1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

VW golf II-zmiana instalacji r12/r134a

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika N.O.R., 11-10 16.

  1. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Suwałki
    Witam, temat dotyczy golfa w dizlu, klijent chce koniecznie usprawnić, naprawić, klimatyzację która już jest ale starego typu, jeszcze nie brałem się za takie rzeczy więc wolę podpytać zanim coś złego się stanie :p, czy ktoś już przerabiał taki temat w tym aucie ? Czy zostawić to co jest tylko zmienić oringi, olej i osuszacz oraz przepłukać układ ? A może podpasi coś z innego vw na czynnik r124a ? Zastanawia mnie jeszcze jak po nabiciu czynnikiem r124a i olejem pag46 zachowują się gumowe węże, ile tematów tyle opinii a jak jest w praktyce ? Klijent jest świadom że to nie jest tania sprawa ale za wszelką cenę chce to zrobić. Dla mnie najlepiej by było zmienić całą instalację tylko niech ktoś podpowie m/w z jakiego modelu patrzeć, nie chcę też aby auto stało ze dwa miesiące więc wolę być chociaż trochę przygotowany, z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
     
  2. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Suwałki
    No nic, więc zacząłem... wyjęta sprężarka sanden 709, brak cewki oraz czarny olej, na szczeście stoi kolego passat obok :) rurki wydawały się że są w stanie rozkładu, okazało się że to tylko nalot rdzy, zostały wyjęte i bedą na nowo zakute gumowymi z otuliną do czynnika r124a, zawór wyjęty, chłodnica i osuszacz nia daja sie rozdzielić, będą nowe, cały przód zdjęty, dzisiaj płukanie reszty.
     
  3. soloriens

    soloriens Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-12 13
    Postów:
    326
    Docenione treści:
    29
    Czemu nie zapodasz r134a ? r124a to Chlorotetrafluoroetan ,a 134a Tetrafluoroetan bardziej proekologiczny jak kolwiek by to nie zabrzmiało . Przy takiej inwestycji klienta zapakował bym 134a .Węże powinien dobrać ci sprzedawca ,obecne w sklepach jest wybór w tym temacie .Oliwa Pag 46 nie jest gesty i to syntetyk jak najbardziej mieszalny z r134a .
     
  4. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Suwałki
    rozmawiałem z gościem który jak się okazało siedzi w temacie dość długo, t.z. też ma golfa II i nie miał w ogóle klimy, wyremontował całe auto i pakuje cały zestaw z trójki, jednak on trochę ma gorzej bo musi dodatkowo tunele poprzekładać i sterowanie na linkach bo tak chciał, tu jest sterowanie na podciśnienia, wszystko będzie aluminiowe.
    Niestety bedę musiał szukać kogoś ze starym czynnikiem bo ta sprężarka i zawór co jest teraz nie nadają się do r124a.
     
  5. soloriens

    soloriens Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-12 13
    Postów:
    326
    Docenione treści:
    29
    Zawór jak zawór , poszukaj sprężarki pod r134a odezwij sie na PW ,ewentualnie podeslij zdjęcie tu , może coś znajdę w swoich zbiorach do tego golfaII
     
  6. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Suwałki
    Zdjęcie pompki
    [​IMG]

    jak byś mógł to bardzo chętnie bym pewnie przygarnął cały komplet na nowy czynnik, tylko też nie chciał bym tego testować czy ruszy czy nie, ale można jakoś wspólnie rozwiązać temat , nawet na przyszłość.
    Olej to minerał, ale jaki ? Jakiś konkretny ?
     
  7. N.O.R.

    N.O.R. Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-01 16
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Suwałki
    A więc tak, rzeźba konkretna, sprężarka rozebrana w mak, wyczyszczona i wypłukana, zalana olejem pag, osuszacz nowy przeniesiony koło prawej podłużnicy pod błotnikiem ( jest tam blacha którą można usunąć żeby przeprowadzić rurki ) , rurka wysokiego ciśnienia od golfa została, niskiego długa z drugim czujnikiem i mała przy chłodnicy podoginana od passata b3, chłodnica przy płukaniu okazała się dziurawa, druga siedzi od passata b3, górna rurka chłodnicy od b3, zawór rozprężny taki sam jak w b3, nowe oringi.
    na R12 chyba powinno wchodzić 500 czynnika, na start w pamięci m/w obliczyłem i intuicyjnie wywnioskowałem że dam 400, nie myliłem się, ruszyło dopiero po podłączeniu na krótko cewki, gdzieś pogniła instalacja, wysokie stoi na 10, po przygazowaniu delikatnie podbija na 11 i tak trzyma, zeszło do 0,8 stopnia, z ciekawości jeszcze raz nabiłem 0,5kg i już jest za dużo, temp -3.2 stop., myślę że te 360-370 będzie idealnie dla tego układu. Instalację postaram się zrobić od nowa, z przyciskiem AC ponieważ teraz go nie ma i włączana chyba była na suwaku wraz z zimnym powietrzem ale pajęczyna z kabli niesamowita, ktoś próbował naprawiać chyba, trochę potestuje jak to chodzi na tym oleju sprężarka ale nie grzeje się, cicha więc może być dobrze, potem węże gumowe można śmiało pozakuwać z otuliną i czekać do lata.
    Proszę tylko się nie śmiać z rzeźby, to moje pierwsze auto przerobione na r124a :p
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]