1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Stuki w silniku Astra H 1.7 cdti 2005r

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Kwako86, 27-10 15.

  1. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Witam wszystkich fachowców. Mam problem z Astrą H 1.7 cdti, problemem jest stukanie w silniku tak jakby na pierwszym cylindrze, po odpięciu pierwszego wtrysku hałas zmniejsza się ale i tak jest słyszany. Wtrysk wykluczony (był zamieniony), panewka ok, koło pasowe pompy olejowej ok (odkręcały się).
    Nasuwa mi się myśl ze możne to być sworzeń tłokowy, ale możne ktoś z was miał już taki przypadek i podpowie co to JEST zanim zedrę z niego czapkę :)

    Na YouTubie jest filmik z takim samym dźwiękiem, podsyłam link
     
  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 935
    Docenione treści:
    181
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Przyjrzał bym się popychaczom zaworów plus krzywkom wałka, (ów) rozrządu , na pewno są hydrauliczne i jeden z nich powiedział "do widzenia ".
     
    Kwako86 lubi to.
  3. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Dobra sugestia. Bo po odpaleniu jest glosno przez kilka sekund, a po chwili tak jakby troche ciszej bo poszlo cisnienie z pompy oleju, a po dluzszym czasie kiedy olej robi sie rzadszy znow jest coraz glosniej.
     
  4. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    W tym Modelu nie ma popychaczów hydraulicznych. Moze jeszcze jakies sugestie?
     
  5. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 530
    Docenione treści:
    483
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Tak niema hydraulików.Jak masz panewki dobre to nie czekaj,atakuj czapke.
     
  6. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Obstawiasz swozen?
     
  7. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Sworzeń wyczujesz po odprężeniu cylindrów , pasowny klucz do wału tłok w GMP i szybkie , krótkie ruchy góra dół , i słuchasz . Powtórka w DMP i masz .
     
  8. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 530
    Docenione treści:
    483
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Pekaja tez w nich tloki w okolicach sworznia,sprawdz jak wyzej kolega napisal.
     
  9. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Ok, dzieki za info, po weekendzie zabieram sie do roboty :)
     
  10. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Jak dobrze czytam to panewka sprawdzona na 1szym cylindrze, ciezko na sluch zbadac ktora panewka siadła wiec trzeba sprawdzic wszytskie. Te silniki lubia sie zacierac, lacznie z wypadaniem korby przez blok.
     
  11. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Panewki sprawdzine wszystkie, halas jest na pierwszym, po odpieciu wtrysku halas jest mniejszy, na innych po odpieciu bez zmian, wiec cos na pierwszym cylindrze
     
  12. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Wiec tlok/zawór lub sam wtrysk. Sposob na sprawdzenie tłoka masz wyzej, najpierw jednak rzucil bym wtryski na stol, zacinajace sie potrafia dawac czadu lepiej niz panewka czy zawor.
     
  13. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Kolego czytales dokladnie opis tematu?
     
  14. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 773
    Docenione treści:
    292
    Czytalem, panewka sprawdzona, nie wiem czy sprawdziles wszytskie. Co do wtrysku mialem kilka przypadkow ze wtryski tłukły jak panewka. Mozesz sprawdzic wysokosc tłoka od osadzenia wtrysku w GMP, jak pisall juz wyzej ktos, moze to pomoze zweryfikowac pekniecie tloka lub usterke sworznia.
     
  15. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Ok, dzieki za pomocne sugestie, na tyg zabieram sie do pracy :)
     
  16. piter1602

    piter1602 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-01 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    kłobuck
    mam ten sam problem w merivie stuka w silniku na ciepłym, rozebrałem silnik i na pewno nie sa to popychacze sworznie ani panewki itp. Jeśli ktoś już doszedł z was do tego to bardzo proszę o podpowiedż. Wydaje mi się że to coś z układem wtryskiwaczy ale sam już nie wiem co robić dalej.
     
  17. Kwako86

    Kwako86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    17-05 15
    Postów:
    37
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Lublin/Derby
    Adres strony:
    Witam. U mnie okazalo sie ze tłok na pierwszym cylindrze dostal luzu :D i tukał.
     
  18. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    546
    Docenione treści:
    29
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Kiedy był regulowany luz zaworowy? Należy go wykonywać co 150tyś km.
     
  19. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    982
    Docenione treści:
    127
    Miasto:
    Gdańsk
    luz na tłokach lub uszkodzony nagnieciony tłok. Nagnieciony od ciała obcego. Miałem jeden taki przypadek. Wymiana tłoka i cisza.
     
  20. piter1602

    piter1602 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-01 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    kłobuck
    Zawory też sprawdzałem są w granicach 0.35-0.45 według książki. Tłoki nie miały luzy ani sworznie. Po odpięciu pierwszego wtrysku jest cisza a na pozostałych nie ma reakcji tylko dalej słychać stukanie. Na zimnym silniku na wolnych obrotach chodzi cicho tylko jak się zagrzeje wtedy słychać a szczególnie po dodaniu gazu tak 1500 -3000 obr. W czasie jazdy gdy się rozpędzi i zdejmie nogę z gazu cisza, dodasz gazu stukanie......a powyżej 3000obr na biegu przestaje znów być słychać.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. combo 1;7 cdti luzy zaworowe

    ,
  2. stukanie w silnika astra h

    ,
  3. auto opel astra 3 diesel 1.7 stuki w silniku

    ,
  4. astra h 1.7 cdti stukanie w silniku,
  5. Coś puka w silniku po odpaleniu potem cichnie jaka przyczyna opel astra h 1.7 110km ,
  6. opel 1.7 cdti stuki w silniku,
  7. opel l z17dtl klepie zawor,
  8. opel astra h diesel cos strzela przy odpalaniu na ciepłym silniku