1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Rozrząd a4 alt ustawienie i wariator faz

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika rutek79, 29-08 16.

  1. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    224
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    Panowie mam kłopot z a4 silnik 2.0 Pb ALT. Uszkodził się ślizg napinacza łańcucha między walkami i zmieniło pasek rozrządu. Na 3 cylindrach całkowity brak kompresji
    Chodzi mi o walki rozrzadu jak je zdemontować oraz jak je ustawić potem poprawnie no i wariatów zmiennych faz. W tej chwili walki stoją i nie rusze ich ani grama bo kawałki ślizgu wpakowały się w koła zębate wałków i nie jestem w stanie ich obrócić nawet o 1mm. Pasek rozrządu oczywiście jest zdjęty
     
  2. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 874
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Grabów
    Więc nie cuduj i rozbierz do weryfikacji tak jak jest, miast więcej bałaganu narobić. Czapa i tak do zwalenia, wiec tłok na pierwszym i tak obrócisz w GMP. Pytanie czy te wałki i wariatory jeszcze do użytku.
     
  3. rutek79

    rutek79 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-05 13
    Postów:
    224
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    podkarpacie
    no jest problem z napinaczem łańcucha między wałkami bo sie zablokował i nie mam go też jak zbić gdyż napinacz się rozpadł i od dołu tam gdzie normalnie jest ślizg to wpakował się w ogniwo i nie dość że są tam połamane ślizgi w kołach zębatych to jeszcze ten napinacz. Poluzowałem delikatnnie stopki od wałków bo myslałem że choć troszkę zwolni napinacz. Ale nic to nie dało i tak ciągnie wałki że strach a nie ma go jak tam czymkolwiek zdusić. Udało mi się wyłamać kawałek tego slizgu ale nic to nie dało. Tak samo sprawa się tyczy tego wariatora. Bo nie wiem czy jak zdemontuje go w takiej pozycji jak wałki zostały to czy potem nie będzie problemu z fazami- czy mu cos nie odbije.
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 874
    Docenione treści:
    269
    Miasto:
    Grabów
    Jeśli nie masz uszkodzeń mechanicznych , to nie powinien się Ci przestawić.
     
  5. sebus

    sebus Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-07 14
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    słupsk
    Witam serdecznie na forum.Nie chcę tematu odświeżać,ale mój silnik to 2.0t fsi bgb,mam wielki problem z ustawieniem wałków bo były ściągane aby wymienić krzywkę od pompy,był również ściągany wariator,więc po złożeniu obroty falują.wymieniałem wszystko rozrząd na łańcuchu i pasku.Po poskładaniu rozrząd paska ustawiłem czujnikiem zegarowym punkty na górze i na dole GMP ,ale jest jeszcze okienko w silniku od wału ,tam tez jest jakiś punkt ale nie wiem czy istotny bo mi on się nie zgadza jak ustawiałem pasek.Natomiast błędem było ,że nie zaznaczyłem wałków i wariatora,przy skręcaniu ustawiłem wałki na równo tzn.tak jak główna blokada wchodzi,ale z tego co zobaczyłem to ona i tak ma luzy(TAK JAKBY TOLERANCJA) jeśli ktoś zna temat proszę o napisanie jak to wszystko ustawić wałki i wariator,łańcuch i jakie punkty odniesienia.W tej chwili pod komp wyskakuje błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze,brak synchronizacji.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak prawidłowo ustawić wariator