1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

T5 2.5 tdi 136chyba koni;] dziwne zachowanie.

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Zimoon, 3-01 17.

  1. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    wali błędami p0403 oraz p0407. Jak dla mnie błędy nie związane z usterką bo nie zawsze się pojawiają po wywaleniu sprężynki. Auto ogólnie idzie jak wściekłe. czasami na chwilkę zaczyna migać spirala i auto jakby lekko traciło wigor. po chwili ustępuje i idzie dalej. Po drugie po nagrzaniu niezwykle rzadko auto szarpie jakby ktoś włączał i wyłączał zapłon w czasie przyspieszania w niskich obrotach. Czasami jest to dosłownie chwilka a czasami ledwo można ze skrzyżowania zjechać. przy gazowanie na postoju daje chmurą dymu niebieskiego i jest wrażenie jakby na nie wszystkie gary chodził. Już nie mam pomysłu za co się brać szczególnie, że niektóre tematy wybitnie słabe z diagnozą ze względu na dostęp.

    Jakieś małe sugestie?? hmm??
     
  2. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 904
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    Oleju nie przybywa czasami?
    Próbowałeś robić testy elementów wykonawczych? EGR etc...?
     
  3. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    niet.
     
  4. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    553
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    Zawiesza się wtrysk wiodący nie daje sygnały i przełącza w tryb awaryjny
     
    Agatkaartur lubi to.
  5. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 904
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    To komputer pod pache, wtyka w dziurę i kombinuj... ;) Przejażdzka z podglądem parametrów rzeczywistych powinna pomóc...
     
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    Jak sugeruje kolega mtm wyczyść egr, zobaczysz ile tam syfu, kopułkę plastikową też zdejmij i w środku wyczyść, na mycie kolektora nie namawiam bo klient pewnie by dostał zawału serca jakbyś wystawił rachunek :D

    Tam są pompowtryski
     
  7. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    553
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    W 2.5 tdi 140km pompki?
     
  8. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    No a nie ?
     
  9. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    pompki. Obstawialiśmy wiązkę pompek ale nie mamy pewności w kwestii szarpania. Dziwne tylko że brak błędów;/

    Jak dla mnie egr'owe tematy męczą permanentnie a tu ciężko usterkę z lasu wygonić;/
     
  10. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    553
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    Znawcą nie jestem ani specem vw ale 131konne jednostki chyba nie były na pd 174 konne szybciej ale to tylko teoria więc proszę mnie sprostować jeżeli się mylę
     
  11. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    mylisz się;]
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    Wiązka pompek nie jest trudna w demontażu ale waliło by błędem cewki pompki, gorsza wersja to usterka mechaniczna pompki, czasami pęka mocowanie sprężyny, czasami wystarczy regulacja nacisku dźwigienek i wymiana grzybków ale do tego rwie się przód a ja nie wiem czemu nie wyczyścisz egr ??? Jest brudny i się blokuje na 100 % to nie dużo roboty
     
  13. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 904
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    No to zrób na "sucho" test EGR i będziesz wiedział czy się otwiera i zamyka a zajrzeć do niego i tak by trzeba...

    Czasem mam wrażenie, że ludzie są albo za leniwi albo po prostu im się nie chce...
     
  14. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    2.5 tdi to badziewie na pompkach :)
     
  15. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    to nie lenistwo a czysta kalkulacja. Jak "wpadniesz" w naprawę tego auta to męczyć będziesz do skutku a ja nie mam czasu bo terminy napięte a to auto stałego klienta potrzebne sprawnym na już a ja nie mogę rzucić roboty przy umówionych autach;/ Tyle.
     
  16. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 904
    Docenione treści:
    446
    Miasto:
    z charakterem
    Mam terminy na marzec i jeszcze 2 auta dziś do skończenia kolego. Więc rękawy zakasaj, komp pod pachę i podgląd parametrów rzeczywistych.
    A to, że ktoś jest stałym klientem i auto potrzebuje na już, nigdy mnie nie przekonywało - bo stały zawsze chce taniej... A nikt nie robi charytatywnie i za frytki. Koszty sprzętu, utrzymania, zusów i podatków. Klient tego nie widzi...
    Zawsze to ludziom tłumaczę - nie płacą nam za sam poświęcony czas ale też za wiedzę i t0 że "JESTEŚMY"...
    Sprawdź jutro pracę EGR.
    Ilość oleju i jego zapach.
    Za rękę nikt nikogo nie będzie prowadził... Z pewnością damy Ci wskazówki ale nie gotowe rozwiązanie...
    Używamy szarych albo kolorowych komórek i czytamy ze zrozumieniem :)
     
  17. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    To żeś sobie wziął misję :) to auto to jest porażka konstruktorów
     
  18. Ondraszek

    Ondraszek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-08 13
    Postów:
    540
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Nowy Sącz
    Ja mialem bardzo podobny przypadek w swoim bylym T5 2.5 TDI,pojawiala sie sprezynka i auto slablo,wypialem tylko uwalona olejem wtyczke przeplywki,przemylem odtluszczaczem i roblem zniknal,moj brat pozbyl sie problemow w benzynie Mercedes 200 compressor w blizniaczy sposob,wystarczylo tylko,ze wypial i wpial wtyczke przeplywomierza,moc powrocila.
     
  19. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    968
    Docenione treści:
    123
    Miasto:
    Gdańsk
    aj zaraz misja. Obowiązek wobec klienta któremu robimy całą flotę. Nie mamy jakoś problemów z wyciąganiem zespołu napędowego z tego auta by zrobić cokolwiek jednakże czasami warto zastanowić się czy jest taka potrzeba;]
     
  20. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 441
    Docenione treści:
    1 508
    Miasto:
    PZ
    Silnika jeszcze nie wyciągałem