1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Różne wartości ładowania akumulatora na silniku i klemach

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika lukeboss, 8-09 17.

  1. lukeboss

    lukeboss Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 17
    Postów:
    39
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Witam, auto Renault Clio II 2001 benzyna 16v 75 KM/55 kW, mam problem z napięciem akumulatora podczas ładowania jak podczas obciążenia i bez.

    Na samych klemach akumulatora mam wartości 12-13V. Zaś na silniku więcej : 14V. Podczas rozruchu palą się kontrolki STOP i akumulator. Po chwili gasną same.

    Tak jak na filmiku:


    Proszę o wskazówki co to może być, dziękuję z góry.
     
  2. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 210
    Docenione treści:
    508
    Miasto:
    NS
    Sprawdź masę i plusa pomiędzy silnikiem a akumulatorem
    Można to zrobić miernikiem
     
  3. lukeboss

    lukeboss Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-01 17
    Postów:
    39
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Rzeszów
    Podłączyłem dodatkowy kabel masowy z silnika do klemy, przez chwilę ładowanie wróciło i napięcie było takie samo jak na silniku, tak jak na filmiku. Ale teraz już to nawet nie pomoga. Mam takie same już ładowania i na klemach jak i na silniku czyli koło 12V. Czyli bardzo niskie, brak. Z czego to może wynikać?

    Dzisiaj pojechałem do sklepu, mając 14V, bo jeżdżę z miernikiem w zapalniczce, po powrocie odpalam i kontrolka aku,napięcie 12V.
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 693
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    europolonia
    Albo zimny lut w altku ( diody put raczej wykluczone) , albo altek put .Jeśli ma sprzęgiełko to może być też put, co by tłumaczyło skoki napięcia.
     
  5. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 210
    Docenione treści:
    508
    Miasto:
    NS
    Jaki zimny lut w alternatorze???
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 693
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    europolonia
    A co miedz spawali, diody też.
     
  7. adolfone

    adolfone Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-05 15
    Postów:
    312
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Krk
    Tera zgrzewane, chyba że po regeneracji to i może lut puścił, ale mi to się wydaje że szczotki krótkie albo w pierścieniach ślizgowych rowy wytarte.
     
  8. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 693
    Docenione treści:
    338
    Miasto:
    europolonia
    Rowy podbijają szczoty albo sprzęgło jeśli ma przepuszcza.
     
    adolfone lubi to.