1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Punto II 1.9 JTD 8v odpala i gaśnie.. brak reakcji na gaz..

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika CamilloX, 13-09 17.

  1. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Witam!
    Pacjent jak w tytule po kolizji rozrządu.. głowica naprawiona, nowy rozrząd. Niestety nie oznaczyłem sobie wtryskiwaczy i po remoncie głowicy dostałem je luzem i zamontowałem je na "chybił trafił" a nie wiem czy w tm silniku ma to znaczenie. Odpala i po 2-3 sekundach gaśnie.. Po odpięciu wtyczki 3 cylindra odpala i chodzi na wolnych obrotach ale po dotknięciu gazu gaśnie. Błędów w komputerze brak. Nowy filtr paliwa, podmieniony regulator ciśnienia w pompie.. Nic się nie zmieniło. Ktoś coś?
     
  2. romys73

    romys73 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 14
    Postów:
    1 103
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    abingdon
    immo?
     
  3. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Nie.. ;) Na drugim kluczyku to samo... kontrolka po przekręceniu na zapłon zaraz gaśnie.. w komputerze pokazuje status immo: OK z resztą jak wyżej napisałem odpala i chodzi na wolnych obrotach a przez immo zapaliłby zawsze na 1-2 sek i finito
     
  4. romys73

    romys73 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 14
    Postów:
    1 103
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    abingdon
    pompka paliwa daje na filtr paliwo, sprawdz ,co kojarze to obódowa filtra paliwa plastikowa,jak w oplu
     
  5. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Pompka z baku podaje (9-10 bar). Obudowa filtra aluminium/odlew/chujwico ;)
     
  6. romys73

    romys73 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 14
    Postów:
    1 103
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    abingdon
    pompa z baku co najwyżej może podać 5 bar ,sprawdz dobrze pompke może podaje 1 bar ale to i tak na wolnych obrotach powinien silnik pracować, sprawdz egr czy nie przywieszony
     
  7. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    No i chodzi na wolnych po odpięciu wtyczki 3 cylindra.. gdy odpinam wtyczkę z innego cylindra to wgl nie łapie nawet a jak z 3 to odpala od razu. Poza tym pompka w baku wyłącza się po kilku sekundach pompowania. EGR mam zaślepiony.
     
  8. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 232
    Docenione treści:
    513
    Miasto:
    NS
    przełóż wtryskiwacze i zobacz czy jest tak samo
     
  9. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    A jest jakaś konkretna kolejność? Czy zamienić np 3 z 1 czy 2 z 4?
     
  10. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 232
    Docenione treści:
    513
    Miasto:
    NS
    zmień z 3 na 4 np.

    masz czym zobaczyć czy tam trzeba programować wtryskiwacze?
     
  11. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Jak łączę sie przez kabel kkl ( niebieski ) i program Multi Ecu Scan to w opcji kodowanie wtryskiwaczy mam tylko zmianę/ustawianie klas wtryskiwaczy.. kodów jako takich nie ma
     
  12. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Bielsko-B
    Może po kolizji uszkodzony jest wtryskiwacz zamontowany na 3 cylindrze . Podmień go .
     
  13. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Wątpię.. Wizualnie nie widać żadnych uszkodzeń, denka na tłokach mają dość spore wgłębienia co raczej uniemożliwia uszkodzenie samego wtryskiwacza.. no chyba że jakieś uszkodzenie wewnętrzne.. btw nawet jakby był uszkodzony to raczej powinien odpalać i jako tako chodzić nawet na 3 cylindrach mam rację?
     
    Ostatnio edytowano: 14-09 17
  14. krzychuVW

    krzychuVW Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-09 16
    Postów:
    56
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Gdynia
    A jakie bledy wywala ?
     
  15. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Napisałem w pierwszym poście że żadnych. Przed podmianą regulatora ciśnienia w momencie gdy auto gasło po dodaniu gazu wywalało błąd P0191 - błąd sterowania ciśnieniem paliwa.. i dopóki go nie skasowałem nie dało się go wgl odpalić nawet na tę 1-2 sek... teraz na innym regulatorze komputer nie pokazuje już nic.
     
  16. romys73

    romys73 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 14
    Postów:
    1 103
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    abingdon
    pompka w baku powinna cały czas działać szukaj tam przyczyny coś nie tak z elektryką
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 007
    Docenione treści:
    132
    Miasto:
    Radom
    Ciśnienie na szynie cr? Wydaje mnie się że jtd ma kodowane wytryski ale pewny nie jestem.

    Czym ty to diagnozujesz?
     
  18. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Diagnozuję to programem Multi Ecu Scan po kablu vag kkl ( niebieski )
    Kupiłem wczoraj drugą pompę CR z regulatorem z działającego auta i jak ta pierwsza przy kręceniu nabijała 160-190 bar tak ta ani drgnie.. pokazuje tylko ciśnienie 9-10 bar które załącza się po zapłonie z pompki w baku. Już totalnie zgłupiałem
     
  19. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 007
    Docenione treści:
    132
    Miasto:
    Radom
    A kiedy to auto ostatnio działało, to z którego pompę kupiłeś? Pompa leżąc bez paliwa w kilka dni zdębieje.
     
  20. CamilloX

    CamilloX Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 14
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    0
    Oj tego to nie wiem.. Co masz na myśli mówiąc zdębieje? Da się ją jakoś ożywić? Co by tam się mogło popsuć?