1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

sprawność pompy wody, jak sprawdzić?

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika tomi4m10, 26-08 16.

  1. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Trojmiasto
    Witam, pytanie jak w temacie, pacjent to bora 2.3, auto choć ma 90 stopni i włączają się wentylatory i węże od nagrzewnicy i do są gorące, to wpięty w dopływ i odpływ od nagrzewnicy reduktor nie nagrzewa się prawie wcale, sprawdzone już wszystko co się dało, oczywiście reduktor podmieniony, jeden wąż do reduktora ciepły drugi letni, układ podłączony na krótko z pominięciem nagrzewnicy i to samo. Moja diagnoza to za słaba wydajność układu chłodzenia, konkretnie wygląda na to, że woda nie jest w stanie dotrzeć z odpowiednim ciśnieniem do układu nagrzewnica -reduktor(mimo, że węże do nagrzewnicy gorące to jestem w stanie ścisnąć wąż). Czy ciśnienie na korku zbiorniczka świadczy o usterce pompy wody?


    Ważna informacja jest taka, że reduktor nie tyle traci temperaturę na jeździe na lpg, ale wcale nie jest w stanie się nawet zagrzać do temperatury załączenia, więc odpada kwestia ciśnienia lpg itp.
     
    Ostatnio edytowano: 26-08 16
  2. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 901
    Docenione treści:
    270
    Miasto:
    Grabów
    To z pewnością nie jest po tym opisie wina pompy płynu, tylko wadliwego montażu owego redaktora . Za wysoko lub krzywo i robi się podbicie, i tak jak w centralnym ogrzewaniu zapowietrzanie. Inna możliwość to źle zrobione rozgałęzione do redaktora, lub odprowadzenie. Ciśnienie to ca 1bar jest w takich układach. Opisz lub zrób fotki jak masz to pomontowane.
     
  3. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Trojmiasto
    auto z tak ułożonym i podłączonym reduktorem śmigało 2lata, jedyne co było ruszane w aucie to wymieniony termostat, wentylator i króciec od termostatu, ale to nie ja robiłem, po tym jeszcze przejeździło całą zimę, wiem, bo podłączałem się z kompem, chwila moment i było na reduktorze 40 stopni, aż zaczęło pewnego dnia wywalać na pb, reduktor kme tur ułożony wzdłuż kierunku jazdy, kolanka od wody w stronę kabiny, wylot gazu w stronę jazdy. Możliwe, że jest powietrze, ale jak to odpowietrzyć to pojęcia nie mam. jak coś to jest tylko w reduktorze, bo nagrzewnica gorąca.
     
  4. Bodziok2

    Bodziok2 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-03 14
    Postów:
    28
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Zabrzeg
    Popuścić opaskę lekko odchylić węża, aż popłynie płyn, skręcić i cieszyć się ze sprawnego układu.
     
  5. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 901
    Docenione treści:
    270
    Miasto:
    Grabów
    To jest to co pisze Bodziok 2. Można jeszcze dołożyć pompkę elektryczną z aut ze szrotu. Stara beemka, czy mietek i wiesz w jakich szczególach diabeł tkwi. Dołożysz i wiesz czy to parownik winny.
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 562
    Docenione treści:
    365
    Miasto:
    Pałac Kultury
    tylko ma chodzić z prądem a nie pod prąd
     
  7. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 901
    Docenione treści:
    270
    Miasto:
    Grabów
    No to już jest oczywiste chyba dla niego.
     
  8. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    Spróbuj zcisnać jeden z przewodów do chłodicy i tym samym zamkniesz duży obieg wymuszajac wieksze ciśnienie na małym jeżeli wtedy nie nagrzeje reduktora to pompa moźe miec obrobianą ośkę
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 269
    Docenione treści:
    1 465
    Miasto:
    PZ
    Może pęknięte śmigiełko
     
  10. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 290
    Docenione treści:
    1 784
    Miasto:
    Sląsk
    ja zawsze łączę szeregowo najpierw reduktor a potem wymiennik , ostatnio dałem pompę z webasta i parownik ciepły i w aucie ciepło
     
  11. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 269
    Docenione treści:
    1 465
    Miasto:
    PZ
    Też kiedyś myślałem o tym żeby połączyć szeregowo ale po co ? Parownik stawia mniejsze opory płynowi niż nagrzewnica

    Węże chłodnicy są twarde na rozgrzanym silniku ?
     
  12. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 290
    Docenione treści:
    1 784
    Miasto:
    Sląsk
    np. po to zeby szybciej sie nagrzał i przeskoczyl na LPG
     
  13. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Trojmiasto
    dzięki za konkretną odpowiedź koledze sevoo, Na Arniego i Marka zawsze można liczyć, sprawdzę wszystko jak tylko będę to auto znów miał.
     
  14. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Trojmiasto
    odpowietrzenie nie pomogło, a górny wąż od chłodnicy miękki, czy tak ma być?
     
  15. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 290
    Docenione treści:
    1 784
    Miasto:
    Sląsk
    tak , ale pewnie masz mniejsze opory przez nagrzewnice niz reduktor , może jest zatkany ?
     
  16. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 905
    Docenione treści:
    1 171
    Miasto:
    Wysoka
    Za bardzo miękki być nie powinien, zwłaszcza po rozgrzaniu bo pewne ciśnienie powinno jednak się wytworzyć w układzie.
    Jak nie ma usterek to przy połączeniu w szereg ma być odpowiednio ciepły i reduktor i nagrzewnica i żadnych pompek nie potrzeba...
     
  17. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    295
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Trojmiasto
    jest trójnik do wlotu i trójnik do wylotu z nagrzewnicy, więc nazwałbym to połączeniem równoległym, w szereg to by było jakby do nagrzewnicy musiało iść przez reduktor, ale jeszcze się nie spotkałem z takim połączeniem, powtórzę jeszcze: podmieniony reduktor na nowy- to samo, auto śmigało, aż pewnego dnia zaczęło wywalać na benzynę bo zimny red, węże do nagrzewnicy gorące ale miękkie, do reduktora co najwyżej letnie, też miękkie.
     
  18. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 905
    Docenione treści:
    1 171
    Miasto:
    Wysoka
    Dlatego warto połączyć w szereg...
     
  19. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 269
    Docenione treści:
    1 465
    Miasto:
    PZ
    A ja wam powiem nie łudźcie się :D albo śmigiełko pękło w pompie albo UPG
     
  20. JerryG1

    JerryG1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 102
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Londyn
    Tu z Toba sie zgodze, bo jednak pompa jak sprawna to natloczy odpowiedznie cisnienie nawet w baypasie po otwarciu termostatu.