1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Shell 10W40 Rimula R6 LME do silnika benzynowego.

Dyskusja w 'Płyny, oleje, kosmetyki samochodowe' rozpoczęta przez użytkownika wojciech0015, 4-02 16.

  1. wojciech0015

    wojciech0015 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-11 14
    Postów:
    86
    Docenione treści:
    1
    Witam serdecznie, czy taki olej można nalać do silnika benzynowego ? Audi a6 c5 2.4 V6, silnik bierze mi olej a koledzy chwalą sobie ten olej pytanie czy do benzyny można go wlać?

    Specyfikacje i aprobaty
    Klasa lepkości SAE: 5W-30
    ACEA: E6, E7; Cummins: CES 20077; MAN: M3477; Aprobata MB: 228.51.
     
  2. Actina89

    Actina89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 14
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    11
    ile dokladnie na 1000 km ? Napewno ten olej ? bo z tego co widze, to jest wyprodukowany dla ciezarowek, autobusow itp. Do Twojego musi spelniac norme VW 501.01 lub 502.00
     
    Ostatnio edytowano: 5-02 16
  3. wojciech0015

    wojciech0015 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-11 14
    Postów:
    86
    Docenione treści:
    1
    tak chodzi mi dokladnie o ten olej on właśnie spełnia normy dla cieżarówek na bardzo wysokie obciążenia i koledzy leją go do benzyny ale ja wole zapytać. Wychodzi mi jakieś 2,5l na 10000km, 250ml na 1000km.
     
  4. Actina89

    Actina89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 14
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    11
    Szczerze nie spotkalem sie jeszcze z takim przypadkiem, zeby ktos stosowal podobne oleje w "normalnych" samochodach. Zuzycie oleju nie zalezy tylko od jakosci oleju, chociaz rowniez ma wplyw. Ale i rowniez od samej konstrukcji lub stanu technicznego silnika, wedlug mnie silnik o pojemnosci 2.4 l oraz 30 zaworow nie bedzie miec podobnego zuzycia oleju jak jakis 8 zaworowy. Po prostu do komory spalania moze sie dostac wiecej paliwa, takze te zuzycie oleju 250 ml/1000 km uznaje za male, podajac Ci przyklad posiadam Mitsubishi Colt CZT 1.5 ( z turbosprezarka ) producent w mojej instrukcji obslugi napisal, ze mozna sie spodziewac zuzycia oleju nawet do 1 l na 1000 km. Szukaj oleju z jak najnizszym NOACK ( znajdziesz informacje w internecie ).
     
    Ostatnio edytowano: 5-02 16
    wojciech0015 lubi to.
  5. wojciech0015

    wojciech0015 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-11 14
    Postów:
    86
    Docenione treści:
    1
    dziękujęza podpowiedź
     
  6. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    181
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Ostrołeka
    To , że spora część producentów stosuje dupochron w postaci wpisu , że norma to nawet 1l na 1000km to nie znaczy , że taki stan jest prawidłowy.

    A co do tego , że duży silnik bierze więcej oleju niż mały to też nie jest do końca prawda.
    Przykład moje BMW 2,8 r6 24 zawory. Od wymiany do wymiany bieże max 1l.
    A lubię docisnąć i mam LPG.
     
  7. Actina89

    Actina89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-03 14
    Postów:
    164
    Docenione treści:
    11
    Dlatego jest napisane "moze" ,moj napewno tyle nie pali. Ale jak pisalem zalezy od samej konstrukcji oraz stanu silnika. Takze niekoniecznie musi byc to pojemnosciowo duzy silnik o duzej ilosci zaworow.
     
  8. Kredi82

    Kredi82 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-01 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Biała Podlaska
    Ja proponowałbym jakiś mocny 5w/40 na bazie Pao np. i powinien dać radę .
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. shell rimula 10w40 do benzyny

    ,
  2. olej rimula 10w40 r6 opinie

    ,
  3. shell rimula 10w40 też do benzynowego