1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Pytanie o V-scan VIAKEN VAG 5053

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika bombowozista, 27-12 12.

  1. bombowozista

    bombowozista Nowy

    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ełk
    Ma ktoś może opis LOGÓW do urządzenia VIAKEN V-SCAN VAG 5053 (część wartości można się domyślić ale nie wszystkie)
     
  2. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 282
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Opis logow? Viaken? Viaken to nie sprzedawca na allegro przypadkiem?
     
  3. Loki

    Loki Początkujący

    Dołączył:
    20-11 11
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    0
    Bloki pomiarowe w grupie vag?
     
  4. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 282
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    No bloki sa chyba oczywiste? Silnik, ABS itd? NIe rozumiem twojego pytania za cholere:D
     
  5. bombowozista

    bombowozista Nowy

    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ełk
    Nie jestem żadnym sprzedawcą z ALLEGRO!!!
    chodzi mi o to że mam pożyczony ten skaner i nie wiem co dokładnie pokazują wartości np. w grupie silnik (bloki pomiarowe). Część rzeczy typu obroty, temperatura itp. można się domyślić ale nie wszystkie np. jak sprawdzić sondy lambda czy są ok, przepływomierz itd.
    Szukałem w necie ale tam jest tylko ogólna instrukcja obsługi z której za wiele nie wynika!!!
     
  6. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 282
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Na stronie ross tech jest wszystko. Po za tym jesli to VCDS czy VAG com to powinien chyba miec opisy co jest co. Przynajmniej moj tak ma.
     
  7. bombowozista

    bombowozista Nowy

    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ełk
    Ten ma tak :V-scan VIAKEN VAG 5053
    1.silnik - tam mam do wyboru kilka zakładek
    wchodzę w bloki pomiarowe np.1 i pokazuje obroty silnika, temperaturę silnika i jeszcze jakieś dwie wartości ale co jest co dokładnie nie ma tego opisanego
    2. skrzynia biegów i tam znowu zakładki
    3. coś tam
    itd.
     
  8. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 282
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    To jesli to jest jakis ''kowbojski'' program to nikt ci tego nie powie procz viakena.
    Viaken to koles z allegro co sprzedaje kable i nikt procz niego nie zna instrukcji do jego oprogramowan. Natomiast kabel sam w sobie to KKL zapewne i ma kolor niebieski czarny lub przezroczysty bialy.
     
  9. bombowozista

    bombowozista Nowy

    Dołączył:
    27-12 12
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ełk
  10. ssszakal

    ssszakal Nowy

    Dołączył:
    17-03 14
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    gościu PogotowieSamochodoweUK
    albo jesteś tak nie kumaty albo grasz w ciulki z kolegą właśnie gościu ci tłumaczy jak przedszkolakowi że wchodzi naprzykład w pomiary silnika i tam ma nap. odczyt błedów ,kasowanie błędów i tak dalej i ma też bloki pomiarowe silnika i w bloku 000 nap.podaje obroty silnika temperature i tak dalej aż do bloku 255 i jemu chodzi o to co poszczegulne odczyty w poszczególnych blokach oznaczają
    a tak nawiasem to widać że jesteś zielony w tych sprawach bo nie jest to jak nazwałeś jakis ''kowbojski'' program tylko feys i jezeli nie masz nic gościowi do wytłumaczenia to po co wodóle coś piszesz :mad:
     
  11. makrez12

    makrez12 Uczestnik

    Dołączył:
    25-11 12
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    KŁYŻ ok. Tarnów
    Adres strony:
    Kolego opisy ma tylko vcds, nawet głowica serwisowa VAS nie ma opisów bloków, trzeba to wypraktykować nauczyć sie tego.
    Też mnie to denerwuje alee nie ma wyjścia
     
  12. psuja_11

    psuja_11 Uczestnik

    Dołączył:
    19-09 13
    Postów:
    121
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Łódzkie
    Kolega pogotowie samochodowe najwyrazniej nie pracował na tak zaawansowanym sprzęcie jak v-scan ja z resztą też A ty kolego ssszakal jak jesteś tak obeznany moze wytłumaczkolegdze. Propo serwisówki jej uzupełnieniem jest elsa - erwin.
     
  13. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 237
    Docenione treści:
    108
    Miasto:
    Wrocław
    Kolego po pierwsze to jesteś tu nowy - więc nie obrażaj stałych uczestników forum.

    Po drugie dziwne że jedyny Twój post pojawił się w temacie gdy kolega Pogotowie ocenił jakość danego produktu.

    Po trzecie cytując Ciebie po co w ogóle wypowiadasz się na temat tego urządzenia jak Twoja wypowiedź - poza obrażeniem naszego forumowego kolegi nic nie wnosi.

    Po czwarte co z tego że feys? To tak jakby napisać: "kolego nie nie krytykuj windows8 bo to microsoft!!!"


     
  14. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    867
    Docenione treści:
    220
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Głowica Vas ma opisy bloków pomiarowych, a jeżeli chodzi o opisy w vagu to w każdym aucie jest inaczej, aczkolwiek niektóre wartości są w tym samym miejscu.
     
  15. ssszakal

    ssszakal Nowy

    Dołączył:
    17-03 14
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Kolego
    mlody67 Gaduła i co z tego że nowy pokażmi jedno słowo którym kogoś obraziłem uznałem tylko że kolega zamiast pomagać innym to sobie czczą gadaninę urządza i nabija posty i uznał że V-Scan to program to ci jeszcze raz powiem jest to urządzenie a nie program ale jezeli uważasz że forum służy tylko do nabijania bezsensownych postów to ja ci już nic na to nie poradzę.Moja krytyka dotyczyła jedynie sposobu w jaki to uczynił widądz że goś jest nowicjuszem w tych sprawach
     
    Ostatnio edytowano: 6-06 14
  16. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    2 516
    Docenione treści:
    819
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Pomijając fakt że odgrzewany kotlet smakuje do d…
    A post z pytaniem pochodzi z roku 2012
    Kolego „ssszakal” jeśli ktoś nabija posty, to Ty szanowny Panie ale jak dotąd kiepsko Ci idzie
    Bo udało Ci się zabrać głos całe 2 razy nie wnosząc nic do tematu a cisnąc kolegom
    Podziwiam naprawdę, albo już pracujesz w ZUS-ie , Administracji Państwowej lub Policji
    Albo staraj się o prace właśnie tam idealne miejsce dla ludzi tego pokroju.
    Pragnę zauważyć ,że nawet nie zdążyłeś przywitać się na forum a już wywołałeś zamieszanie .

    dla PB wyglada to tak
    w załączeniu lektura
    Bloki pomiarowe na vag 5053
    Ogólne:1

    1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%)
    (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011)

    2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego:

    2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar)
    3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),
    d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
    4-a)RPM,b)napięcie akumulatora (V),c)temp chłodzenia,d)temperatura powietrza dolotowego
    5-a)RPM,b)obciążenie (%),c)prędkość (km/s),d)stan pracy np: bieg jałowy
    6-a)RPM,b)obciążenie (%),c)temperatura powietrza dolotowego,d)wysokość korekty (%)

    Wykrywanie zapłonu

    10-a)RPM,b)obciążenie (%),c)kąt przepustnicy(potencjometr)(%),d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
    11-a)RPM,b)temp.płynu chłodzącego,c)temperatura powietrza dolotowego,
    d)rzeczywista kąta zapłonu (n.ot)
    14-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają?na 4 cylinder(N)
    15-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 1,2,3 cylinder(N)
    16-test block aktywny<---->blokowany świece czy odpalają? na 4 cylinder(N)
    18-dla DISLA a)Niższy limit RPM (N),b)Górny limit RPM(N),c)Niższy limit RPM (%)d)Górny limit RPM(%)
    -test włączyć silnik 0 oznacza na wszystkich garach,powyżej 0 palą

    Kontrola Kąta zapłonu

    20-4 cylindry (miara w KW)
    22-Kat zapłonu cylindra 1 i 2 przy danych obrotach silnika
    23-Kat zapłonu cylindra 3 i 4 przy danych obrotach silnika

    Kontrola Puk puk napięcia czujnika(wzmacniacz)

    26-Pomiar na 4 cylindrach wartość w (V)
    28-Test knock sensor, short trip(Próba uderzenie sensor)

    Czujniki tlenu

    30-Czujniki 1 i 2 tlenu i ich wartości
    31-Napięcie czujnika tlenu 1V
    32-czujniki tlenu wartość uczenia od do

    Sondy lambda controla-czujniki tlenu

    33-Wartość kontroli sondy lambda
    34-a)RPM.b)temperatura sondy min 400C,c)X ,d)Wynik testu albo ok albo nie ok
    36-a)Czujnik napięcia sensor(V),b)temperatura(C),c)napięcie czujnika nr 2,
    d)Wynik testu ok lub nie ok
    KONTROLA SOND LAMBDA
    37-a)ostatnia wartość(%),b)wartość przetwornika(V)c)X ,d ) system ok lub nie ok KONTROLA SOND LAMBDA
    41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
    43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)

    Katalizator

    46-test katalizatora wzrastają obroty przy uruchomionym hamulcu

    Klima

    50-test klima (wzrost obrotów)
    51-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)skrzynia automatick od 0-6,
    d)Napięcie zasilania
    52-Klima 2x RPM
    53-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)napięcie(V),d)generator obciążenia

    Przepustnica

    Zamknięty przełącznik położenia przepustnicy
    54-a)RPM,b)Warunki pracy np: bieg jałowy,c)Kąt przepustnicy(potencjometr),d)Kąt przepustnicy
    (potencjometr)
    Kontrola lotniczej idle

    55-a)RPM,b)Kontrola lotniczej idle,c)Bieżąca wartość uczenia się na biegu,d)Warunki pracy
    56-a)RPM rzeczywistej wartości,b)RPM określonej wartości,c)idle zawór powietrza(%),d)Warunki pracy
    57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy

    Adaptacja przepustnicy wgląd

    60-Kąt przepustnicy (%),b)Kąt przepustnicy nr 2,c)elektryczne sterowanie zaworem przepustnicy(N),
    d) Wynik
    61-Esb gas a)RPM,b)Napięcie,c)Uruchomienie kontroli przepustnicy,d)Stan pracy.

    E-gas potencjometr stosunek napięcia
    62-a)Kąt czujnik 1 do napędu przepustnicy od 0 do 100(%),b)Kąt czujnik 2 do napędu przepustnicy
    od 0 do 100(%),c)Czujnik 1 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%),d)Czujnik 2 pozycji pedału gazu od 0 do 100(%)

    Tempomat:

    66-a)Aktualna prędkość pojazdu,b)pozycja przełącznika,c)Prędkość pojazdu określona
    d) pozycja przełącznika(pozycje dzwigni)

    Odpowietrzania zbiornika paliwa i badania zaworów

    70-TEST-a)Stopień otwarcia wentylacja zbiornika(%),b)aktywna wartość diagnostyczna(%)d) wynik(Tbv ok?)
    73-Próba szczelności układu paliwa (%) 4 wiersze?

    EGR regulator elektromagnetyczny,adaptacja

    74-a)Zerowa pozycja(V),b)Zatrzymanie maxymalne(V),c)Obecna wartość potencjometru.
    75-test system EGR a)RPM.
    EGR w systemach ciśnieniowych
    76-a)RPM,b)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar),c)stopień otwarcia potencjometra(%)
    d)normatywny cykl pracy zaworu EGR(%)
    86-1000
    87-4x0000???
    99-test REG off<--->on-regulacja rozporządzenia sondy lambda
    a)RPM,b)temp płynu chłodzącego,c)regulacja(%),d)zmieniający się wynik off-on(rozporządzenie lambda)

    Readines code-kod gotowość-wtrysk paliwa
    100-a)Gotowe bity,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Czas od momentu włączenia silnika,d)Status OBD
    101-układ z pomiarem ciśnienia kolektora ssącego
    a)RPM,b)Ostatnio,c)Średni czas wtrysku(Na spowolnienie = 0)(ms),d)Ciśnienie na kolektorze wlotowym(mbar)
    102-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)temperatury powietrza dolotowego,d)Średni czas wtrysku(ms)
    105-a)RPM,b)Ostatnio(%),c)temperatura płynu chłodzącego.

    Test regulacji lambda

    107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć
    108-test lambda-nieczynny
    109-Test lambda dodatkowy ponoć wyłączony u mnie się włącza ale nie kończy-nieczynny
    110-Obciążenia, pełne obciążenie wzbogacenia
    a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego,c)Średni czas wtrysku,d)kąt przepustnicy (potencjometr)
    111-kontroli ciśnienia Boost
    112-%?
    122-a)RPM,b)określone przekazanie(NM),c) moment silnika(NM),d)no.tor.red-bez interwencji silnika
    125-ABS-pokazuje czy jest
    126-Airbag pokazuje czy jest

    Nastawy podstawowe
    Test 28 udało mi się przeprowadzić wyszedł system ok-trzeba przeprowadzać test w czasie jazdy na wyższym biegu trzymać na 2500RPM dopóty nie wyjdzie test ok trwa to z jakieś 10sekund,gdy będą obroty nie stabilne test będzie się włączał i wyłanczał,
    34 test na sondę wiersz 2 musi być 400C w wierszu 4 B1P1 ok trzymać pedał hamulca
    36 test na starzenie się sond lambda trzymaj hamulec obroty muszą wzrosnąć i 4 wiersz
    B1B2 ok
    37 kontrola sond lambda,trzymać hamulec na zapalonym silniku,i gdy system przejdzie na ok jak wyjdzie nie ok to odczytaj błędy
    41-Grzałki Sond lambda 2x Htg.bo.off<--->on(jak się zmieniają to działają)
    43-g/s?Test-zmiana obrotów spowodowana zmienna dawka na wtrysku przy uruchomionym hamulcu,test starzenia się sond.(mają się zmieniać obroty)
    46 test na katalizator trzymać hamulec na zapalonym silniku dopóty nie przejdzie na ok
    57-test Can R-off<---->on-kompresor-idle zawór powietrza przepustnicy
    60-Adaptacja przepustnicy poczekaj jak test przejdzie na ok
    bez uruchomiania silnika!,silnik min temp 85C,wykasować wartości wyuczone na sterowniku przed adaptacjom,ma nie być błędów!na kompie,akumulator minimum 11,80V,po adaptacji sprawdzić błędy.
    70-test odpowietrzania zbiornika test z off ma przejść na on TbV ok chwilę to
    trwa trzymamy hamulec na odpalonym silniku.czekać jak przejdzie z on na ok!
    107-a)RPM,b)średnia wartość rozporządzenia,c)X d)system ok lub nie ok -dodajemy gazu by rozpocząć.
    zapiski obsługi vag 5053 testowane na VW polo 1.4mpi 6N2 z 2000r
     

    Załączone pliki:

    lysek11, Rampo.bp, arni_poznań oraz 1 osoba lubią to.
  17. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    1 737
    Docenione treści:
    204
    Miasto:
    Katowice
    Rzetelna odpowiedz na niezbyt miłe zapytanie .
     
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. vag 5053

    ,
  2. v-scan vag5053 its

    ,
  3. v-scan vag5053 its opinie

    ,
  4. vag 5053 its,
  5. vag 5053 opinie,
  6. v-scan vag 5053,
  7. v-scan vag 5053 its opinie,
  8. vag 5053 its opinie,
  9. Skaner V-SCAN VAG5053 ITS,
  10. vag5053 its opinie,
  11. vag v-scan 5053 its opinie,
  12. viaken vag 5053 its,
  13. v-scan 5053 its opinie,
  14. v scan vag 5053 cena,
  15. skaner v-scan vag 5053 its opinie,
  16. viaken allegro,
  17. skaner vag 5053 opinie,
  18. v-scan 5053,
  19. v scan vag 5053,
  20. skaner diagnostyczny v-scan vag 5053 its