1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ubytek płynu ale tylko w trasie octawia 2.0 tdi

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika Mechanika pojazdowa Gorzów, 28-08 16.

  1. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    992
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Skoda octawia 2.0 tdi 2007, ubytek płynu chłodniczego. Jeśli jest użytkowane w mieście to nic nie ubywa. Wystarczy dłuższa trasa i płyn znika. Normalnie trzyma temperaturę, nie ma żadnego wycieku, nie ma spalin w układzie bo robiłem test. Jak podtrzymam na wyższych obrotach i przełoże dłoń do zbiorniczka wyrownawczego to wyczuwam jak zasysa mi dłoń. Czy oprócz uszczelki głowicy może być jakaś inna przyczyna takiego zjawiska? Zastanawiam się nad zdjęciem głowicy ale nie wiem czy wykluczylem wszystkie opcje. Oleju nie przybywa ani nie ubywa.
     
  2. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    543
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    Kompresja powinna upewnić cie w zdjeciu glowicy
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 616
    Docenione treści:
    625
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Zrób jeszcze test ciśnieniowy układu może gdzieś jest mały wyciek,może z pompy wody lub chłodnicy itd.Sprawdz korek od butelki albo załóż nowy.Jeśli problem będzie występował nadal to głowica do rwania.
     
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 110
    Docenione treści:
    1 040
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jak 16V to kupuj druga głowice
     
  5. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    992
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Ciśnienia nie mierzylem, ale silnik chodzi bez zarzutu. Zmierze przed zdjęciem głowicy dla świętego spokoju ale nie sądzę aby były jakieś odchylki.
    Dlaczego szukać nowej głowicy? Miały jakieś wady? Trochę w życiu zrobiłem tego i tamtego i zasadniczo te sikniki pod względem glowic nie maja jakiś częstych usterek.
     
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 110
    Docenione treści:
    1 040
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Pytam czy 8V czy 16V, jak 16V to maja one wadę i pękają jak jajka na Wielkanoc.
     
    adam89 lubi to.
  7. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    992
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    16v. Tylko dlaczego podczas jazdy po mieście nie ubywa?
     
  8. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    543
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    na trasie stałe obciaźenie wieksze obroty wyźsze ciśnienie w układzi
     
  9. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    200
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kraków
    To miałeś dużo szczęścia jak nie trafiłeś na pęknięcia głowicy w 2.0 tdi.
    Wydaje mi się ze nawet częstszy problem niż z ciśnieniem oleju.
     
  10. Auto-Guma

    Auto-Guma Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-04 16
    Postów:
    288
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wrocław
    Adres strony:
    jeżeli masz mikrowyciek to nie zauważysz gdzie bo zdąży na trasie odparować. Zrób próbę ciśnieniową na zimnym silniku
     
  11. sevooo

    sevooo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 15
    Postów:
    543
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Bristol
    Jak jeździ na plynie to od razu bylo by widac bo zostawia złogi po odparowaniu
     
  12. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    992
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Fakty trochę się zmieniły bo jest to jednak 1.9 BPZ. Biorąc pod uwagę ten silnik, miał on częste problemy z głowicami?
     
  13. adam89

    adam89 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-01 12
    Postów:
    200
    Docenione treści:
    14
    Miasto:
    Kraków
    Częste może nie, ale w 1.9 tez pękały głowice.
     
  14. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    992
    Docenione treści:
    151
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Zabralem sie za rozbieranie glowicy i po zdjeciu przodu widać na chlodnicy( w miejscu gdzie jest przytknieta do gąbki uszczelniajacej przestrzeń pomiędzy chlodnica a pasem przednim) ze jest korozja i czerwone slady po płynie. Wyciek byl niewidoczny bo gabka wciaga wszystko, tak wiec póki co glowicy nie ruszam.
     

    Załączone pliki:

  15. Auto-Guma

    Auto-Guma Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-04 16
    Postów:
    288
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wrocław
    Adres strony:
    mówiłem, że wyciek