1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault Premium Dxi 2008 bicie podczas hamowania

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika Gengul, 17-11 16.

  1. Gengul

    Gengul Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    Witam Wszystkich Serdecznie

    Od poczatku na starych tarczach popekanych i minimalnych okladzinach oraz opony zjechanej z jednej strony bylo wszystko ok tzn przy mocnym lub delikatym hamowaniu nie bylo bicia w kierownicy przy predkosciach 70-90 kmh

    Problem rozpoczol sie po wymianie klockow i tarcz na nowe przy hamowaniu w granicach od 70 kmh czuc mocne bicie w kierownicy, sprawdzalem czy tarcze dobrze osiadly na swoim miejscu 2 razy, wszystko jest na 100% dobrze poskladane, niema nigdzie luzow, czytalem ze tarcze maja jakas toleracje bicia ale czy to jest to niewiem, wczoraj wymienilem opony przednie na nowe myslalem ze to pomoze ale sie mylilem bicie jest dalej, zastanawiam sie czy nie wykrecic tarcz i oddac na reklamacje

    Prosze Was o pomoc
     
  2. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    387
    Miasto:
    Miechów
    Zrzuć koło i zobacz czy tarcze nie mają bicia.
    Druga sprawa to obejrzyj jak wygląda tarcza. Czy (hmmm... jakby to rzec... nie wiem jak Ci to wytłumaczyć żeby było zrozumiale...) połysk na tarczy jest równomierny. Miałem taki przypadek ze też w miarę nowe tarcze utwardziły się miejscowo i jak spojrzałeś na nie z boku to widać było takie mniej połyskliwe place. Tarcza nie miała bicia, ale przy hamowaniu trzepało.
     
  3. dusza

    dusza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 15
    Postów:
    458
    Docenione treści:
    32
    albo piaste młotem wytrzepali przy zdejmowaniu starych a ta się teraz mści:D
     
  4. Gengul

    Gengul Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    Tzn jedna tarcza tak latwo nie chciala zejsc, ale nie byla bita po piascie tylko po tarczy, czy piasta mogla ulec znieksztalceniu, ogolnie tarcze kreca sie i niegdzie nie chacza o klocek, jest to nie widoczne
     
  5. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    387
    Miasto:
    Miechów
    Nie patrz czy tarcze nie haczą o klocek tylko czy nie mają bicia.
    Taki najprostszy sposób to obserwować szczelinę między klockiem a tarczą i kręcić piastą, albo oprzeć śrubokręt o zacisk dojechać nim jak najbliżej tarczy i zakręcić tarczą. Jeśli tarcza będzie gdzieś przycierać o śrubokręt, lub szczelina miedzy klockiem a tarczą będzie się zmniejszać i zwiększać to albo masz krzywą tarczę, albo jest bicie na piaście.
    Musisz sprawdzić bicie zarówno jednej jak i drugiej strony każdej tarczy.

    Zbijałem kilka razy tarcze młotkiem i nie miałem nigdy problemu z uszkodzeniem piasty. W ciężarówkach jednak jest to trochę solidniejsze niż małych. Aczkolwiek nikt Ci nie zagwarantuje że akurat w Twoim przypadku tak się nie stało. Ale jeśli nawet piasta jest uszkodzona to powinno to wyjść na biciu tarczy.

    Trzepanie na kierownicy występuje tylko przy hamowaniu?
     
  6. Gengul

    Gengul Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    Kolego sprawdzalem tak wlasnie na srubokrecie i jest lekki odchyl niewielki ale jest ok 0.5 mm na jednej jak i na drugiej, przy zewn stronie najwiekszy jest odchyl, tak kolego tylko przy hamowaniu i przy wiekszej predkosci przy malej nie idzie tak odczuc tego, na starych popekanych tarczach tak nie bylo, jutro jade do renault truck serwis na sprawdzenie zbierznosci to sie zapytam co to moze byc, zastanawiam sie czy nie kupic dzis tarcz nowych a tamte dac na reklamacje
     
  7. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    387
    Miasto:
    Miechów
    Na reklamację zawsze zdążysz oddać, aczkolwiek dla mnie to wątpliwy temat.
    Nie wiem jakie są normy dla ciężarowych na bicie tarczy, pewnie większe niż dla osobówek bo koło ma jednak mniejsze obroty, ale te pół mm to może być za dużo.
    Piasty miałeś dobrze wyczyszczone z rdzy? Mógł ci jakiś parch podejść przy skrecaniu...
     
  8. Gengul

    Gengul Nowy

    Offline
    Dołączył:
    27-03 16
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    Tak piasty 2 razy czyscilem szczotka druciana + wd40, pierscienie tez dobrze siadly, co tylko wyszlo pozniej jak sa blachy dociskajace tarcze to jedna dobrze nie dociskala i trzeba bylo je wymienic, za slabo byly wytloczone