1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

ruch sworznia w tłoku

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika slawek7, 30-12 16.

  1. slawek7

    slawek7 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    26-06 13
    Postów:
    246
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Szczecin
    Zapomniałem już dość dawno się Was podpytać o jedną rzecz. Mianowicie miałem w ręku 4 tłoki z korbowodami od Opla gdzie sworzeń w główce korbowodu jest mocowany kurczowo a ruch odbywa się w tłoku. Nie ma zabezpieczeń bo główka korbowodu go trzyma, ale nie o tym.

    Chodzi o to że z tego co wiem ruch sworznia prostopadle do jego osi czyli tak jak pracuje wykorbienie powinien być chyba swobodny od jednego skrajnego położenia do drugiego. czyli patrząc na sworzeń w kierunku osi ruch korbowodu od lewej do prawej aż do oparcia o płaszcz.

    W dwóch tłokach tak było, ale w pozostałych dwóch ruch bez oporów był tylko w małym zakresie. im mocniejsze wychylenie tym większy opór a do skrajnego położenia pod wpływem własnego ciężaru korbowodu nie chciało się poruszyć.
    Czy ktoś spotkał się z czymś takim? czy to może być wina nagaru? bo tak się zastanawiam, że jakby to było zużycie w tłoku czyli wyrobiony otwór to raczej by luźno pracowało a nie z oporem?
     
  2. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    988
    Docenione treści:
    129
    Miasto:
    Gdańsk
    należało by zadać sobie pytanie czy owe tłoki miały przebieg 0 km czy może po 200tyś km. Jak by nie patrzeć jak dla mnie jest to parametr dość nieistotny a to dlatego, że zależy od dokładności wykonania tłoków jak i samego sworznia, zakres wychylenia korby aż taki nie jest używany w pacy silnika stąd też mniejsze wyrobienie a skoro ciaśniej to i mniej chętnie do latania. Tematu zanieczyszczeń nagarowych nie poruszam, bo przecież mamy tak super oleje, że nic się nie odkłada;]

    Ja zadam jedno zasadnicze pytanie. Czy po przemyci benzyną oraz wydmuchaniu powietrzem resztek oleju z przestrzeni sworzeń tłok wyczuwalny jest luz?? Jeśli nie to tematu nie ma;]