1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Remont silnika 3.2 AUK Audi

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika inventisto, 6-11 16.

  1. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Witam, jak w temacie robie sobie remont silnika w moim audi. Kupilem z zatartym silnikiem. Gosc jezdzil bez oleju:/ Mianowicie jestem na etapie zakupu uzywanego bloku. Ten zatarty wydaje mi sie ze sie nie oplaca naprawiac, i czekam na niby dobry uzywany. Glowice wyslalem do regeneracji i za pare dni wracaja. Co do bloku zastanawiam sie czy powinienem zrobic honowanie cylindrow przed zalozeniem nowych pierscieni? Jeszcze nie widzialem w jakim jest stanie ten nowy blok ale czytalem rozne fora i zdania sa podzielone na grupe ktora mowi ze honowanie jest konieczne i druga grupe ktora mowi ze jak jest gladz ok nie ma rys to mozna wrzucic nowe pierscienie i bedzie ok. Jako iz blok jest z Alusilu znow jedna grupa mowi ze sie nie da honowac a druga ze sie da. Znalazlem nawet na angielskich stronach jak samemu wykonac takie honowanie
    http://rennlist.com/forums/924-931-...ylinder-lapping-a-quick-how-to-with-pics.html.
    Wiec pytanie czy wrzucac pierscionki jak jest ladna gladz czy lepiej to honowanie zrobic (znalazlem warsztat ktory wykonuje naprawy alusilu)
     
  2. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    486
    to że blok jest aluminiowy jest mało ważne bo tuleje cylindrów w tym silniku na 90 % są powlekane NIKASIL-em,jeśli są oryginalne ślady honowania to zostaw,każda ingerencja w tą powłokę powoduje jej zniszczenie a co za tym idzie krótszy żywot a ekstremalnych przypadkach zatarcie silnika,system powlekania niklem i węglikiem krzemu stosuje się po to aby obniżyć koszty produkcji silnika,produkcja aluminiowego silnika z mokrymi lub suchymi tulejami jest dużo wyższy.
     
  3. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Jak sprawdzić czy jest pokryty alusilem czy nikasilem? słyszałem ze magnesem można.. teraz mnie zaskoczyles. gość z centrum naprawy Glowic w Częstochowie powiedział ze to alusil..
     
  4. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    486
    przepraszam moja pomyłka ,twój motor jest ze stopu alu i silikonu czuli alusil,była krótka seria z nikasil-em ale wycofali się alusil jest jeszcze tańszy w produkcji,sorrki za wprowadzenie w błąd,fakt jest że do obróbki tego kadłuba trzeba mieć dobry sprzęt,zobacz czy nosi ślady honowania oryginalnego jeśli tak to zostaw,średnicówka w łapę i przemierz cylindry.
     
  5. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Jak przyjdzie we wtorek to wieczorem może zdarze pobadac. tak prawdę mówiąc nie jestem mechanikiem cała moja wiedzę biorę z you tube i forów. także proszę mi wybaczyć czasami głupie pytania:) takie np. jak - jak przymierzyć te cylindry ze srednicowka od razu z nowymi pierscieniami? mam 12 tłokow ze starymi pierścieniami (kupiłem wcześniej kadłub juz i miał ryse głęboką, właśnie ten gość z Częstochowy powiedział ze on nie potrafi naprawić wiec kupiłem trzeci blok i ten ma niby być ok, zobaczymy) kurde jak bym wiedział ze ten silnik jest taki ciężki to bym się mocniej zastanowił zanim go rozebralem . Kupiłem cały 13 czesciowy zestaw napinaczy i łańcuchów, chce kupić pierscienie nowe i zrobić go na cacy.. panewki chyba bym zostawił. wyglądam ok z tego drugiego bloku bo moje oryginalne zatarte razem z całym silnikiem.jedynie głowice odratowalem.
     
  6. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    486
    cylindry mierzysz średnicówką po to aby stwierdzić stopień zużycia cylindra,odchyłka od wymiarów nominalnych oraz owalizację cylindra
     
  7. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Ok w końcu jest updatę po dwóch nie udanych warsztatach. ok nowy kadłub przyszedł i tez nie był perfekcyjny ale nie miał żadnych głębokich rys wiec wysłałem do honowania do piętki do Wrocławia. wczoraj doszedł i dzisiaj pomierzyli i jest 84.56mm. gorzej bo pierscienie kupiłem 84.50mm. on mówił ze jeszcze setkę musi zebrać przy honowaniu cokolwiek to znaczy. pytanie czy musze szukać pierscieni w nadwymiarze?
     
  8. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    84.58 będą mieć cylindry po honowaniu.. pierścienie mam 84.50 wiec trudno tak już musi być trzymajcie kciuki żeby było ok:) kupiłem kompletny rozrząd, komplet uszczelek ( mam dwa drugi mogę odsprzedać AJUSA 52240100 ), nowe śruby na głowice, komplet uszczelek na dół silnika. Coś jeszcze polecacie wymienić, sprawdzic? Rozrząd czy jest jakaś procedura składania czy poustawiac blokady i skręcac? Acha i czy wszystkie uszczelki kłaść na sucho czy na olej? Czy na silikon?
     
  9. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    2 340
    Docenione treści:
    486
    uszczelki kładę z odrobiną sylikonu,oczywiście pod głowicę na sucho,tłoki,panewki,wałki wszystko na oliwę,połączenia śrubowe na klej z momentem
     
  10. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
  11. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Ja cos wtrace, honowanie wszelkich powlok czy to nikasil czy alusil nie powinno miec miejsca. Technologia nie pozwala na wykonanie takiego zabiegu ze wzgledu na grubosc ten powloki. Honowac mozna jedynie tuleje/bloki zeliwne lub stalowe. Jesli zniszczysz powloke jedyne co mozna zrobic to osadzenie w bloku stalowych tulei, jest to wykonalne bo widzialem zdjecia takiego m62 na stalowych tulejach.
     
  12. dusza

    dusza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 15
    Postów:
    464
    Docenione treści:
    32
    no to czekamy na posta typu PANOWIE POMOCY SILNIK PO REMĄCIE STOI DĘBA :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::banghead::banghead::banghead::banghead::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::bored::wacky::wtf:
     
  13. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    No ja nie wiem jak oni honowali ten blok:D Dla mnie sprawa jest jasna:D
     
  14. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    823
    Docenione treści:
    100
    Miasto:
    Gdańsk
  15. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    haha ktos wykrakal, tu jednak nie honowanie zawiodlo tylko albo ja cos zle zrobilem albo czegos nie zrobilem. przy odpalaniu chyba przeskoczyl rozrzad bo polamalo prawie wszystkie popychacze na jednej z glowic. Dziwne bo wszysto zlozylem z elsawin:/ zastanawiam sie czy jest jakas procedura pierwszego uruchamiania zeby olej doszedl do napinaczy hydraulicznych? mam zamiar wymontowac silnik jeszcze raz i sprawdzic co zle zrobilem ale kjurcze nie mam narazie pomyslu gdzie szukac bledu. Na poczatku mysllalem ze moze pomylilem wariator ssacy z wydechowym ale nie. tyle narazie wiem bez wyjmowania silnika. Przed montazem silnika obracalem kilka razy zakladajac ponownie blokady zeby sprawdzic czy wszystko jest ok z rozrzadem:(
     
  16. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    119
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Przed odpaleniem bylo krecone rozrusznikiem bez swiec w celu napelnienia wszystkiego olejem?
     
  17. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    A ile tak tak się powinno kręcić? Z 6 obrotów wałem poszło żeby sprawdzić blokady co dwa obroty sprawdzałem.
     
  18. Herbi

    Herbi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-12 13
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Rz-ów
    Radził bym (jak jest jeszcze coś z tego motoru) odstawić do dobrego mechanika. Utopisz kupę szmalu a na końcu motor zezłomujesz.
    To nie seicento 900;)
     
  19. inventisto

    inventisto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Częstochowa
    Chce go właśnie wyjąć niebawem i ocenić straty. Zdjąć głowice gdzie poszły popychacze i sprawdzić czy cylindry się nie uszkodzily bo jak się gładzie znów porysowaly to sprzedaje samochód na części. .
     
  20. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    bekłem z aluminium i silikonu:D
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. regeneracja powloki alusil koszt