1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Volvo V50 2.0D 2006 - raz pali, raz nie, swiecące kontrolki...

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Krissu, 31-01 17.

  1. Krissu

    Krissu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 16
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Irlandia
    Witam, mam tutaj Volvo V50 2.0D z 2006 roku. Problem w tym aucie jest moim zdaniem z elektronika. Chcąc odpalić samochód nie da sie ponieważ swiecą sie prawie wszystkie kontrolki: oleju, hamulców, poduszek, akumulatora, absu... Chcąc podłączyć go do komputera wybierajac silnik lub hamulce nie da sie (może raz na 30 razy sie połączy ale pochwili traci połączenie), do poduszek bez problemu. Kombinując przy akumulatorze (rozłączajac go na chwile) jedt wieksza szansa ze sie połączy. Wycieraczki i awaryjne same sie włączają. Jak juz uda się odpalić (a to naprawde rzadko) to kreci do 2-3tyś obrotów max a zegary działają przez chwile i wskazówki spadają tak jakby auto było zgaszone.

    Po podłaczeniu do kompa udało mi sie wyczytać nastepujące błędy:
    1934 - speed signal, pernament, signal missing
    1935 - brake light switch, pernament, faulty signal
    c073 - communication fault with control unit, pernament, signal missing
    c100 - communication between control units, pernament, signal missing
    2452 - pressure sensor, particulate trap, intermittent, faulty signal
    2135 - accelerator pedal sensor, pernament, faulty signal
    0222 - acceleration pedal sensor, pernament, signal too low
    2584 - control unit additive metering (ADM) pernament, faulty signal
    2585 - control unit additive metering (ADM) pernament, faulty signal

    Jeżeli chodzi o pedał gazu to w live data pokazuje ze on pracuje od 0-100%.
    Akumulator nowy.

    Czy ktoś jest w stanie pomóc?

    Z góry dziekuje i pozdrawiam.
     
  2. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    Najpierw pokasuj, potem odczytaj , które wracają.
     
  3. karuzel32

    karuzel32 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-01 15
    Postów:
    144
    Docenione treści:
    2
    posprawdzaj może gdzieś zrobił sie niebieskawy nalot ,klema minusowa przy karoserii
     
  4. Krissu

    Krissu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-08 16
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Irlandia
    Chodzi o to ze wszystkie te błędy wracają.

    masa jest okej.
     
  5. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 521
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    to masz spadek napięcia z akumulatora, leć od aku, alternator,rozrusznik, sprawdź bezpieczniki wysoko prądowe (FL1-do-FL6) i przekaźniki R13 i R14, no i czy nie zielono.
    Oczywiście w komorze silnika.
     
    selim lubi to.
  6. danielm79

    danielm79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-11 14
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Buśno/Białopole/ Hrubieszów
    Adres strony:
    Pod schowkiem przed pasażerem masz CEM, tam lubi się czasem jakaś wtyka poluzować i daje takie efekty.
     
  7. Misiakowski

    Misiakowski Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    242
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Gdansk
    kolego przerabialem kiedys ten temat i modul Cem pod schowkiem pasażera przeczysc kontektory bo mogą być zasniedziale volvo Najlepiej czytać Dice Vida bo multis aner srednio sie do tego nadaje.
     
  8. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 521
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    ja volvo V50 1.6 diesel skanowałem x-toolem i 28 modułów przeleciał w czasie 40sekund, także parametry live.
    w aucie mam problem z antypoślizgiem.
    Komunikat mam że coś z softem w ECM-ie
    Notabene auto jest na sprzedaż, warto kupić? 15k gość krzyczy.
    Wiem że turbo do roboty bo sadzi olejem, EGR stoi na amen, trochę roboty jest ale auto w stanie super/ 200tyś przebieg. A tam motor jest Forda? 1.6TDCI? Bo taki silnik widziałem w Fordzie Connect lub Fusion(już nie pamiętam)
     
  9. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 105
    Docenione treści:
    380
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Szumek raczej nie warto za te kase.Policz te awarie i dniówki które musisz poswiecic.Z antyposlizgiem wiem oco kaman,ale dowiesz się tylko wtedy jak zadzwonisz.
    Tak tj silnik PSA
     
  10. danielm79

    danielm79 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-11 14
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Buśno/Białopole/ Hrubieszów
    Adres strony:
    Popieram przedmówce, szkoda kasy i czasu żeby ratować v50 z tym silnikiem, jak ma być ON lepiej poszukać 2,0. Za pieniądze które wsadzisz w tego znajdziesz coś ok, i lepiej jadącego.
     
  11. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    Miałem taki przypadek w V50, że krzyczał antypoślizg a w sterze silnika błąd EGR. Uruchomiłem EGR i wszystko ruszyło, dziwne auto... Jak 1,6HDI jest cichy , nie klepie, to może być z niego pożytek ;) Uruchomisz EGR, zrobisz turbinę, wyczyścisz kolektor i pewnie będzie ok. Czy się opłaca musisz przekalkulować. Jak po zabiegach wyjdziesz na giełdową, to raczej nie.
     
  12. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 521
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    Panowie! dzięki za opinie, raczej nie kupię bo słabowaty motor, a tego klamota w kombi coś musi bujnąć. Tak mnie zainteresował bo sąsiad dostał na zrobienie błotnika(blacharka i lakier-delikatna sprawa)a auto utrzymane. Dla mnie klamot musi jechać a nie byle łysy wciągnie mnie czarną M-ką...:D:D
    Daniel, nie będę na razie dzwonił bo gość zabrał chwilowo furę, chyba że trafi w moje ręce do naprawy to zobaczy się.
    Wiem że EGR jest dość drogi bo wymieniałem we Fordzie(elektryczne), turbiniarza mam zaufanego więc kichy nie będzie...
     
  13. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    w Polsce jeździ więcej M niż piwożłopy wyprodukowali :D