1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sprawdzanie podgrzewania zasysanego powietrza UkładMono-Motronic GOLF 1.6 III AEA 1995r

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Markuz, 9-02 17.

  1. Markuz

    Markuz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-06 16
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Witam Was,

    chciałem Was zapytać o podgrzewanie zasysanego powietrza, które jest regulowane zależnie od temperatury przez przesłonę w króćcu dolotowym powietrza.


    Czy przy zimowej pogodzie klapka powinna pracować według książki co opisałem poniżej, a jak jest u Was ?


    Przewody podciśnieniowe sprawdziłem.
    Przesłona porusza się przy założeniu przewodu na króciec podciśnienia poprzez wyssanie powietrza.


    Sam naprawiam książka podaję:

    Przy temperaturze:
    powyżej +22°C przesłona powinna zamykać
    wlot ciepłego powietrza (1, rys. N24-0154),
    od —20 do +22°C przesłona powinna być
    otwarta mniej więcej w 2/3 .


    W moim przypadku nie zamyka wlotu ciepłego powietrza(powietrze jest ogrzewane poprzez opływanie przez kolektor wydechowy przypomnę ).


    Element który steruję podciśnieniem wyciągnąłem z obudowy mono-wtrysku w środku jest bimetal, który steruję kulką która zamyka albo otwiera podciśnienie. Po rozkręceniu dyszy umyłem wszystko wraz z kulką i skręciłem.

    Po odpaleniu auta podciśnienie całkowicie otwiera klapkę zamykajac dopływ zimnego powietrza. Jest tylko dopływ ciepłego powietrza i tak już zostaję do osiągnięcia temperatury 90 silnika czy jak zjadę z trasy.

    Temat poruszyłem bo odczuwam zmniejszoną moc silnika, nie możność osiągnięcia prędkości maksymalnej. (mało żywy).

    Wszystkie elementy elektryczne pomierzone wartości prawidłowe.
     

    Załączone pliki:

  2. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    mazury
    Witam.To urządzenie pracuje ciągle,tzn-ma za zadanie nie dopuścić do zamarzania gażnika,mono wtrysku .Gdyby nie ssał co jakiś czas ciepłego powietrza ,za chwilę przy obecnej pogodzie we wlocie byłaby bryła lodu.Czyli należy to wymienić.

    Mówimy o tym urządzeniu z bimetalem,mam nadzieję że przesłona pracuje .
     
    Ostatnio edytowano: 9-02 17
    Markuz lubi to.
  3. Markuz

    Markuz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-06 16
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin
    Zgadzam się z Tobą. Przesłona pracuję gdy wymusza podciśnienie sam poprzez wężyk a gdy jest wpięte pod mono wtrysk tego nie widzę.

    Po powrocie z trasy.

    Nie zauważyłem pracy przesłony gdy wszystko jest wpięte jak auto stoi na biegu jałowym temperatura silnika 90 stopni (wcześniej zrobiona trasa 20km).

    A cały czas ciągnie tylko ciepłe powietrze.

    Ten bimetal ma puszczać gdzie jest ta kuleczka i dysza ? Jak to sprawdzić najlepiej ?
     
  4. sycylyjczyk

    sycylyjczyk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-07 12
    Postów:
    85
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    mazury
    Podciśnienie idzie z dołu wtrysku,do góry czyli zaworu i ten gdy jest za gorąco, puszcza podciśnienie do przesłony która zamyka dopływ ciepła i otwiera zimne.Takie zadanie ma ten bimetal.
     
  5. Markuz

    Markuz Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    9-06 16
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Lublin

    Dzięki temat rozwiązany, termoregulator został naprawiony oraz wyregulowany, klapa pracuję tak jak opisywałeś.

    Znalazłem ciekawy opis, którym się podzielę.
     

    Załączone pliki: