1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Renia scenic 1.4 16v blokada wału

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika winetoo, 12-10 17.

  1. winetoo

    winetoo Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Radom
    Panocki nie mogę zlokalizować otworu do blokowania w wale, macam, macam, dłubie, kręcę tym chu__m (wałem) do okoła i nic nie wymacałem. Wie może ktoś czy tłok pierwszy i czwarty muszą być w górnym martwym cz może inaczej. Na schemacie nie jest to dokładnie objaśnione, żebym tę dziurę wymacał to by było piknie, a tak dupa zbita. Głowica była robiona bo rozrząd się rozpadł jakby ktoś chciał wiedzieć po co ja tam grzebie.
     
  2. toomii76

    toomii76 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    633
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    słodków
    Przy 1.4 nie blokuje czasem o wykorbienie i to w jedną stronę?
     
    winetoo lubi to.
  3. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 935
    Docenione treści:
    181
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    O ile dobrze pamiętam Renówkę to może tak być, wykręcało się zaślepkę z bloku, czasem czujnik wału i specjalnym bolcem z gwintem się wkręcało a ten opierał się o wał na wykorbieniu czwartego cylindra.
     
    winetoo lubi to.
  4. Giemza

    Giemza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    643
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Lublin
    Wykręcasz korek na torxa zewnętrznego w bloku przy skrzyni i tam wkładasz blokadę. Ja używałem bolca z gwintem który wkręciłem w miejsce tego korka. Tam nie wkłada się w wykorbienie, tylko wykorbienie ma dotykać blokady. Oczywiście nowa śruba na koło pasowe wału, ale to już raczej nie muszę o tym mówić :) Tłok w GMP jak coś.
     
    winetoo lubi to.
  5. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 530
    Docenione treści:
    483
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Mam te bloakdy i jw działa na oparcie przeciwwagi.Ta sama blokada pasuje do 1.5 dci.Mam nadzieję że masz blokadę walkow bo bez tego nie zabieraj się za robotę wcale.
     
    winetoo lubi to.
  6. winetoo

    winetoo Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Radom
    Tak, tak panowie wiem gdzie jest miejsce na kołek blokujący ale nie mogę wymacać otworu w wale korbowym bo wydaje mi się że tak powinno być a przynajmniej w 1.6 16v tak jest. A tu piszecie że ma się opierać tylko w jedną stronę? Chodzi mi tylko czy tłok ma być w GMP, jeśli tak to se poradzę, mam czujnik zegarowy to sprawdzę czy się opiera w GMP. Dzięki panowie za szybką odpowiedź bo dziś trza bryczkę oddać.
     
  7. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 108
    Docenione treści:
    835
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    upload_2017-10-12_8-34-34.png
     
    winetoo lubi to.
  8. winetoo

    winetoo Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Radom
    No wiadomo, obraziłem się na ciebie o to pytanie.

    Mechaniku mam taki sam obrazek, ja to wszystko wiem tylko tej cholernej dziurki nie mogłem zlokalizować, ale okazuje się że jej tam nie ma.1.6 ma otwór na pewno więc myślałem że w 1.4 jest tak samo. Tak czy siak dzięki.
     
  9. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 530
    Docenione treści:
    483
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    spoko

    jedno tylko mnie dziwi ze nie zrobili tego na wpust tylko na opracie a przecież tam jest wolne koło na dole i dość nie wygodnie jest przy dokręcaniu sruby bo może uciec wał ale starałem się zawsze temu zapobiec srubokretem za wieniec
     
  10. Jarzi

    Jarzi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Kaczory
    Francuzi maja dobry towar i przy projektowaniu nie żałują....
     
  11. Giemza

    Giemza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    643
    Docenione treści:
    84
    Miasto:
    Lublin
    Pierwszy tłok w górze, i wtedy ma wykorbienie dotykać trzpienia blokującego w bloku. W esitronicu jest opisane że ma dotykać wykorbienia a nie wchodzić w nie jak jest na rysunku podanym wyżej. Ja także dopycham wał dla pewności przez koło zamachowe czy jest napewno sparty, dokręcam na 40nm jak dobrze pamiętam i na 90stopni chyba bo tak tam było.
     
    winetoo lubi to.
  12. Jarzi

    Jarzi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Kaczory
    Na rysunku u góry jest poprawnie. Dotyka takiego wypustu w wykorbieniu i git. Ogólnie nie lubię tego rozwiązania, tak samo jak fordy tez maja takie silniki z tym rozwiązaniem.
     
  13. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 056
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Pogorzela
    Ustaw tłok w gmp i walki :) robiłem nie raz tak:)
    Troszkę więcej roboty ale pewne.
     
    winetoo lubi to.
  14. winetoo

    winetoo Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Radom
    Już dawno zrobiony, dzięki pany za podpowiedzi.
     
    ostryt4 lubi to.
  15. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 056
    Docenione treści:
    130
    Miasto:
    Pogorzela
    Ale dzisiaj czytam:) heh
     
  16. winetoo

    winetoo Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    918
    Docenione treści:
    115
    Miasto:
    Radom
    Pogoda daje się we znaki, ja wk____ony cały dzień chodzę, piździ,leje i tak w koło, ile można?
     
  17. toomii76

    toomii76 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    633
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    słodków
    tylu ludzi jedzie do Angli, to i Anglia postanowiła zajrzeć do nas
     
  18. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Tyle że stare mają otwór pod altkiem a nowsze jak 16 v, przód po przeciwnej do altka.
     
  19. Jarzi

    Jarzi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    739
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Kaczory
    Dokładnie, nawet gdzieś mam dorobione śruby na wymiar do fordow :D