1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault Clio 2 1.5 dci dziwaczny problem..

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika WhiteWolf, 24-01 13.

  1. WhiteWolf

    WhiteWolf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Witem serdecznie.
    Posiadam autko jak z tematu od ok tygodnia. Wczoraj wystąpił dziwny problem. Po przekręceniu kluczyka do momentu zapalenia kontrolek i wygaśnięciu wszystkich zbędnych, zapalone zostają kontrolka ładowania i STOP. Nie powinna świecić się jeszcze kontrolka oleju ? Nie zwróciłem uwagi na to wcześniej ale teraz mam problem. Kiedy autko jest zagrzane i chcę odpalić - wszystko jest prawie ok ( kontrolka oleju nie świeci się gasnąc dopiero przy rozruchu ). Kiedy jednak jest zimne, kontrolka oleju świeci się cały czas ale auto nie daje się odpalić. Zero reakcji przy próbie rozruchu - jakby akumulator był całkowicie rozładowany... a jest nowy. Wczoraj po kilkunastu przekręceniach kluczyka ( w sporych odstępach czasu ) kontrolka oleju zgasła i auto odpaliło od kopa. Problem jednak dość uporczywy gdyż na zewnątrz minus 13 i siedzenie w aucie przez 15 min kręcąc kluczykiem nie rozgrzewa :D Dziś wymieniłem już czujnik oleju ale nadal dokładnie to samo. Olej i filtry wymienione.
    Proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać bo podobno jeszcze większe mrozy nadchodzą :D
    Pozdrawiam.
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    3 239
    Docenione treści:
    756
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jaki olej tam zalany?
     
  3. WhiteWolf

    WhiteWolf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Elf Competition 10W 40 - wg zaleceń mechanika. Przebieg 160 tyś udokumentowany bo autko w rodzinie od samego początku.
     
  4. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    2 953
    Docenione treści:
    306
    Miasto:
    lubelskie
    W nowszych megankach jest tak, że kontrolka ma zgasnąć po przekręceniu kluczyka i dopiero odpalisz auto, a jak nie gaśnie coś jest nie tak. U ciebie może być podobnie. Ale czemu nie gaśnie jak jest zimny? może pod kompa go.
     
  5. WhiteWolf

    WhiteWolf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Jeśli nie uda mi się dowiedzieć czegoś tutaj to pewnie będę musiał pojechać żeby go podłączyli. Wolałbym jednak z tym zaczekać bo może ktoś miał podobny problem i szkoda płacić jeśli rozwiązanie będzie jakieś proste....
     
  6. hamer

    hamer Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-05 12
    Postów:
    771
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    starachowice
    rozrusznik do remontu
     
  7. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Ja mam wlasnie tai sam problem ale w clio 1.2 16v z 2002. Nie odpala tyle ze w moim przypadku zakreci 2-3 sekundy i odcina rozrusznik. Tez dzisiaj biore rozrusznik na stol.

    W twoim przypadku jednak skusil bym sie na diagnostyke.
     
  8. WhiteWolf

    WhiteWolf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Rozrusznik ? A co ma rozrusznik do kontrolki oleju i do tego że jak jest zimny to tak się dzieje a jak jest ciepły to wszystko działa pięknie ? Pytam bo kompletnie nie znam się na mechanice.
     
  9. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    W tym 1.2 jest jak u ciebie ze lampka cos sygnalizuje w momencie jak odcina rozrusznik wiec tylko dalem przyklad.
     
  10. WhiteWolf

    WhiteWolf Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?
     
  11. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    384
    Docenione treści:
    56
    Miasto:
    Łódź
    Siemka
    Dziś miałem właśnie takie Clio 2 1.5 dci
    i jest tak po przekręceniu kluczyka ciśnienie oleju zapala się razem z innymi kontrolkami i po chwili gaśnie
    świeci sie tylko kontrolka akumulatora i chyba stop ale dokładnie juz mi wypadło z głowy.
    Ale na pewno ciśnienie oleju gaśnie od razu po przekręceniu zapłonu bez uruchomionego silnika.
    jak uruchomisz to gaśnie oczywiście i kontrolka akumulatora .
    Pierwsze to bym sprawdził stacyjkę .
    Na razie nie przychodzi mi do głowy czemu akurat na mrozie tak sie dzieje ale zacznij od stacyjki sprawdź czy dochodzi prąd do automatu rozrusznika przy stacyjce przekręconej w pozycje rozruch.
    Jeśli prąd dochodzi a nie kręci to pada rozrusznik .
    Pomyślmy tak na logikę stacyjka na mrozie nie działa?.
    No raczej temperatura nie powinna mieć znaczenia.
    Przy pracy rozrusznika miałem juz przypadki że po mroźnej nocy potrafiły nie działać
    a na rozgrzanym silniku i rozrusznik jest ciepły
    .Ja bym stawiał jednak na rozrusznik
    A czemu nie gaśnie ci ciśnienie oleju w tym czasie to kurcze nie wiem ale nawet nie staram sie tego zrozumieć bo Renault rządzi się swoimi prawami.

    Sprawdź tak jak pisałem stacyjkę i rozrusznik.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia
     
  12. Henry2012

    Henry2012 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mansfield
    Posiadam Renault Kangoo 1.5 dci z 2011 no i u mnie również po przekręceniu zapłonu na chwilę zapala się kontrolka ciśnienia oleju i po około 2 sec. gaśnie następnie dopiero ja uruchamiam silnik. Nie podoba mi się to ponieważ ona nie gaśnie pod wpływem ciśnienia oleju. Może mi ktoś ten fenomen wytłumaczyć, bo nie wiem co mam z tym robić.
    pozdrawiam;
     
  13. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    8 109
    Docenione treści:
    1 245
    Miasto:
    Sląsk
    rece mi opadają po co jechać do mechanika jak to moze być proste
     
  14. veet

    veet Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    664
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Czarnków
    I potem płacz... Panie, jak to panewka? A tego silnika się nie da naprawić? Ale jak to się mogło stać, przecież ona świeciła tylko 2 sekundy... :D

    Ludzie muszą się jeszcze naprawdę wiele nauczyć...


    Jeśli świeci przez chwilę kontrolka [​IMG]
    To OZNACZA, że nie ma przez tą chwilę ciśnienia co z kolei znaczy, że niektóre elementy silnika chodzą na SUCHO.
    Jeśli sobie tak chodzą przez tą chwilę bez smarowania, to z każdym takim momentem się przycierają... Mniej lub bardziej...
    Dlaczego to dzieje się na zimnym? BO PRAWIE CAŁY OLEJ JEST W MISCE i problemów może być kilka.
    Między INNYMI:
    -Niedomagająca pompa oleju.
    -Nieodpowiedni olej
    -Uszkodzony czujnik ciśnienia i inne.

    Rozwiązanie:
    JEDŹ do najbliższego speca i niech to sprawdzi, bo potem będzie PŁACZ i ZGRZYT zębami jak usłyszysz, że słupek możesz sprzedać po cenie złomu, dołożyć jakieś 2-3 tysie i auto z tą błachostką pojeździ kolejne 30 tys, do następnej wymiany silnika... :D
     
    arni_poznań lubi to.
  15. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    8 109
    Docenione treści:
    1 245
    Miasto:
    Sląsk
    Kwestia kultury technicznej jak i wyobraźni , najlepiej zakleić taśmą
     
  16. veet

    veet Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    664
    Docenione treści:
    85
    Miasto:
    Czarnków
    Albo żarówkę wyjąć czy diodę odlutować... Chwila roboty i kilka pln zostaje w portfelu :jimlad:
     
  17. Henry2012

    Henry2012 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-05 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Mansfield
    Kangoo express 2010 1.5 dci. W moim przypadku kontrolka zaświeca się po włączeniu zapłonu i po 2 sec gaśnie, a silnik dalej jest jeszcze nie uruchomiony. Dlaczego tak się dzieje ? Co może być przyczyną? Ta kontrolka wg mojego rozumowania powinna gasnąć jak silnik się uruchomi. Czy ktoś może spotkał się z podobnym przypadkiem?
     
  18. bihor

    bihor Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    1 632
    Docenione treści:
    444
    Miasto:
    Wysoka
    Ja. Ale niekoniecznie w Kangoo.
    Niektóre nowsze samochody mogą mieć kontrolki działające z trochę inną logiką.
    To znaczy kontrolka świeci jak jest awaria w systemie.
    Według tej logiki jeśli silnik nie pracuje to ciśnienia być nie musi. Zatem kontrolka zapala się na te 2 sekundy by pokazać, że istnieje i w razie awarii zadziała. Potem gaśnie. Jak uruchomisz silnik i jest ciśnienie to nie świeci. I to taka logika. :)
    Pomogłam?
     
  19. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    8 109
    Docenione treści:
    1 245
    Miasto:
    Sląsk
    Jak zawsze ...:dead::p
     
    paawwel lubi to.
  20. darecji1234567

    darecji1234567 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    264
    Docenione treści:
    38
    Miasto:
    Olsztyn
    Dokładnie!. Po włączeniu zapłonu test kontrolek, zapalają się w przypadku usterki. Kolor pomarańczowy = uwaga, kolor czerwony =stop natychmiast ;)
     
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. nie ddpala na cieplym silniku 1.5 dci

    ,
  2. 1.5dci zapalona kontrolka ciśnienia oleju

    ,
  3. clio 2 problem z ładowaniem

    ,
  4. 1.5 dci kreci dwie sekundy,
  5. 1.5 dci kreci 2 sek,
  6. renault clio olej gasnie przed uruchomieniem silnika,
  7. clio 2 kontrolka oleju swieci sie,
  8. clio gasnie akumulator