1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

vito 638 2.2cdi - podłączenie licznika - gdzie 12v ?

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika dawidd1, 15-04 15.

  1. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    Witam
    Mam problem z licznikiem w vito 638 2.2CDI 99r Z tylu do licznika dochodzą 2 wtyczki - biała i czarna. W czarnej jest przewód żółto-czerwony, który ktoś przeciął i pociągnął plus ze skrzynki bezpieczników po stacyjce. Licznik załącza się (podświetlanie i kontrolki) po przekręceniu kluczyka, ale zegar zeruje się po zgaszeniu auta. Z kolei na przewodzie żółto-czerwonym który idzie w wiązce jest cały czas +12V i jak go podepnę to licznik świeci cały czas.
    pytanie
    1 Czy licznik powinien gasnąc zaraz po przekręceniu kluczyka na 0 i zapalać sie po przekręceniu na II ? Czy w tych modelach nie jest tak ze powinien załączy się już po otwarciu auta z pilota?
    2 rzecz - który kabel to stale zasilanie licznika (podtrzymanie pamieć zegara), a który zasilanie podświetlanie i kontrolek ?
    3 Czy na żółto czerwonym przewodzie powinno być cały czas +12V nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki?
     
  2. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    zobacz sobie na schemacie co jak

    druknij i zobacz
     

    Załączone pliki:

  3. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    dzięki, za schemat. Przeanalizuje go w wolnym czasie. A powiedz mi jeszcze - to jest do modelu z obrotomierzem?
     
  4. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 353
    Docenione treści:
    193
    Przesyłam dwa schematy do tego modelu moim zdaniem bardziej czytelne.

    Drugi plik
     

    Załączone pliki:

  5. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    dzięki za schematy - z nimi dużo łatwiej.
    Sprawa wygląda tak ze licznik w aucie nie gaśnie -świeci się cały czas zarówno podświetlanie jak i wyświetlacz kilometrów. Wyciągnięciem go i podałem napięcie na pin 1 i 4 - zapala się podświetlanie i wyświetlacz. Czy z tego wychodzi ze te zegary są uszkodzone?
     
  6. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    niekoniecznie bo licznik uruchamia EZS,,,,,, te schematy zaprzeczają sobie ,,, najlepiej podaj numer vin to podam ci na 100% pewny schemat
    najlepiej testerem zobaczyć parametry pozycji kluczyka w stacyjce w EZS i w liczniku ,,,spotykałem zakłócenia can i wtedy niewyłanczał sie licznik
    miałem ostatnio zalaną kawą stacyjke w w212 i niewyłączał silnika dopiero jak wyjmowałem kluczyk to silnik gasł np, ,, były brudne czujniki optyczne
     
  7. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    nr vin pojazdu VSA63819413193370
     
  8. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    tu masz jak jest ,,tak podaje producent

    do twojego auta po vinie
     

    Załączone pliki:

  9. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    przeanalizowałem schematy, pierwszy kolegi Polders'a i ostatni Olmar'a i chyba to jest to samo i zgadza się z moimi zegarami.
    W aucie na kostce 2 (albo B) na pinie 10 pojawia sie 12 V w momencie włączenia świateł. Wychodziło by ze to ten pin steruje podświetlaniem zegarów. Ze schematu Polders'a tez mi tak wychodzi, ale z kolej z opisu wyprowadzeń tego drugiego schematu wynika ze jest to jakiś Terminal 58k. Sam już nie wiem czy uszkodzone są zegary czy coś jeszcze innego. Przejrzałem wszystkie dyskretne elementy na płytce zegarów od pinu 10B do samego procesora - nic nie wygląda na upalone czy zwarte, a mimo to po zegary cały czas swieca
     
  10. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    najlepiej testerem zobaczyć parametry pozycji kluczyka w stacyjce w EZS i w liczniku ,,,spotykałem zakłócenia can i wtedy niewyłanczał sie licznik

    poza tym sprawdz co sie dzieje w czarnej wtyczce na pinach 4 to jest 30stałe, a na 9 jest 15tka i odetnij na chwile przewód od 5 to jest D+ alternatora zobacz czy jest jakas zmiana

    czarna kostka to nr1

    spotkałem D+ licznika miał zwartą diode i cyrki sie działy
     
    Ostatnio edytowano: 21-04 15
  11. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    To jest vito 638 z 99r, nie ma tu EZS
    Co do pinow, podpinałem już licznik na rożne sposoby na stole, i po podaniu tylko masy na pin 1 i zasilania na 4 własnie wszystko w liczniku startuje, tj podświetlanie i wyświetlacz kilometrów. Mimo to posprawdzam na aucie tak jak piszesz.
     
  12. olmar

    olmar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    245
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    norwegia
    tu masz instrukcje jak sprawdzac zasilanie licznika

    racja to stare vito bez ezs sprawdzasz sygnal 15 po kluczyku

    cz€sto jak diagnozuje mercedesy to jak mam wpiety kabel z zlacze to licznik nie gasnie jak wypne to wraca do normalnych zachowan
    najlepiej podpytac kogos kto robi duzo licznikow ,,,wtedy powie jak sie zachowuja na stole

    tyle moglem pomoc
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 23-04 15
  13. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    tak sobie myślę, jeśli nie uda mi sie go zrobić tak żeby działał normalnie to może pociągnę zasilanie podświetlania z pinu 10 i dam ledy i resztę zostawię tak jak jest. Zobaczę ile zegary bez podświetlania pobierają padu - jak będzie nie dużo to nawet by sie to moze sprawdziło. Tylko nie wiem czy kontrolka oleju nie będzie świecić caly czas, bo od trakcji abs,u swieca cały czas, ale tych systemów nie ma w aucie wiec diody odlutuje.
     
  14. dawidd1

    dawidd1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 15
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Radomsko
    udało mi sie naprawić zegary. Uszkodzony był jeden tranzystor przez co ciągle procesor dostawał sygnał wysoki i wszystko było włączone. Tranzystor to PEMD 10 - to mały podwójny tranzystor smd. Jeden był uszkodzony wiec obciąłem 3 nóżki i 3 zostawiłem z tego sprawnego. Nie mam takiego narazie na podmiankę, ale mimo to zegary teraz pracują normalnie.
    Podświetlanie wyświetlacza włącza się już po otwarciu drzwi na kilkadziesiąt sekund, po przekręceniu kluczyka lub po włączeniu świateł ( wtedy jeszcze podświetlanie tarcz dochodzi. Zegar wreszcie ma pamieć, a licznik dzienny km działa prawidłowo
    Dzięki chłopaki za pomoc
     
  15. Petryk

    Petryk Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-01 17
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kalisz
    Witam !
    Z własnego dochodzenia wiem, że liczniki te posiadają przypadłość "przywieszania się".
    Mnie udało się to usunąć poprzez podłączenie do lewego złącza (czarne) zasilania tj. masy na pin 1, i +12V na piny 4 i 9.
    Po podłączeniu zasilania w "zawieszonym" liczniku świeci się podświetlanie wyświetlacza i zegarów. Po przyłożeniu masy do punktu pokazanego na zdjęciu (strona prawa licznika, złącze białe) licznik zaczyna działać poprawnie. W przypadku problemów można też spróbować bez podłączonego zasilania do pinu 9 (tzn. podłączyć tylko 1 i 4). Pozdrawiam. IMG_20170108_185344 - Kasowanie błędu.jpg
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. schemat licznika mercedes vito

    ,
  2. gdzie jest sygnał w Vito 638