1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Proszę o radę!! renault clio ii lift 2002r. 1.5 dci 82km

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika przemqs, 12-03 12.

  1. przemqs

    przemqs Nowy

    Dołączył:
    12-03 12
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Mam pewien dylemat i chcę zaczerpnąć porady kogoś kto ma w tym temacie jakąkolwiek wiedzę. Chodzi o samochód taki jak w temacie. Sprowadzony w 2003r. z Francji. Chodził bez zarzutów jakieś 4 lata po czym sie rozkraczył. Użytkował go i właścicielem niego był mój ojciec. Okazało się że wtryski do wymiany. Ojciec wymienił na używki i chodził jakieś 2 lata po czym znowu zaczął z miesiąca na miesiąc słabiej reagować na rozruch (zapalał po coraz dłuższym okresie kręcenia go). Kolejna wymiana wtrysków(o ile pamiętam). Pochodził tym razem rok i padł (w międzyczasie ojciec kupił sobie WV passata i przestał się zbytnio interesować cliówką). Jakiś czas temu powiedział że mi oddaje to auto niech robię z nim co zechce. Zatem z braku laku i uzbieranych jako takich pieniędzy pomyślałem ze naprawię go i będę miał fajnego dieselka. Zaholowałem go do warsztatu gdzie gościu miał obadać go pod komputerem (jestem z Lubina na Dolnym Śląsku). 2 dni później tzn jakoś w ostatnią sobotę dzwoni i mówi ze pompa wysokiego ciśnienia(wtryskowa) do wymiany i że niby w średnim stanie wtryski. Popatrzyłem na allegro w moim mieście czy ktoś posiada pompę paliwa do tego modelu i zadzwoniłem do faceta który zarzeka się ze pod specjalistycznymi mikroskopami blablabla sprawdzana i czyściutka i sprawna. Powiedział też że za 3 dyszki sprawdzi mi przelewowość wtrysków to mu zawiozłem renówkę. Sprawdził okazało się że leją za dużo. Gościu mówi ze sama jakaś tam cześć do jednego wtrysku 450pln plus robocizna to mnie wyjdzie ponad 2 koła za sama regenerację wtrysków. Plus zapewne pompa i nie wiadomo jak wygląda układ paliwowy tzn czy nie ma w nim mega syfu. Mam zaoszczędzone jakieś 2,5-3 tysiące pln. I teraz przechodzę do sedna pytając się co najmądrzej byłoby z tym autem począć.

    Nie chcę też aby dojono ze mnie niepotrzebnie kasę bo wiadomo że laika w tym przypadku mnie- bo o mechanice i motoryzacji wiem tyle co nic- najłatwiej "ograbić"(proszę też wybaczyć jeśli napiszę coś kompletnie śmiesznego z Waszego punktu widzenia bo się na tym po prostu nie znam [​IMG] )

    Rozważam kilka opcji ale nie mam pojęcia która jest najrozsądniejsza i najbardziej opłacalna:

    - wywalając 3 kapcie na naprawę/regeneracje robocizne itd. ale dalej mogę mieć po pół roku może trochę później problem bo będzie znów to samo.

    -kolejna sprawa kupić nowy silnik.

    -jeszcze inna opcja to pogonić gnoja w pizdu (ale kto to weźmie i za jakie pieniądze).

    -czwarta możliwość to pogonienie na części (też wątpliwy zarobek i opłacalność).

    - zastanawiam się także nad tym czy jest możliwość wyp&%&%ć ten silnik i włożyc pod maskę jakiś malutkie benzynowe bzykadełko tylko po to by mi służył. Tu jest też kolejne pytanie czy jest taka możliwość i jakim kosztem(czy trzeba jakoś bardzo przerabiać auto i czy w ogóle jest możliwość włożenia do niego benzynki).

    Jeśli czegoś zapomniałem napisać to dopisze później.
    Czekam na jakieś porady sugestie bo kompletnie nie wiem co z tym zrobić.
    Z góry dziękuję wszystkim za próby pomocy i wszelkiego rodzaju podpowiedzi. Będę na bieżąco odpowiadać na pytania i ustosunkowywać się do propozycji

    A DODAM TAKŻE że mojej dziewczyny ojciec jest mechanikiem. Mechanikiem który o nowych typach silników wie malutko ale jeśli chodzi o takie rzeczy które mechanik powinien potrafić zrobić to mam wsparcie z tej strony bo po prostu podstawie mu auto jeśli będzie coś trzeba odpiąć/odkręcić sprawdzić filtry etc.

    POZDRAWIAM PRZEMEK
  2. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 166
    Docenione treści:
    255
    Ja bym kupił wtryski wraz z pompą w komplecie, widziałem na allegro 1500 zł plus czyszczenie układu paliwowego i wymiana filtra. A potem pogoniłbym go w pizdu jak to sam określiłeś;). Lubię renówki mam jedną 6 lat 2.2d a teraz kupiłem jeszcze jedną po lifcie 2.2 td ale motorki 1.5 dci 82km to porażka techniczna firmy renault. Jutro jadę rano pocieszyć szwagra bo ma megane z takim samym silnikiem z 2003 roku i też wtryski mu dawały znać a dziś rano już stwierdził zgon:(
  3. riko

    riko Początkujący

    Dołączył:
    12-03 12
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    kolego cr to kosztowna zabawka , jak są opiłki w obudowie filtra paliwa to wszystko do wymiany aby jeżdzić spokojnie .
  4. dandi1969

    dandi1969 Początkujący

    Dołączył:
    30-03 11
    Postów:
    45
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radom
    Ja miałem regenerowane wtryski w sowim aucie mam spokój, ale jedna zasada "dobre paliwo", tak jak napisał riko jak są opiłki to jest lipa i ciężko utrzymać układ paliwowy prawidłowo. Dodam że sam zamontowałem sobie własnej magnetyzer i mogę powiedzieć ze sprawę opiłków mam zlikwidowaną. A wymiana silnika nic ci nie da. Możesz się wpakować w gorszę koszty jeśli nie masz pewnej maszyny i z resztą pewnie będzie dużo zabawy z elektroniką przy zmianie silnika, ale to wtoja decyzja.
  5. generał1975

    generał1975 Początkujący

    Dołączył:
    2-04 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Witam miałem podobny problem z MEGANE 2005r. 1.5dci 82konie. Ogólnie auto ok.silnik daje radę jednak problem tkwi w pompach paliwowych które mają tendencję do złuszczania się to znaczy wycierają się podzespoły wewnątrz tego ustrojstwa i po jakimś czasie się zacierają a przy okazji zasyfia nam opiłkami cały układ paliwowy. Można to sprawdzić pokręcając pompą czy obraca się bez oporu i nie wydobywa się z niej odgłos tarcia jednak to jest trochę skomplikowane łatwiej jest wymontować filtr paliwa a jego zawartość wylać do jakiegoś pojemnika i sprawdzić czy w wylanym paliwie widać jakieś świecące opiłki, jeśli tak to musisz wyczyścić cały układ paliwowy czyli zbiornik ,wszystkie przewody, nowy filtr, pompę ,wtryskiwacze i rozdzielacz. Sprawdzałem różne opcje i stwierdziłem, że najtaniej będzie zrobić to samodzielnie jednak pompę wtryski i rozdzielacz kupiłem z anglika o małym przebiegu koszt to około 1500zł. Powalczyłem dwa dni z wymianą i Renata śmiga. Jednak jak nie znasz się na mechanice to warto pogadać z mechanikiem .Taki zabieg wiąże się z ustawianiem rozrządu a tu Francuzi się nie popisali ale muszę przyznać że robiłem takie ustrojstwo pierwszy raz i po całej akcji auto odpaliło bez problemu od tego czasu już trochę jeździ i nie ma problemu. Po zmianie wtrysków warto ze starych spisać kody i wprowadzić je do nowo zamontowanych a to wymaga wizyty pana z komputerem. To tyle w razie pytań służę radą i powodzenia ,mała rada nie kupuj wtrysków z niepewnego źródła warto podzwonić do firm które od dłuższego czasu zajmują się rozprowadzaniem części z rozbiórki i udzielają gwarancji .Warto pamiętać że wtryski muszą być z tej samej firmy co stare i oczywiście pompa. Pozdrawiam.

    Tak dokładnie dobra nafta to podstawa co do magnetyzera to jakiś porządny jednak co do opiłków w paliwie słyszałem że ludzie wkładają magnesy do baku jak dla mnie lipa te opiłki to nie tylko metal i magnes wszystkiego nie załatwi.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. koszt regeneracji wtrysków dci

    ,
  2. jakie wtryski clio 1.5 dci 82 km

    ,
  3. ile wtryskiwaczy ma renault clio ii 2005r 1.d

    ,
  4. cena wtryskow po regeneracji do clio 1.5dci,
  5. renault clio dci wymiana wtryskow cena,
  6. pompa wtryskowa clio 1.5dci cena,
  7. wymiany wtryskow i pompy 1 5 dci,
  8. z renault clio wylalalo mi sie paliwo czemu?,
  9. ile kosztuje wymiana wtryskow w clio 2,
  10. koszt pompy paliwa w renault clio 1.5,
  11. ile kosztuje wymiana zbiornika na paliwo renault clio,
  12. reno clio 1.5dci filtr powietrza,
  13. ile kosztuje naprawa baku paliwa w Renault ,
  14. ile kosztuje naprawa baku w clio,
  15. ile kosztuje regeneracja wtryskow w renault megane 1.5