1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Suzuki Swift mk6 4x4- twarde wspomaganie

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika jaro812, 3-01 17.

  1. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    Hej!
    Kupiłem Swifciaka 4x4 z 06roku. Oczywiście 1.3 benzynka bo z tego co mi wiadomo to tylko takie coś tam wkładali ale da się żyć... Oprócz kilku drobnostek do poprawy najbardziej uciążliwy jest układ wspomagania kierownicy... Ciężko się skręca ale można przywyknąć lecz najbardziej dokucza problem z powracaniem kierownicy na zakrętach a bardziej jego brak, poprostu na łuku moge puścić skręconą i on tak sobie pojedzie. Sprawdzałem końcówki drąża, są ok, poduszki i łożyska amortyzaorów niby chodzą luźno ale mam juz nowe więc wymienie. Po odpięciu wtyczek ze silniczka wspomagania czuć że wtedy wogóle nie działa więc prąd dochodzi. Ponoć ma ono adaptacje do prędkosci. Jakies sugestie? Czujniki? Przekaźniki? Czy poprostu szczotki na silniczku wspomagania się kończą? Mam go podłączyć pod kompa ale kumpel ma tylko taki pierdółek na blutha do komórki więc nie wiem czy to pomoże...
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    1 136
    Miasto:
    Wysoka
    A zbieżność sprawdzona?
     
  3. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    tak, zresztą świezo po przeglądzie którego właśnie z powodu wspomaganie nie przeszedł...
     
  4. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    UP!!
    Bylem na kompie i mam 3 błędy wspomagania w pamięci, c1113, C1118 i C1122 z tego pierwszy że niepokrywający sie sygnał obrotów, drugi że napięcie zbyt wysokie a trzeci to obroty silnika ale ponoć normalne ze pokazuje przy tym... Jak to ugryżć? Gdzie szukać tego czujnika obrotów? na samej listwie? Możliwa wymiana??
     
  5. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 486
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    mówisz o czujniku kąta skrętu i powinien znajdować się na kolumnie kierowniczej pod osłonami pod kierownicą.
    Może sprawdzić real w kompie czy widzi obroty kiery? Może wykasować błędy i na nowo zaadoptować czujnik kąta?
    Jak to nie pomoże to może dopiero pomyśl o wymianie?
     
  6. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 709
    Docenione treści:
    1 740
    Miasto:
    Sląsk
    Kto to produkuje ? nie przypadkiem Delphi ?
     
  7. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 486
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    możliwe że tak, a wcale to chyba takie tanie nie Wymieniałem w GrandVitara, nowy 4800.
     
  8. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    No chyba o ten chodzi, mechanik nie wiedzial gdzie dokladnie w nim siedzi ale jesli mówisz, że przy kierownicy to jutro rozbiore i lookne. Czy można było w realu sprawdzić obroty nie wiem i on chyba też nie wiedział... Zależy pewnie od progrmu, pierwszy na który pojechałem wogóle nic nie widzial, ten wykazał trzy błędy. serio to aż 4800 kosztuje??
     
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 486
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    tyle kosztowało do Grand Vitary- ori
     
  10. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    dales nie ogarnięte... Pod kompem pokazuje napięcie rosnące a zależnosci od prędkości kręcenia w prawą strone natomiast wracając w lewo jest O, dodatkowo po wyłączeniu zapłonu na jakieś 2-3 sekundy kierownica staje się miękka jakby wspomaganie wróciło.

    P.S.
    Błąd c1122 pozostał i nie da sie skasować a pod kierownicą nie widać żadnego czujnika od delphi...
     
  11. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 335
    Docenione treści:
    536
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Popatrz sobie zdaje się,że jest podobnie
     

    Załączone pliki:

  12. jaro812

    jaro812 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    16-08 11
    Postów:
    11
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Portsmouth
    dzięki za schemat, niestety ja nie ogarniam... mechanicznie moge zrobić ale elektryka u mnie odpada... podejżewam że u mnie czujnik jest wbudowany w samym silniczku bo tam mam 2 wtyczki, jedna pradowa napewno bo po odłaczeniu wspomafganie ginie całkiem druga nie wiem od czego, moze czujnik?
     
  13. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 360
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    A nie idzie do steru silnika?