1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VECRA C 2.0TURBO PROBLEM Z ROZRUCHEM

Dyskusja w 'Alternatory i rozruszniki' rozpoczęta przez użytkownika Łydziak75, 31-08 16.

  1. Łydziak75

    Łydziak75 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-01 16
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    OPOCZNO
    Witam zainteresowanych. mam pacjenta Vectre C 20.turbo z 2004r. nie chce odpalać a mianowicie podczas próby rozrusznik stuka ale nie kręci, w 90% przypadkach sprawe załatwił by szczotkotrzymacz ale tutaj nic z tego , wymontowałem rozrusznik ,rozebrałem go , wyczyściłem wymieniłem szczotkotrzymacz bo stare szczotki zbliżały sie ku końcowi , poskręcałem , sprawdziłem na krutko , automat wyrzuca , rozrusznik kręci więc wydaje sie ok , jednak po zamontowaniu sytuacja ta sama , automat wyrzuca na ułamek sekundy bendix ale nie kręci , masy i styki poczyszczone i posprawdzane , główne zasilanie z akumulatora ok. jednak to ze stacyjki pojawia sie na chwile wyrzuci automat i zanika , przekaźnik podmieniłem i to samo , zabrałe sie za stacyjke i troche sie ździwiłem jak to jest zozwiązane , teraz mam pytanie czy ktoś miał taki problem i może mi podpowiedzieć coś bo nie chce w ciemno kombinować , stawiam na to że winna jest elektronika w kolumnie kierowniczej ale to są tylko przypuszczenia i chciałbym żeby wypowiedział sie ktoś kto ma większe doświadczenie w tej dziedzinie
    z góry dziękuje za każdą sugestie
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 012
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Sprawsz na krotko rozrusznik najperw
     
  3. Łydziak75

    Łydziak75 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-01 16
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    OPOCZNO
    Sprawdzałem. Na krótko odpala
     
  4. WMserwis

    WMserwis Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-12 11
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    286
    Miasto:
    Wołomin
    Adres strony:
    Mozliwe ze CIM padł
     
  5. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    W jakim stanie są łożyska ślizgowe ( tulejki ) ?
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 785
    Docenione treści:
    413
    Miasto:
    Pajac Kultury
    żeby sprawdzić czy stacyjka daje dupy, to znajdź przewód który odpowiada za rozruch(na stacyjce) i podaj na niego napięcie tylko przekręć kluczyk na zapłon...
     
  7. Łydziak75

    Łydziak75 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-01 16
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    OPOCZNO
    Panowie temat jest prawie z przed dwóch miesięcy , regulator napięcia był walnięty , wpadłem na to żeby ładowanie sprawdzić jak ksenony zaczeły przygasać
     
  8. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Temat może i stary, ale trudno się dziwić że ktoś dorzuca jeszcze jakieś porady, skoro autor nie raczył napisać, jakie było rozwiązanie problemu. ;)
    Inna sprawa, że nie bardzo rozumiem, co ma regulator napięcia do problemów z odpalaniem, zwłaszcza w kontekście tego że podobno
    ?
    No chyba że to "odpalenie" na krótko, było przeprowadzone na stole warsztatowym, po kablach rozruchowych. Ale znowu, w takim przypadku znowu mam problem z dojściem do tego co zostało "odpalone":confused:, bo chyba raczej nie silnik....:p
     
  9. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 012
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Jak to jakie .... rozładowany akumulator ... proste nie ?
     
  10. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Marek, nie rób ze mnie idioty.
    Ty piszesz:
    Na co dostajesz odpowiedź:
    Dla mnie wniosek jest taki że auto odpaliło po zwarciu rozrusznika na krótko (np. jak to u nos na wsi trachtury śrubokrętym).
    Skoro odpaliło to nie może być winny słaby akumulator, tylko problemu trzeba szukać w układzie stacyjki.

    A jeśli się robi test na stole warsztatowym, na wyjętym rozruszniku, podając mu prąd po kablach, to nie można pisać że "odpala" tylko trzeba napisać że "Rozrusznik sprawny, sprawdzałem na stole".
    To są takie małe szczegóły....
    Takie pierdółki...
    Takie same jak przecinki i kropki.
    Niby niepotrzebne, ale wpływające na całość wypowiedzi i bardzo potrzebne do tego, aby rozmówcy, zrozumieli się w stu procentach.
     
  11. Łydziak75

    Łydziak75 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-01 16
    Postów:
    113
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    OPOCZNO
    nie pamiętam już dokładnie ale akumulator był też padnięty i odpalał na krótko zaraz po naładowaniu ,zapalił ze dwa razy i zdechł tym bardziej że jak Marek pisze nie miał ładowania , włożyliśmy nowy i było wszystko ok przez pół dnia do puki mu prądu starczyło
     
  12. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 012
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    O wypraszam sobie ja nic nie robię ...... kropek dodałem tak ze wstawiaj do woli ... pisał dopóki była energia działał na stole to dyma sobie bez obciążenia nawet z rozrajbowanym tulejkami ..