1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Solaris - Iveco Tector- praca silnika

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika arni_poznań, 21-06 16.

  1. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Czesc :) powiedzcie mi czy praca silnika na filmiku jest prawidłowa? Chodzi mi o ten metaliczny dźwięk przy załączonej sprężarce:
     
  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 899
    Docenione treści:
    175
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Dwa alternatory ?
     
  3. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Nom :) citaro mamy z trzema
     
  4. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 899
    Docenione treści:
    175
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Nieźle, normalnie elektrownie ;)
     
    arni_poznań lubi to.
  5. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Arni, nie do końca wiem o jaki dźwięk Ci chodzi, jak sobie puszczę ten filmik to słyszę dwie rzeczy;
    po pierwsze to że jak sprężarka "bije" to silnik pracuje "ciężej", tak jakby mu ktoś górski zamknął, a drugie to klekot sprężarki. Klekotem bym się bardzo nie przejmował, nie miałem co prawda przyjemności z Iveco, ale wszystkie Man-owskie sprężarki - z tych starszych roczników - taki miały - dopóki się nie "spuścił" to sprężarka klekotała.
    To co mnie zastanawia to fakt że jak się załączy sprężarka to silnik zaczyna mieć taki "twardszy" odgłos.
     
    arni_poznań lubi to.
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Właśnie chodzi o tą twardą pracę
     
  7. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 003
    Docenione treści:
    1 825
    Miasto:
    Sląsk
    Pewnie zwiększa dawkę jak sprężarka nabija ale nie wiem jak w tym jest to mechaniczny wtrysk czy elektronika ? jakby miał wcześniejszy zapłon albo coś z wtryskami a jak po dodaniu gazu tez klepie tak silnik ?
     
    arni_poznań lubi to.
  8. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Nie znam silnika, ale biorąc pod uwagę kasetę po prawej stronie silnika, podejrzewam że to już coś sterowane elektronicznie. Biorąc pod uwagę że fiat jakoś nie szedł w pompowtryski to myślę że to CR.


    Arni napisz jaki to silnik? tector 4 czy tector 6? Podejrzewam że jak w autobusie to raczej szóstka. Po mojemu to silnik pracuje tak jakby był pod konkretniejszym obciążeniem (przynajmniej tak na "słuch"). Sprężarka nie daje takiego obciążenia na silnik. Zwłaszcza jeśli to sześć garnków.

    A poza tym taki szczegół:
    2:09 zaczyna się "twarda praca silnika" a 2:14 następuje "spuszczenie" zaworu sprężarki, na pewno w 5 sekund nie nastąpiło nabicie układu co oznacza że sprężarka już biła, a jeszcze nie było twardej pracy.
    i
    3:27 następuje spust zaworu, a przed spustem nie było twardej pracy co oznacza że niekoniecznie sprężarka jest odpowiedzialna za tą twardą pracę.
     
    arni_poznań lubi to.
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Tector 6 CR, niedawno auto bylo na serwisie, robili ponoć wtrysku i pompę bo przedtem silnik długo kręcił przed odpaleniem
     
  10. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Pasowałoby go podejrzeć w parametrach, co się zmienia i jak w momencie gdy tak twardo idzie. I niekoniecznie wiązałbym to ze sprężarką. Fakt że po spuszczeniu przestaje terkotać nie świadczy o tym że to kwestia sprężarki, bo jak słychać na filmie potrafi normalnie pracować, pomimo tego że sprężarka tłoczy. Trochę zakręciłem to zdanie, ale mam nadzieję że jest zrozumiałe ;).
     
    arni_poznań lubi to.
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Rozumiem tylko narazie czekam na AC bo sprzedałem swój
     
  12. andand

    andand Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    14-03 15
    Postów:
    13
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Krosno
    sprawdź ten napinacz bo coś strasznie podskakuje może ma luzy boczne.
     
  13. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Miesiąc mija - ja niczyja......
    Jak tam arni???? Zdiagnozowałeś sprzęta????
     
  14. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    W tym czasie kumpel wymienial simeringi na wałku pompy bo ciekł olejowy, komputer na szybko podłączałem ale nic nie sprawdzałem bo czasu brak a tak ogólnie to teraz ten silnik tak przeważnie pracuje czyli przez 90% czasu, przy czasie podlacze ten mój fejsik tylko powiedz mi na jakie parametry zwrócić uwagę?

     
  15. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Ja zwróciłbym uwagę na wyprzedzenie kąta wtrysku, czy na stałych obrotach gdzieś nie "pływa". Ten "twardy klekot" bardzo mi się kojarzy ze starymi dieslami, jak się ustawiło na pompie zbyt wczesny wtrysk.
     
    arni_poznań lubi to.
  16. Basto666

    Basto666 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 16
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Ustroń
    Adres strony:
    Kiedy ostatni raz były zawory regulowane? CR w ivecu jest bardzo czuły jak jest coś z układem paliwowy to zaraz robi się świątecznie na desce, a jak to jest pierwszy Tector to na nieoryginalnych filtrach paliwa ci EDC zaświeci, iveco to stary silnik z dołożoną elektronikom i z reguły jak chodzi to dobrze, jak świruje ale jedzie to pół biedy, ale jak zacznie świrować to z reguły ciężko dojść co mu jest, a jak zdechnie to w końcu można znaleźć co go bolało. Jak nie ma błędów, nie ruszaliście rozrządu, to spróbujcie wyregulować zawory :D
     
    arni_poznań lubi to.
  17. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Twardo moze pracowac przez przypieczone koncowki wtryskiwaczy, ten metaliczny klekot kiedy sprezarka bije to ewidentnie mechaniczna sprawa, jak dla mnie to wlasnie sprezarka. Szarpnij z tego wozidla jeden wtrysk i na stol, zobacz czy przy 250-300bar jest wtrysk wstepny. Pewnie go nie ma stad pracuje troche twardo.
     
    arni_poznań lubi to.
  18. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 422
    Docenione treści:
    1 505
    Miasto:
    PZ
    Sprężarka, pompa i wtryski niby były w naprawie, ogólnie to auto stało około miesiąca w serwisie na ciężkie odpalenie a sprężarkę w międzyczasie wyjęliśmy do innego autobusu :)
     
  19. krążek

    krążek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-07 16
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    pilawa
    arni to jest staly metaliczny dzwięk wystarczy jedna konćówka wtrysku podwiesza się i masz taki stuk puzniej
    jak rozgrzany silnik ciszej stuka a najbardziej na zimnym stuk glosniejszy
     
    arni_poznań lubi to.
  20. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Arni wtryski w naprawie a regeneracji to, co ja bede mowil sam wiesz. A koncowki moga stanac po jednym baku ujowego paliwa. To samo tyczy sie sprezarki.
     
    arni_poznań lubi to.