1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

tolerancja bicia tarczy hamulcowej, piasty

Dyskusja w 'Układ hamulcowy' rozpoczęta przez użytkownika Auto-Port, 29-05 13.

  1. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 619
    Docenione treści:
    339
    Miasto:
    KALISZ
    Jak waszym zdaniem jest maksymalne dopuszczalne bicie boczne tarczy hamulcowej i piasty, kiedys wyczytalem od firmy brembo ze oni dopuszczaja do 0,1mm liczone 15mm od krawedzi tarczy, inna firma dopuszcza do 0,2mm a jeszcze inna 0,5mm jakie jest wasze zdanie na ten temat, ja uwazam ze do 0,2mm to jest max.
     
  2. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Witam.
    Na początku lat dziewięćdziesiątych ustawiałem tarczę tak, by czujnik ustawiony przy zewnętrznej krawędzi nie pokazywał większych wahań niż 0,07 mm, ale czasy się zmieniły i teraz ustawiam do 0,04 mm. Przy zakładaniu nowej tarczy na zardzewiałą piastę, mam trochę zabawy ze skrobaniem piasty, ale jest to wykonalne.
    Pozdrawiam.
     
  3. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    392
    Docenione treści:
    59
    Miasto:
    Łódź
    Powiec mi kolego jaka to firma dopuszcza bicie tarczy o,5 mm . Chyba ci chodziło o,o5 mm bo przy o,5 mm to "urywa" kierownice przy hamowaniu.
     
  4. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 619
    Docenione treści:
    339
    Miasto:
    KALISZ
    Tak blad mam w poscie ;)
     
  5. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Tak potwierdzam tolerancja bicia niestety dla nas mechaników niebezpiecznie robi się coraz mniejsza , bo mamy przy tym więcej roboty przy obsłudze układu hamulcowego. Aktualnie dopuszczalne bicie na tarczy hamulcowej to 0,05 mm oczywiście na piaście musi być jeszcze mniejsze.
    Jakiś czas temu byłem na szkoleniach z układów hamulcowych i w przyszłości tolerancja będzie wynosiła około 0,01 mm.
    Ogólnie podsumowując idą ciężkie czasy :)
     
    Auto-Port lubi to.
  6. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Witam.
    Przy wymianie tarcz nie zaszkodzi sprawdzić czy są proste:)
    Pozdrawiam.
     

    Załączone pliki:

    • W T.JPG
      W T.JPG
      Rozmiar pliku:
      40,9 KB
      Wyświetleń:
      112
    Misiek lubi to.
  7. Luku

    Luku Dekoder Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-11 11
    Postów:
    1 573
    Docenione treści:
    306
    Miasto:
    Nottingham
    A kto ma czas na to żeby przy każdej wymianie sprawdzać, jeśli w kolejce masz jeszcze kilka aut. W takie coś można bawić się jak niema natłoku samochodów.
     
  8. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Witam.
    Jak niema czasu, a chcemy wiedzieć, czy tarcza jest prosta, to na podniesionym kole wciskamy hamulec, tak by klocki doszły do tarczy, ustawiamy lewarek zmiany biegów na luz, wysiadamy z samochodu i energicznym ruchem obracamy koło. Jeśli tarcza będzie prosta, to syk z tarczy i klocków będzie podczas całego obrotu koła miał taki sam jednostajny dźwięk, a jak będzie przerywany, to tarcza jest krzywa.
    Pozdrawiam
     
  9. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Z góry przepraszam ale jakoś taka kontrola tarczy mi nie idzie . Tak można była sprawdzać w polonezie a nie we współczesnych autach:p
    A tak nawiasem mówiąc każdy sposób jest dobry jeżeli usterka jest usunięta a klient jest zadowolony i nie naciągnięty na koszty.
     
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 116
    Docenione treści:
    1 429
    Miasto:
    PZ
    no te tarcze i bębny w dzisiejszych czasach to warto sprawdzać, w osobówce to pikuś jak będzie nowa tarcz krzywa ale w autobusie to masakra spowrotem ją demontować, ostatnio kumple montowali nowe bębny do MAN-a i jeden z nich był krzywy, tokarz godzinę czasu go toczył
     
  11. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Z mojej praktyki wynika, że bicie krzywej tarczy nie zależy od marki samochodu, ani od roku produkcji. Z krzywą tarczą tak samo kiepsko i mało komfortowo hamuje się każdym samochodem. I również z mojej praktyki wynika, że jak się zakręci kołem i syk jest jednostajny podczas całego obrotu koła, to bicie tarczy jest poniżej 0,o5 mm, bo gdy bicie tarczy jest 0,05mm to już zaczyna być dobrze słychać, że tarcza jest krzywa i nie widzę w tej metodzie nic śmiesznego.
    Pozdrawiam.
     
  12. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Tak ma Pan rację ale tak do końca to nie jest ...
    Z racji różnicy wieku Pan może powiedzieć o wiele więcej o "starej" motoryzacji.
    Bicie tarczy zależy oczywiście od jej krzywizny ale też od jej średnicy. Większe średnice tarcz hamulcowych to większe wektory prędkości.
    Dlatego we współczesnych autach tak często odczuwamy bicie tarcz , ponieważ mamy większe średnice tarcz,
    natomiast przy mniejszych średnicach tarcz takich drgań nie odczuwamy.
    Przykład : Polonez śr. tarczy : 227 mm
    Audi śr. tarczy : 280 mm
    BMW śr. tarczy : 300 mm
    Oczywiście są to przykłady. Jednak Polonez przez cały okres produkcji miał tylko jeden rozmiar tarcz.
    We współczesnych autach rozmiary tarcz są zmienne ale często na większe.
     
  13. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Witam.
    Czym większa średnica tarczy, tym tarcza łatwiej się skrzywi i tyle. Tarcza 200mm średnicy krzywa 1 mm i tarcza 400mm średnicy krzywa 1 mm będą tak samo biły, bo wznios bicia mają taki sam. To tak jak z wałkiem rozrządu, otwarcie zaworu nie zależy od średnicy krzywki, ale od wzniosu krzywki i w tarczy hamulcowej krzywizna w stosunku do klocka jest wzniosem tarczy.
    Pozdrawiam.
     
    sok z kota, Matek, arni_poznań oraz 1 osoba lubią to.
  14. slawi28

    slawi28 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-03 12
    Postów:
    255
    Docenione treści:
    30
    Miasto:
    Buxtehude hamburg
    Adres strony:
    A tu wkoncu ktos cos pozadnie wytlumaczyl pan (jacek grabowski)
    sorry za polska pisownie
     
  15. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Tak oczywiście tylko , że tarcza 400 mm skrzywi się szybciej niż 200 mm .
    Po za tym jeżeli tarcza 200 mm będzie miała krzywiznę 1mm to na średnicy 400 mm ta krzywizna będzie 2 razy większa .
    Cytuję Pana słowa : "Z mojej praktyki wynika, że bicie krzywej tarczy nie zależy od marki samochodu, ani od roku produkcji. Z krzywą tarczą tak samo kiepsko i mało komfortowo hamuje się każdym samochodem. "
    Więc ja ponownie napiszę , że jednak zależy bo współczesne auta mają o wiele większe średnice tarcz hamulcowych a więc i szybciej odczuwamy bicie podczas hamowania.
    Przykład : Jeżeli mamy krzywą tarczę hamulcową to bicie odczuwamy na przedniej osi a nie na tylnej bo na tylnej osi tarcza ma o wiele mniejszą średnicę . :)
     
  16. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Ciekawa dyskusja :)
    Ja napisałem: Czym większa średnica tarczy, tym tarcza łatwiej się skrzywi i tyle.
    A Ty mi odpisujesz: Tak oczywiście tylko , że tarcza 400 mm skrzywi się szybciej niż 200 mm .
    Pozdrawiam.
     
  17. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    oj ciekawa :D
    Pan tarcze sprawdza na "syki" ja sprawdzam za pomocą czujnika zegarowego.
    Temat do zamknięcia.
     
  18. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Witam.
    Teraz to zaczynasz manipulować faktami:) W tym temacie trochę wcześniej napisałem, że sprawdzam tarcze czy są proste i dodałem zdjęcie wykonane podczas sprawdzania bicia tarczy przy pomocy czujnika zegarowego, potrafię sprawdzić bicie tarczy również na syk według starej prawdy: hebluj synu hebluj, przyjdzie ojciec to toporkiem wyrówna:)
    Pozdrawiam.
     
  19. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 224
    Docenione treści:
    1 197
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Jacku ja się z tobą zgadzam ! ,prawdy zawsze są dwie ;) jak masz lat 40+ i robisz coś lat 20+ znasz metody i masz patenty których nie ma zapisanych w księgach i nie mówią o nich na szkoleniach
    Pytanie jest takie, ilu z was tak naprawdę sprawdza bicie tarczy profilaktycznie jeśli klient nie zgłasza że mu kierę z łap wyrywa? No rączka w górę – bo ja tego nie robie….
    A jak wyrywa to tarcza idzie na tokarnie do sprawdzenia (starą produkcji ZSRR ) z lat 50 która ma u mnie +/- 3 setki i wszystko jest jasne ,no chyba że gołym okiem widzę ,że coś jest nie tak przy wymianie klocków.
     
  20. jacek grabowski

    jacek grabowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-04 13
    Postów:
    1 034
    Docenione treści:
    728
    Miasto:
    Warszawa, Białołęka ul. N. Gąsiorowskiej 29A
    Adres strony:
    Jak zakładam nową tarcze, albo ponownie zakładam starą tarczę, to sprawdzam zawsze!!!!!!! Mój ojciec z zawodu cukiernik w poił mi dwie podstawowe zasady. Pierwsza to solidność, kiedyś mi powiedział, że jak ktoś zamówi tort na 50 rocznicę ślubu na piątek na godzinę siedemnastą, to na sobotę na piętnastą tort mu już nie będzie potrzebny i drugą zasadę, bym w pracy się nadmiernie nie spieszył, bo jak pies szybko ruchał, to ślepych narobił:) Wielu mechaników lachę kładzie na wolną solidną diagnozę, by szef ich nie wylał z roboty za wolną pracę, ale ja mam ten komfort, że mogę się pracą smakować do woli i dzięki temu sam dochodzę do wielu rozwiązań różnych problemów i mam czas naprawić to czego nie potrafili naprawić z powodu delikatnie mówiąc z pośpiechu w autoryzowanych serwisach. Prosty przykład. W serwisie autoryzowanym w trzy letnim T4 wymieniali dwa razy łożysko przedniego lewego koła, bo po kilku dniach jazdy pękała zewnętrzna bieżnia łożyska i nikt nie sprawdził dlaczego tylko wymienili łożysko ponownie. I tak klientka trafiła do mnie i po rozebraniu już wiedziałem jaka jest przyczyna, do dziś klientka wspomina dlaczego w serwisie autoryzowanym nie sprawdzili że zwrotnica ma owalny otwór i po wciśnięciu niszczy po niedługim czasie nowe łożysko. W takich przypadkach odpowiadam, że: nie jestem w stanie odpowiedzieć na tak skomplikowane pytanie. Trochę się rozpisałem, przepraszam i pozdrawiam.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. dopuszczalne bicie tarczy hamulcowej

    ,
  2. bicie tarcz hamulcowych

    ,
  3. dopuszczalne bicie tarczy

    ,
  4. dopuszczalne bicie tarcz hamulcowych,
  5. bicie tarczy hamulcowej tolerancja,
  6. maxymalne bicie tarczy hamulcowej,
  7. tolerancja bicia tarcz,
  8. bicie nowych tarcz hamulcowych,
  9. bicie tarcz dopuszczalne,
  10. dopuszczalne bicie piasty kola przedniego,
  11. wartości bicia tarcz hamulcowych 320 audi,
  12. piasta bicie,
  13. bicia tarcz,
  14. jakie jest dopuszczalne bicie piasty w aucie osobowym,
  15. bicie piasty jak zmierzyc,
  16. bicie lewej przedniej piasty seicento,
  17. bicie boczne tarczy norma,
  18. bicie boczne tarczy hamulcowej norma,
  19. krzywe piasty opel insignia,
  20. bicie piasty hamulcowej przyczyna