1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

R134a na r1234yf

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika kolegaradom, 8-10 17.

  1. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    Witam, robił ktoś przeróbki na stary czynnik, na moje oko to cały sek tkwi w oleju trzeba go w 100% ususnąć nowe porty i można ładować?
     
  2. fructon

    fructon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 12
    Postów:
    1 602
    Docenione treści:
    521
    Miasto:
    Kraków
    Adres strony:
    Tak po zmianie oleju będzie funkcjonować.
     
  3. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    A po co zmieniać porty ?
    Wystarczyło by zmienić szybkozłącza na przewodach stacji klimy.
    A żeby olej w 100% usunąć to płukanie, rozebranie sprężarki do elementu pierwszego i mycie z śladów oleju, wymiana osuszacza i skraplacza, bo tych skraplaczy nie wypłuczesz. I masz bardzo wysokie koszta. Pytanie po co ? Oleje w czynniku 134a i 1234yf są takie same, chwyty marketingowe. Wystarczyło by dostosować olej o tej samej lepkości. Jeśli nie było wycieku oleju to nie musisz nic robić z olejem - nadmiar oleju jest niewskazany. Wystarczy odłączyć przewody od sprężarki i dać czas na ujście cząsteczek czynnika z oleju w sprężarce, i będzie działać. Ale to oczywiście teoria, bo przecież wiemy że jest to zabronione i nikt z nas tego nie robi . Nie po to wprowadzają nowy czynnik, żebyśmy go zmieniali na 134a.
    Już w tej chwili do napełniania i obsługi nowym czynnikiem 123fy jest konieczny identyfikator czynnika chłodniczego, ponieważ spotyka się auta oznaczone fabrycznie o czynniku 1234yf, a w instalacji jest 134a.
     
    Polders i Tom_ lubią to.
  4. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    Własnie dlatego zmiana zmiana portu żeby w przyszłosci ktos nie pomieszał

    Po co wiadomo koszta jedno razowe a potem taniej, też wolałbym kupic druga maszyne i zrobic jak nalezy
     
  5. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    Tylko że samochody te zgodnie z prawem nie mogą być przystosowane na 134a., więc nie możesz się pod tym podpisać. A co do "żeby w przyszłosci ktos nie pomieszał" to już i tak są na rynku auta z pomieszanym czynnikiem, więc jak kupisz stacje i zaczniesz obsługiwać 1234yf to musisz zainwestować w identyfikator czynnika żebyś przy odzysku nie pomieszał w stacji czynnika.
     
    toomii76 lubi to.
  6. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    To w takim razie nie może sie mieszać olej czy czynnik?
     
  7. toomii76

    toomii76 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    629
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    słodków
    I jedno i drugie.
     
    Kris.79 lubi to.
  8. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    To tak samo jak z olejami w instalacjach z czynnikiem R134a - oleje są różne i nie miesza się ich.
    A olej w 1234yf możesz zostawić do R134a. Olej służy do smarowania kompresora, i ważne żeby w instalacji został nie mieszany. To producent kompresora określa rodzaj oleju, a nie producent czynnika.
     
  9. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    Czyli w wiekszosci przypadkach bedzie to wygladało zwyczajne nabijanie bez ingerencji w układ
     
  10. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    hmm to po co kupować nową maszyne na r1234yf, wystarczy używka za grosze na r134a i ja porządnie wyczyścić
     
  11. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 050
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    Pogorzela
    Otóż to! Kumpel już nabija r134 zamiast r1234 :)
     
  12. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    każdy straszył że nie wolno mieszać, a się okazuje że bez problemu
     
    lukkiwlkp lubi to.
  13. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    Nie mieszać, a zmieniać.
    Ale są skutki uboczne na dłuższą metę.
    Np. rozczelnianie instalacji, kompresora, podobno stwierdzono to naukowo.
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Pewnikiem nauka radziecka.
     
  15. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 981
    Docenione treści:
    460
    Miasto:
    z charakterem
    Jak wam wywali sprężarkę za 3600 to się posracie i przestaniecie kombinować...
    Znam to z autopsji... W kadjarze sprężara na R134 wytrzymała 1500km. jazdy na kliemie.
     
    samspec13 lubi to.
  16. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    I co się stało tej sprężarce ?
     
  17. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 230
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    Porty zmieniłem i nabiłem .... normalnie działa.
     
  18. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 981
    Docenione treści:
    460
    Miasto:
    z charakterem
    Zatarła się.
    A olej wyglądał jak masełko. Układ 5 razy płukać trzeba było...
     
  19. Kris.79

    Kris.79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-05 15
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Toruń
    Więc teraz będzie się wszystkie awarie klimy tłumaczyć że to z powodu zmiany czynnika.
    A na instalacji oryginalnej pod R134a to sprężarki zatartej nigdy nie widziałeś ? Standardowy wygląd zatartej sprężarki - szare masło i specyficzny zapach. A powód to brak oleju, a nie rodzaj czynnika. Napełniasz układ i ile dajesz oleju ?, a poza tym gdzie do dajesz ?, z czynnikiem ?, a później - dlaczego się zatarła, albo jak przeoliwiony układ to dlaczego przestała chłodzić.
    Jak masz prawidłowy stan oleju w sprężarce to masło Ci się nie zrobi.
    A wiesz że oleje w sprężarkach są takie same jak w 134a i 1234yf ?
    W latach 2013/2014. jak na naszym rynku nie było 1234yf a ASO dostawało samochód z fabryki bez czynnika to zamiast 1234yf napełniało 134a.
    Ale teraz kto dokona zmiany czynnika to klient i tak powie że każda następna awaria układu klimy to przez wasze napełnienie tańszym czynnikiem.
    Więc zastanowić się trzeba - poco dawać tańszy czynnik, klient oszczędzi, a wam się później dostanie "Jak wam wywali sprężarkę za 3600 to się posracie i przestaniecie kombinować..."
    A poza tym zastanówcie się nad tym że cena czynnik R134a skoczyła od kwietnia o jakieś 120% i ta cena będzie dalej rosnąć. Dojdzie do wyrównanej ceny z 1234yf. Wtedy będziecie te auta przerabiać ponownie, ale na 1234yf. A sprzęt będzie i tak potrzebny na nowy czynnik.
     
    toomii76 lubi to.
  20. kolegaradom

    kolegaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 13
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    6
    No dokładnie cena starego wzrosnie a nowego bedzie spadac