1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Sprawdzenie steownia z ecu

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika quer33, 17-10 17.

  1. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    Witam,jak sprawdzic sterowanie z ecu do map sensora ? moglby ktos jakies instrukcje podrzucic ?
     
  2. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 009
    Docenione treści:
    287
    Miasto:
    Olsztyn
    Jeden kabel zasilanie 5v, drugi masa, trzeci sygnał wyjściowy zależny od ciśnienia w kolektorze 0-5v (teoretycznie). Czasem dodatkowo występuje z nim czujnik temp. powietrza.
     
  3. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    mam 12v na zasilaniu...7v na wyjsciowym,nie bardzo wiem co teraz 12v to za duzo ? auto to peugeot 107 2009r 1.0
     
  4. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Może to nie map sensor hehe.
     
  5. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    bledy p0122,p2112,P0222,byl jeszcze blad map sensora (p0108) ale po skasowniau juz sie nie pojawia...
     
    Ostatnio edytowano: 17-10 17
  6. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Tu coś przepustnicą śmierdzi...
     
  7. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    ogolnie auto przyjechalo na lawecie z motorem w bagazniku(zerwanych lancuch)zamowiony drugi motor tylko z inna przepustnica na linke,zamieniony razem z kolektorem na elektroniczna...auto probouje ale nie odpala,poazamieniane wszystkie czujniki,cewki,posprawczane wsszystkie napiecia...najdziwniejsze jest to,ze po odpieciu pierwszej cewki auto chodzi jakby na jedynm cylindrze i zaraz gasnie.
     
  8. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Yhm a koła zamachowe zostało stare? Bo słupek słupkiem a koło może mieć inny rozkład dla czujnika.
     
  9. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 009
    Docenione treści:
    287
    Miasto:
    Olsztyn
    Koło albo wałek :p
     
  10. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Już widywałem jak wiara kombinowała z silnikami a potem zdziwienie kiedy ster głupiał z niezrozumiałymi sygnałami z czujników.
     
  11. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    kolo pasowe nie bylo zamieniane...kolo pasowe ma az takie znaczenie ?
     
  12. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Jeżeli czujnik położenia wału czyta z koła zamachowego to ma mega ważne znaczenie żeby sprawdzić występy sygnałowe na kole. Znając peugeota to raczej czyta z koła. Więc lepiej to sprawdzić.
     
  13. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    to motor toyoty,sprawdzone kolo jest troche inne,klin w innym miejscu ale nadal to samo.

    sprawdzone zostaly jeszcze raz cewki i jaki prad do nich leci,napierwszej cewce jest tylko 5v na 2 pozostalych 12v...na wszystkich powinno byc 9v jesli dobrze mysle
     
  14. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 009
    Docenione treści:
    287
    Miasto:
    Olsztyn
    Jaka cewka, z modułem czy bez? ile ma pinów... sygnał do cewki badamy oscyloskopem. Poszukaj jakiegoś majstra, bo chyba sam nie dźwigniesz...
     
  15. quer33

    quer33 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-08 17
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Neuss
    cewka 4 pin,mierzylem miernikiem,bo tak takie infomacje znalazlem a oscyloskopu nie mam...

    znalazlem cos takiego wiec musi byc na kazdym 11v...na pierwszej mam dokladnie 4.88v
     

    Załączone pliki: