1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Usterki układu paliwowego silnika citroen hpi

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Mechanika pojazdowa Gorzów, 20-11 16.

  1. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Mam pytanie o układ paliwowy silnika citroen hpi rlz. Narazie mam wstępna diagnostykę, obroty dochodzą do niecałych 2000. Pokazuje błąd ciśnienia paliwa i faktycznie czujnik ciśnienia na listwie widzi maks 4 bary. Ile powinno Być? Jakie są najczęstsze usterki tego wynalazku?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    3 930
    Docenione treści:
    972
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
  3. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    239
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Oprócz tego co napisał kolega wyżej dodam pompe. Wysokiego ciśnienia która jest przy wałku rozrządu
     
    Ostatnio edytowano: 20-11 16
  4. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 502
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    Jak we wszystkich podobnych systemach . pompa , regulator, wtryskiwacze
     
  5. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 192
    Docenione treści:
    491
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    5 bar
     
  6. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Jestem po wstępnym rozeznaniu i tak. Ciśnienie na pompie wstępnej jest 3.5 bara zarówno na pracującym silniku jak i pompamna krótko tak więc tutaj chyba nie ma żadnych problemów. Pompy na walku rozrządu nie mierzylem bo masa kombinacji przy tym, trzeba zaslepiac listwę. Jak odpinam kostkę od zaworu w listwie to nie ma żadnej zmiany. Tak samo nisko zaczyna brakować ciśnienia i silnik kuleje i nie wkreca się. Zna ktoś zasadę działania tego Zaworu? Logika podpowiada mi, że do pewnego ciśnienia listwa jest zasilana z pompy wstępnej a jak jest zapotrzebowanie na wyższe ciśnienie to zawór zamyka się i całość paliwa jest kierowana na pompę wysokiego ciśnienia - tak to bynajmniej wygląda po układzie przewodów paliwowych i miejsca umieszczenia zaworu.
     
  7. komar200

    komar200 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    grudziadz
    przerabiany temat głownym problemem w tych silnikach jest pompa wysokiego cisnienia ma ona wsrodku 3 membranki które po pewnym czasie pekaja wystarczy ze jedna bedzie uszkodzona i bedzie wprowadzalo auto w tryb awaryjny jest jedna firma która to ogarnia nie pamietam ale chyba 600 wyszła mnie regeneracja pamietaj ze ten sterownik ma tylko 50 kasowań mogą byc z tego tytułu dodatkowe koszty . pompe mozna rozebrać samemu żeby sprawdzic w jakim stanie sa membranki jeżeli sa w porządku to skladanie poolega na zanurzeniu jej w oleju a sprawdzałes czy olej z nie nie idzie na przewody morze puszcza.
     
  8. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    A wiec walki dalszy ciag i nie ukrywam, ze sytuacja zaczyna mnie irytowac bo nie wiem juz co jest zalezne od czego. Wymienilem pompe wstępną ale rezultat marny wiec aby sie nie bawic w drobiazgi dorwalem calego c5 sprawnego i przelozylem wszystko co sie tyczy układu paliwa. I tu nastąpiło rozczarowanie bo fura jak byla zbuntowana tak jest nadal. Drobne zmiany sa, wkreca sie do 3-4 tys ale tylko chwilowo bo łapie tryb awaryjny i znowu odcina przy 2 tyś. Blad pokazuje w ecu p1288 bez opisu, niby blad cisnienia paliwa ale jednoczesnie z trybem awaryjnym pojawia sie komunikat ze nie dziala esp/asr. W sterowniku esp sa bledy ktore ni jak nie pasuja mi do sytuacji. Czytam to delphi i stwierdzam ze nie bardzo daje to sobie rade dlatego jutro poświęcę wiecej czasu i uruchomie pp2000. Moze ktos mi podpowie gdzie szukac przyczyny takiego zachowania abym nie stracił calego dnia na grzebaniu? Juz nawet do glowy mi przychodzi ze moze sterownik uwalony bo w sterowniku esp pokazuje sie blad utraty sygnału ze sterownika silnika lub ze sygnal niewlasciwy. Jako ,ze takie wynalazki to rzadkość ( zdecydowanie wiecej robie hdi i zwyklych benzyn ) to nie wiem czy sterowniki te należą do awaryjnych czy raczej nie maja zlych opini.
     
  9. komar200

    komar200 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    grudziadz
    taki sam objaw miałem ,sprawdz regulator cisnienia paliwa potrafi sie zacinac, w moim przypadku pomogła wymiana pompy wysokiego cisnienia ta przy wałku .
     
  10. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 192
    Docenione treści:
    491
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Sprawdz czujnik położenia wału i kablotekę od niego
     
  11. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Przecież napisalem ze przelozylem komplet z działającego auta.
    Czujnik nowy ale mam w planie przedzwonic cala wiazke bo chyba tu jest problem
     
  12. Moriss

    Moriss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-09 13
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Lublin
    A co się dzieje jak 50 razy skasuj błędy
     
  13. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Ja tez nie wiem- moze wybucha?
     
  14. Moriss

    Moriss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-09 13
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Lublin
    Może działa jak stacyjka w mercedesie i juz nigdy już nie zapali.
     
  15. szymon70

    szymon70 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    5-11 11
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    2
    Wymieniałeś filtr paliwa? Miałem kiedyś przypadek co prawda w dieslu ale francuskim :) że leciała piana z filtra i łapało przez to błąd niskiego ciśnienia i w tym samym czasie błędy abs/esp tak jak u Ciebie.
     
  16. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    406
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Szczytno
    co do kasowań, to potem poprostu nie zapisuje hiostrii kasowania, a nabija to lexią, uniwersalnymi nie
     
  17. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 502
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    tez nabija a potem nie zapisuje dalszych , przy odrobienie wiedzy sie to kasuje i znowu jest 50 kasowań a polecam lexie a nie pp2000 jak to Citroen .
     
  18. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    681
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Tak wiec Marek mam pytanie do ciebie. Lexia faktycznie pokazuje ze sterownik jest tylko do 50 kasowan, jak wchodzę w liczniki to pokazuje mi ze juz wykorzystal 40 wiec zostaje tylko 10. Do tego jest informacja ze po 50 sterownik trzeba wymienic. Da sie to zrobić aby uniknąć takiej sytuacji? Co jesli bedzie 50? Sterownik sie zablokuje czy przestanie zapisywac błędy?
     
  19. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 026
    Docenione treści:
    178
    Miasto:
    Zielona Góra
    To się lexia jakoś kasuje w dzienniku zdarzeń (tak to się chyba nazywa).Powyżej 50 nie możesz skasować błędów np cdifem i nie zapamiętuje dat i przebiegów kasowan
     
    Ostatnio edytowano: 6-01 17
  20. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 502
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    nie zablokuje sie sterownik ale nie bedzie obszaru do zapisu i tylko tyle