1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

[Volvo S60/V70 2.4 d5 2006] Wyciek plynu chlodniczego / awaria na drodze

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Tomxl, 17-07 17 o 22:07.

  1. Tomxl

    Tomxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Poniedziałek
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdansk
    Witam [​IMG]

    Mam nastepujacy problem :

    Jazda autostradowa 130-140 km/h, samochod zapakowany na maxa , nagle komunikat -Za malo plynu chlodniczego !! Zatrzymaj auto itd. [​IMG] [​IMG]
    Zjazd na parking i kontrola - Zalane plynem chlodniczym cale podwozie , najbardziej kolo i nadkole po stronie kierowcy - plyn dalej troche kapie.. [​IMG]

    Niemiecka autostrada - Co tu robic 700 km do celu [​IMG] - ryzyk / fizyk - leje wode jade dalej i tak co 80 km dolewka wody ok.1 litra ( korka nie dokrecalem / aby nie tworzyc cisnienia)

    Nie widac gdzie dokladnie kapie woda ?? wyciek jest w trudno dostepnym miejscu pod pompa ABS / skrzynka bezpiecznikow .

    Moze mial Ktos z Was podobny problem i wie co tam moglo strzelic i cieknie [​IMG] jakis wezyk ... lacznik

    Czeka mnie jeszcze powrot do kraju 1600 km / moze uda sie cos naprawic. [​IMG]

    Przed wyjazdem dolewalem plynu chlodniczego troche - moze bylo lekko ponad stan max. ale czy to moglo miec wplyw ...



    ps. sorka za brak polskich znakow


    Pozdrawiam Tomasz V70/Astra III
     

    Załączone pliki:

  2. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 878
    Docenione treści:
    172
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Miałem przypadek z S60 D5 2005 rok. Łączeniówka przewodów od chłodzenia turbo cieczą się rozszczelniła.
    Jest to takie ustrojstwo w kształcie litery "U" które siedzi na przewodzie odmy przy samym dolocie turbo.
    Tu gdzie mieszkam dostępne tylko w ASO za duże pieniądze. Zastąpiłem to z powodzeniem kawałkiem rurki miedzianej ze sklepu budowlanego za kilka groszy.
    Może to samo u Ciebi padło ?
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 835
    Docenione treści:
    714
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  4. Tomxl

    Tomxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Poniedziałek
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdansk
    Dzieki za zainteresowanie tematem ;),
    Pytanko ; Czy latwy jest dostep do tego ustrojstwa od spodu auta ,czy trzeba cos dodatkowo rozkrecac ??
    Musze to jakos ogarnac , moze uda sie cos zrobic podnoszac auto i odkrecajac kolo....
     
  5. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 878
    Docenione treści:
    172
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Najpierw musisz zlokalizować wyciek.
    Mi pierwsza myśl przyszła że turbo się rozszczelniło gdzieś na kołnierzu wodnym ale po nitce do kłębka doszłem do problemu, dojście było od góry ale nie za wygodne.
     
  6. Tomxl

    Tomxl Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Poniedziałek
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gdansk
    Nieszczelnosc zlokalizowana [​IMG] :
    rurka kolankowa pod pompa vacum .

    Rozwarstwila sie praktycznie ze starosci i wysokiej temperatury.
    Chwilowo dokrecilem zastepczo taki wezyk (ale jego odpornosc nie jest zbyt wysoka) , szukam cos podobnego na wzor z innego auta .

    Mial Ktos w Was problem z tym elementem instalacji chlodniczej [​IMG]
     

    Załączone pliki:

    • wezyk.jpg
      wezyk.jpg
      Rozmiar pliku:
      174,4 KB
      Wyświetleń:
      5