1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renault silnik 2.2 dci - budowa i różnice

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika jackdob, 14-09 17.

  1. jackdob

    jackdob Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-09 17
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    Mam dość nietypowy problem, ale może będziecie w stanie pomóc go rozwiązać.
    Renault montowało do modeli Espace, Laguna i Master silnik 2.2 dci o symbolu G9T.
    Silniki te występowały w 4 różnych mocach: 66kw, 84kw, 95kw i 110kw.
    Czym różniły się te silniki (oprócz mocy oczywiście) :)?
    No i pytania:
    W których z tych silników występowały wałki balansowe.
    Czy wały korbowe tych silników różniły się?
    Czy jest możliwe aby producent do silnika bez wałków włożył wał korbowy od modelu z wałkami? Jeśli tak to co z wyważeniem wału jako całości w silniku.
    Czy da się po oznaczeniu wału stwierdzić od jakiego powinien pochodzić silnika i z drugiej strony czy po oznaczeniu silnika da się określić jaki wał korbowy powinien być w środku i czy powinien mieć wałki balansowe.

    oznaczenie wału: X24 71716 (posiada koło zębate)
    oznaczenie silnika: G9T S 7431 (nie ma wałków balansowych) B 896847


    I pytanie dodatkowe: Co może być przyczyną pęknięcia jednego z kół zębatych mechanizmu kaskadowego? DSC04131.JPG DSC04131.JPG
     
  2. rafakulus

    rafakulus Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-12 12
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    szczecin
    laguna i espace miały walki balansowe w misce i waly sa z trybem do ich napędzania.master walkow niema i wal bez trybu.bloki do laguny i espace sa takie same, master niema jednego odlewu bodajże do mocowania wydechu.generalnie jak niebylo walu do mastera lub był drogi to zakladalem wal od laguny czyli z trybem i chodzi do dziś.laguna i espace maja inna pompe oleju niż master.
     
  3. jackdob

    jackdob Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-09 17
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    dzięki za info
    czyli z tego co napisałeś by wynikało, że skoro silnik nie ma wałków balansowych, choć ma wał przystosowany do takich, to nie jest to silnik o mocy 11okW np do Espace IV i jest to taki poskładany silnik z dwóch innych.
     
  4. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 953
    Docenione treści:
    275
    Miasto:
    Olsztyn
    a wzucał ktoś silnik 2,5 z Mastera zamiast 2,2 w Espace ? Mamy w planach taki projekt. Osprzęt będzie z 2,2 i zrobiony mod .
     
  5. rafakulus

    rafakulus Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-12 12
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    szczecin
    no tak by wygladalo skoro ma naped walkow a walkow balansowych brak to znaczy ze "nasi tam byli".co do przekładki to zakladalem caly ukl.korbowo tłokowy z laguny 2.2dci do mastera 2.5 bo akurat niebylo innego wyjścia i wszystko jest ok.brakuje tylko jednego otworu na mocowanie wydechu o czym pisałem wcześniej.

    skoro wal ma naped, a walkow brak to znaczy ze 'nasi tam byli'.co do przekładki to zalozylem caly ukl.korbowo tłokowy z laguny2.2 do mastera 2.5 bo akurat taki miałem i wszystko ok.

    sorki dwa razy mi się napisalo:)
     
    Ostatnio edytowano: 15-09 17
  6. jackdob

    jackdob Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-09 17
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    ok, czyli wniosek że do silnika od mastera, zapakowano wał od np,. Laguny czy Espace
    ale to nie nie jest moim zdaniem silnik który będzie jeździł w Espace... i powinien mieć 150kM..
    a taki miał być...