1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

SRS honda civic 97r.

Dyskusja w 'Wnętrze samochodu' rozpoczęta przez użytkownika jaskomuzykant, 5-09 16.

  1. jaskomuzykant

    jaskomuzykant Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-08 16
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Szczecin
    Wtam mam problem,po odlaczeniu akumulatora w hondzie civic bezyna 97r. przez wlasciciela tak mowi i ponownym podlaczeniu swieci sie kontrolka srs zrobilem kilkakrotnie reset w koncowej fazie kontrolka mignie dwa razy ale juz po paru sekundach swieci nadal przeprowadzilem diagnostyke i kontrolka miga 1 raz dlugi i 4 krotkie ma ktos rozpiske bo servis mi nie pomogl pozdrawiam milego dnia
     
  2. dusza

    dusza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 15
    Postów:
    456
    Docenione treści:
    32
    jak chciałeś to masz:cool:

    Procedura kasowanie kontrolek poduszek ( SRS ) Honda

    1. przekręcasz kluczyk w pozycji przed zapłonem - kontrolki się nie świecą
    2. Znajdź przewód 2 pinowy (2 kabelki) kabelki bedą zakończone zółtą kostką wpiętą w miejsce obok bezpieczników w tzw puste pole czyli wypinasz z podstawki(tam gdzie sa bezpieczniki) i juz masz na wierzchu złącze SCS
    3. będziesz potrzebował jakis przełącznik dwustopniowy typu on /off do przełącznika podłączasz dwa przewody najlepiej zalutuj potem te dwa przewody najlepiej pobielone cyna wpinasz w kostke jeden przewód do jednego i drugi do drugiego ( w ten sposób wykonałes prowizoryczne urządzenie serwisowe SCS) A najbezpieczniej bedziesz jak pójdziesz do pana elektryka i poprosisz go zeby ci zrobił takie coś jak wytłumaczyłem niżej tak zeby była pewnośc ze (on to zwierasz a off rozwierasz styki)

    To ta łatwiejsza część

    dalej..

    4. Przy zwartych końcówkach (czyli przełącznik ustawiony w pozycji on) przewodu załączaczasz kluczyk do momentu aż pokażą się świecące kontrolki na zegarach

    5. Kontrolka SRS zaświeci się i po kilku sekundach powinna zgasnąć ... wtedy ustawiasz swój prowizoryczny SCS w pozycje off i czekasz 4 sekundy...

    6. teraz bardzo ważna rzecz po zgaśnięciu SRS masz mniej niż cztery sekundy na ponowne zwarcie włączniczka (pozycja on) - więc zwierasz ustawiasz w pozycje On!

    7. Teraz SRS znowu się zapali teraz czekasz 3,5-4 sekund (nie przekraczać tych 4 sek) i rozłączasz włącznik (pozycja Off). SRS zgasnie

    8.Twój prowizoryczny SCS jest rozłączony czyli pozycja off, teraz kontrolka srs powinna błysnąć 2 razy . oznacza to ze system jest gotowy do pracy.
    Pamięc DTC została wykasowana a tym samym problem znika.

    BARDZO WAŻNA RZECZ!!!!!!
    Musisz pamietać aby przestrzegać norm odnośnie odstępu w czasie przerwań obwodu nie może być 4 sekundy i 1 dziesiąta musi być 4 sekundy najlepiej stoper w ręke.

    Jesli kontrolki nie błysną dwa razy musisz powtórzyć procedure uwzględniająć ze popełniłes gdzies błąd czyt. za krótko albo za długo zwlekałeś z zwarciem/rozwarciem twojego prowizorycznego urządzenia serwisowego SCS. W przypadku Gdy kontrolki migną 2 razy a problem znów sie pojawi problem może tkwić w mechanicznym uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych SRS

    ten sam przewód jest złączem diagnostycznym układu SRS, poprzez to złącze możemy przeczytac kod usterki za pomocą diagnostyki. ( w autach młodszych bądź z kontrolką check engine złącze do diagnostyki poduszek znajduje sie obok złącza do diagnostyki silnika czyli pod schowkiem a nad nogami pasażera bardzo łatwo go zlokalizować. w obydwu przypadkach procedura jest taka sama:

    Wyjaśniam na czym polega procedura:

    1.Nie mając testera który kosztuje zapewne sporo kasy zwieramy kabelek naszym prowizorycznym urządzeniem serwisowym SCS, i czekamy 10 sekund przy wyłączonym zapłonie.

    2.Następnie właczamy zapłon, przez 6 sekund lampka powinna się świeci.
    3.Teraz po 6 sekundach lampka powinna w jakieś sekwencji gasnąć i zapalać
    4.Wyłaczyc zapłon i poczekac 10 sekund. Następnie odłączamy nasz "SCS"

    PS ta migająca kontrolka pokaże nam kod błędu danej usterki

    tutaj wklejam liste usterek jakie wystepują przy systemie SRS

    11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
    12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
    13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
    14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
    21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
    22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
    23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
    24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
    31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
    32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
    33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
    34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
    41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
    42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
    43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
    44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
    51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
    61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
    71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
    81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
    91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
    92 Usterka zasilania sterownika SRS
    101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
    102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
    103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
    104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
    105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
    106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
    107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
    111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
    113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
    114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
    121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
    123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
    124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
    125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
    131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
    133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
    141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
    143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie
     
  3. jaskomuzykant

    jaskomuzykant Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-08 16
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Szczecin
    Dzięki wielkie czyli jedno długie mrugnięcie to cyfra 1 i cztery krótkie to cyfra 4 pozdrawiam