    - nieważne dane
    - nieciągły
    5. ABS układ przeciwpoślizgowy Bosch 8.1 ESP
    - Kod U1208, Brak komunikacji z silnikiem
    - nieważne dane
    - nieciągły
    6. Elektryczny hamulec postojowy Teves
    - Kod C155E - Ręczne odblokowanie elektrycznego hamulca parkingowego
    - nieciągły
    7. Elektryczny hamulec postojowy Teves
    - Kod C1559 - Zablokowanie systemu: Silnik elektryczny, przewody lub zaciski
    - nieciągły
    8. RHR2.0L/9HZ 1.6L/RHH 2.0L
    - Kod P2566 - Turbosprężarka o zmiennej geometrii
    - za duża odchyłka przy ostatnich inicjalizacjach górnego i dolnego limitu
    - nieciągły
    9. RHR2.0L/9HZ 1.6L/RHH 2.0L
    - Kod P12B4 - Zawór recyrkulacji spalin
    - nieprawidłowe położenie (za bardzo zamknięte)
    - nieciągły
    10. RHR2.0L/9HZ 1.6L/RHH 2.0L
    - Kod P0490 - Zawór recyrkulacji spalin
    - nieprawidłowe położenie (za bardzo zamknięte)
    - nieciągły
    11. RHR2.0L/9HZ 1.6L/RHH 2.0L
    - Kod U1309 - Błąd w długości lub wartość niedozwolona ze skrzyni biegów.
    - stały

    jeżeli chodzi o błędy z elektrycznym hamulcem ręcznym to słychać że silniczek pracuje, ale nie hamuje.


    Poproszę o przetłumaczenie błędów na język bardziej zrozumiały dla osoby która umie coś tam sobie naprawić, ale nie bardzo rozumie komunikatów diagnostycznych - czyli jakie naprawy mnie czekają. [​IMG]
     
  2. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    To ryżowe tłumaczenie a ten DS150e to też nie sprzęt do PSA. Niech to ktoś zrobi Leksją czy innym dedykowanym. Wtedy potłumaczymy.
     
  3. Lepper

    Lepper Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-09 15
    Postów:
    196
    Docenione treści:
    14
    Skasuj bledy i jedz na przejazdzke i sprawdz jeszcze raz co Ci pokaze tester.Ondosnie bledow zwiazanych z ABS i ESP to prawdopodonie pojawiaja sie z powodu niesprawnego zaworu EGR(egr do wymiany lub usuniecia programowo,tam chyba ma ster DCM)
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Kolego Lepper wiarygodność jego ryżu jest znikoma więc nim zacznie niepotrzebnie kasę ładować to dobra diagnostyka.
     
  5. Lepper

    Lepper Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-09 15
    Postów:
    196
    Docenione treści:
    14
    ten dephi chinski wcale niejest taki zly,co prawda jest nielegalny,ale numery bledow raczej pokazuje dobrze,z interpretacja roznie jest(rozne tlumacznie w roznych testerach), tam jak EGR uwalony to wlasnie robi takie cuda ze wali bledami w ABS i ESP
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Nie lubię kota w worku. Później zawsze właściciel niewinny.
     
  7. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    Dziś pojadę na test digiboxem, do osoby która ma trochę doświadczenia z citroenem. Wieczorem napiszę jakie efekty. Dziękuję za nakierowanie na EGR.
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 358
    Docenione treści:
    443
    Miasto:
    Szczecin
    U1208 Invalid or Missing Data for Seat Switches
    U2004 Audio Steering Whael Control Unit is not Responding
    Ale przy tylu pozostałych błędów auto do kasacji.
     
    samspec13 lubi to.
  9. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    [QUOTE="Stanisław 1946,"
    Ale przy tylu pozostałych błędów auto do kasacji.[/QUOTE]
    Trochę szkoda,
     
  10. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 358
    Docenione treści:
    443
    Miasto:
    Szczecin
    To nie była jakaś kolizja ?
     
  11. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    Jakaś była, od spodu maski widać że około 10 cm prostowane, i cała od góry malowana. I lewy blotnik miał wpyłkę
    lewa przednia lampa miała urwany jeden uchwyt, który został dospawany.
     
  12. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 358
    Docenione treści:
    443
    Miasto:
    Szczecin
    Tylko dobry Mechatronik to ogarnie.
     
  13. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    jestem po sprawdzeniu, z takich głównych rzeczy to:
    1. EGR do wymian, prawdopodobnie zabrudzony bo stojąc na wolnych obrotach to nawet po 2 minutach się nie zamknął ( z tego co się dowiedziałem mycie pomaga tylko na chwilę.
    2. przy bardzo mocnym przyspieszeniu turbina przeładowuje.
    3. ręczny faktycznie był zerwany linką w podłokietniku, i nie zaskakuje (coś się musiało przy silniczku stać)

    a dla humoru - to miał być taki idealny samochód
    https://webcache.googleusercontent....cja-x-ID6yNOmr.html+&cd=7&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Taki duży a w duchy wierzyć, ale przynajmniej z tą diagnozą posłuchałeś.
     
  15. duken

    duken Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-10 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bochnia
    Sam do dziś nie rozumiem co ja zrobiłem, aż nie wierzę można być tak głupim.
     
  16. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 875
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    W duchy to nie zaraz głupim, każdy ma gorszy dzień.